تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):ثروت فراوان، دشمن مؤمنان و پيشواى منافقان است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804867198




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

در سال جاري اعتبارات سد سازي حدود 200 ميليارد تومان بوده است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۳ مهر ۱۳۹۳ (۱۹:۴۸ب.ظ)
توکلي مطرح کرد: در سال جاري اعتبارات سد سازي حدود 200 ميليارد تومان بوده است رئيس مجمع نمايندگان استان لرستان گفت:سال 93 حدود 200ميليارد تومان اعتبارات سد سازي بوده است که نسبت به سال گذشته افزايش داشته است و در استان اين اعتبارنسبت به سال قبل از 76درصد به 93.4 رسيده است.
محمد تقي توکلي امروز در بازديد ازسد مخزني ايوشان درجمع خبرنگاران اظهارکرد: لرستان مي تواند باتوجه به ظرفيت هاي خود درامنيت غذايي کشور تاثيرگذار باشد و در بحث اقتصادمقاومتي که مقام معظم رهبري ابلاغ کرده اند اين استان مي تواند تاثير گذاشته و درتوليد داخلي ، مواد وامنيت غذايي موثر باشد که اين امرمشروط است براينکه اهدافي که درب خش آب استان وجود دارد نهايي شود.
وي افزود: در استان لرستان مجموعه پروژه هايي طراحي و اجرا شد تا تامين آب بخش هاي اقتصادي و به ويژه کشاورزي 105هزارهکتار به اراضي آبي استان اضافه شود.
رئيس مجمع نمايندگان استان لرستان در خصوص حجم اعتبارات سد سازي عنوان کرد: سال 93 حدود 200ميليارد تومان اعتبارات سد سازي بوده است که نسبت به سال گذشته افزايش داشته است و در استان اين اعتبارنسبت به سال قبل از 76درصد به 93.4 رسيده است.
توکلي تصريح کرد: با بهره برداري از سدهاي ايوشان، حوضيان وخان آباد لرستان 28هزارهکتار از اراضي کشاورزي لرستان تامين آب مي شود.
رئيس مجمع نمايندگان استان لرستان عنوان کرد: استان لرستان يکي ازاستان هايي است که محوريت کشاورزي دارد ومي تواند تعهد اقتصادي بالايي ايجاد کند و مشکل اشتغال رابه نوعي حل کند بنابراين با تامين آب مي توان علاوه بر کشاورزي، صنايع تبديل رانيز اجرايي کرد تا فقط به صورت کشاورزي نباشد.
توکلي تصريح کرد: سياست دولت بر اين مبنا است تا امسال طرحهاي با پيشرفت 80 درصد به بالا به بهره برداري برسند از اينرو سد ايوشان يکي ازهمين طرح هاا ست و خوشبختانه در وضعيتي قرارگرفته است که مي شود سال آينده سد را پر ازآب وبه بهره برداري رساند.
نماينده مردم اليگودرز در مجلس به طرح هاي ديگر استان اشاره کرد و گفت: قصد داريم سال 94 حدود 5 طرح آبي به اتمام برسانيم بنابراين دراين راستا جلسه اي با استانداري انجام شد تا نمايندگان استان، مديران کل و مديريت ارشد استان تلاش کنند تا بيشتر طرح هاي با اين مختصات در سال 94 به بهره برداري برسد.
توکلي يکي ازمهم اهداف سد سازي را استفاده کشاورزي برشمرود و بيان کرد: با اتمام شبکه تحت آبخور سد ايوشان شبکه راندمان آبياري بالا مي رود ازاينرو هم اراضي ديمي که زير سد هستند به آبي تبديل مي شوند و هم شبکه هاي سنتي قبلي و پايين دستي که بدون داشتن شبکه کمک مي شود تا زمان نهايي شدن تامين آب شوند و ازآب جمع آوري شده بهره برداري انجام شود.
نماينده مردم اليگودرز در مجلس بيان کرد: مشکل ما در بحث گردشگري متولي است وهمکاري لازم انجام نمي شود و اين درحالي است که استان لرستان مي تواند جايگزين بسياري از گردشگران شمال کشور باشد.
رئيس مجمع نمايندگان استان لرستان اظهارکرد: با تکميل و پرآب شدن سد ضمن اينکه هدف محقق مي شود فضاي ايجادشده نيزکمک مي کند تا خيلي از افرادي که تمايل دارند در بخش گردشگري سرمايه گذاري کنند واز زير ساخت هاي اقامتي، سياحتي وفضاي درياچه سد استفاده کنند و بحث گردشگري را عملياتي کنند.
وي افزود: استان لرستان وضعيت و جاذبه خاص خود را دارد لذا گردشگرها مي توانند براي تنوع به استان بيايند واز طبيعت ، توپوگرافي دشتهاي خاص وآبشارهاي آن استفاده کنند.
توکلي اظهارکرد: استان ظرفيت جذب گردشگر را دارد اما امکانات آن را ندارد پس لازم است مديريت استان به اين قضيه توجه کند چرا که در بعضي شهر ها حتي هتلي براي مسافرنداريم لذا اين مسئله نقطعه ضعفي است در صورتي که گردشگري مي تواند مشکل بيکاري راحل کند و اقتصاد استان را توسعه بدهد.
رئيس مجمع نمايندگان استان لرستان عنوان کرد: اگر بخواهيم استان لرستان را به يک مرحله قابل قبول ومطلوبي براي مردم برسانيم بايد مديريت را تقويت وهماهنگ کنيم ودراين راستا اگرمجمع نمايندگان استان با هم هماهنگ جلو بروند ودر کنار هم پيگيري کنيم مي توانيم هم در بوجه سال94 وهم در بودجه امسال از بخش مرکزي براي توسعه استان کمک زيادي بگيريم.
وي در خصوص پيشرفت سد ايوشان اظهارکرد: پيشرفت کاراين سد 82درصد است وقراراست تا پايان امسال يا سه ماه نخست سال آينده کامل به بهره برداري برسد ولي بر اساس وعده هاي داده شده آبگيري سد در آبان ماه انجام مي شود.
نماينده مردم اليگودرز در مجلس بيان کرد: پيشرفت سد و شبکه حوزيان بالاي 60درصد است وخوشبختانه کارسد و شبکه با هم پيش مي روند لذا با توجه به اينکه در پايين دست سد حوزيان 3هزارهکتار اراضي وجود دارد اميدواريم تا سال آينده به بهره برداري برسد.
توکلي دررابطه سد خان آباد عنوان کرد: کارساخت اين سد درحدود پنج سال است که به اتمام رسيد وآبگيري شده و اکنون اين سد تقريبا بالاي 80درصد پيشرفت داشته است ازاينرو شبکه سه و چهار آن در حال تکميل است و در اين زمينه وزارت جهاد کشاورزي و نيرو همکاري مي کنند که تا پايان سال هزارهکتار از تحت آبخور سد خان آباد با سيستم آبياري نوين به بهره برداري برسد.
رئيس مجمع نمايندگان استان لرستان در رابطه با روند سد کاکا شرف نيز اظهار کرد: اين سد يکي از طرح هاي مطالعاتي است که در بالادست خرم آباد و منطقه "کره گاه" قرار گرفته است.
وي عنوان کرد: مطالعاتي براي اين سد انجام شد ولي به دليل سياست هاي جديد وزارت نيرو که طرح هاي جديد را شروع نمي کند هنوز عمليات اجرايي آن شروع نشده است و تا زماني که سد سازي کشور با وضعيت موجودي که از نظر تعداد سد و کمبود اعتبار مواجه است طرح هايي مثل کاکاشرف عملياتي نمي شود.
نماينده مردم اليگودرز در مجلس دررابطه باعملياتي شدن سد تنگ معشوره عنوان کرد: در سفردولت اعلام شد که اين سد عملياتي مي شود و بنا شد تا يک بازنگري روي سد تنگ معشوره انجام شود و مقرر شد با توجه به وضعيت آب وهوايي جديد استان و کار آمدشدن خود سد از نظر ميزان تضمين اهدافي براي بخش آب کشاورزي وصنعت کوهدشت تامين کند وبخشي هم با مديريت يک نيرو گاه توليد برق داشته باشد.
توکلي در رابطه باوضعيت آب وفاضلاب شهرستان اليگودرز اظهار کرد: با توجه به سابقه 50ساله شبکه هاي آب کشورکه قبلا از لوله هاي آزبست استفاده مي کردند توليدات لوله استان لرستان و شهر اليگودرز هم داخل شبکه لوله هاي آزبست هست که اين از وظايف وزارت نيرو وشرکت آب وفاضلاب است تا ساليانه بخشي از شبکه را احيا و جلو پرت آب را بگيرد و شبکه را نوسازي کند.
رئيس مجمع نمايندگان استان لرستان افزود: هر جايي که شبکه آزبست باشد با لوله هاي پلي اتيلن جايگزين مي شود و شهراليگودرز هم مشمول اين قضيه است.
وي دررابطه به تکميل نشدن کارلوله هاي آزبست گفت: يکي از دلايل اصلي اين است که بعداز هدفمندي يارانه ها بحث توانمندي اقتصادي شرکت هاي آب وفاضلاب کاهش پيدا کرده است و به خاطر توان مالي کمترو تثبيت قيمتها نتوانستند کارهاي توسعه ايي انجام دهند لذا عمليات ضعيف است وهنوز هم نياز است به اين بخش کمک بشود تا در سالهاي آينده شبکه ها درست شود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 42]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن