تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):به وسيله من هشدار داده شديد و به وسيله على عليه ‏السلام هدايت مى‏يابيد و به وسي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820002089




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

عيد قربان روز نمايش بندگي مسلمانان جهان است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > شرق > یزد آيت الله ناصري:
عيد قربان روز نمايش بندگي مسلمانان جهان است
يزد ـ خبرگزاري مهر: نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه يزد با اشاره به فلسفه عيد قربان گفت: روز عيد قربان، روز نمايش بندگي مسلمان جهان است.



به گزارش خبرنگار مهر، آيت الله محمدرضا ناصري در خطبه‌ هاي بعد از نماز عيد قربان در مسجد حظيره يزد اظهار داشت: حضرت ابراهيم (ع) در چنين روزي تسليم اراده خداوند متعال شد و فرزند خود اسماعيل (ع) را به قربانگاه برد و اين يكي از سخت ترين آزمون هاي الهي براي ابراهيم نبي بود. وي عنوان كرد: حضرت ابراهيم در تمامي امتحان هاي سخت الهي، سربلند بيرون آمد و اين پيامبر بزرگوار، الگوي كامل بندگي خداوند است. آيت الله ناصري با بيان اينكه عيد قربان يكي از بزرگترين و مهمترين اعياد مسلمانان جهان است، خاطرنشان كرد: عيد قربان عيد بندگي، اخلاص و توكل به خداوند متعال است.

وي با بيان اينكه عيد قربان عبرت ‌هاي بسياري براي مسلمين دارد عنوان كرد: تسليم محض خدا بودن از درس‌ هاي عيد قربان است و حضرت ابراهيم (ع) از اين آزمون بزرگ، سربلند بيرون آمد و اوج بندگي خدا را به نمايش گذاشت. اتحاد تنها راه برون رفت مسلمانان از مشكلات است امام جمعه يزد در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به مسئله مسلمين در جهان عنوان كرد: مسائلي كه اكنون در جهان گريبانگير مسلمين شده است، يك راه برون رفت دارد و آن راه اتحاد است. ناصري با اشاره به اينكه تكفيري‌ ها و داعش و ساير گروه‌ها و فرق انحرافي، به خاطر غفلت مسلمين و با توطئه‌ آمريكايي‌ ها و غرب شكل گرفته‌اند، بيان كرد: امروز كساني كه خود حامي داعش بوده‌اند، داعيه‌دار مبارزه با داعش شده‌اند و در حالي كه هدف واقعي آنها، مقابله با داعش نيست و به اين بهانه مي‌خواهند وارد خاك عراق و سوريه شوند. امام جمعه يزد تاكيد كرد: تمام دولت‌ها و كشورهايي كه به دنبال ائتلاف آمريكا عليه تروريست‌ هاي داعش، وارد خاك عراق و سوريه مي ‌شوند، متجاوز محسوب مي‌شوند.

وي خاطرنشان كرد: طي دوره‌ هاي مختلف، حضور اين افراد به كشورهايي نظير عراق، افغانستان، سوريه و ....، آسيب ‌هاي بسياري را به زيرساخت‌ هاي اين كشور وارد كرده است. كشورهاي خاورميانه تسليم قدرتهاي استكباري و فشارهاي جهاني نشوند امام جمعه يزد بر هوشياري كشورهاي مسلمان همچنين كشورهاي خاورميانه تاكيد كرد و افزود: كشورهاي اسلامي و خاورميانه بايد مراقب باشند تا به دنبال فشار و تهديد آمريكا و غرب، تسليم قدرت‌ هاي استكباري جهان نشوند. وي با اشاره به وقايع عراق و سوريه تصريح كرد: تنها راه نجات عراق و سوريه از دست تكفيري ‌ها و سلفي ‌ها و داعشي ‌هاي تروريست، اتحاد مردم و ارتش اين كشورها و دفاع از منافع ملي در برابر اين متجاوزان است.

آيت الله ناصري در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اينكه دشمنان امروز اتحاد مسلمانان جهان را نشانه گرفته اند، تصريح كرد: هدف اصلي دشمن،‌ تضعيف دين و ارزش هاي ديني و معنويت است زيرا مي دانند مسلمانان با ارزش هاي معنوي خود و اتكا به خدا، به اهداف بزرگي دست پيدا مي كنند. امام جمعه يزد ادامه داد: دشمن براي تحقق اين هدف خود، جنگ بزرگي را آغاز كرده و گستره جنگ آن از جنگ نظامي بيشتر و تخريب آن فراگيرتر است زيرا از طريق رسانه ها، به خانه ها نفوذ كرده و خانواده ها بايد مراقب تهاجم همه جانبه فرهنگي دشمن باشند.


۱۳۹۳/۷/۱۳ - ۱۲:۳۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 33]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن