تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 7 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سنگین ترین چیزی که روز قیامت در ترازوی اعمال قرار داده می شود صلوات بر محمد و اهل...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812882124




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

عید قربان روز رهایی از اسارت نفس و شکوفایی ایمان و بندگی واقعی به معبود است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > مرکز > قزوین حجت الاسلام باریک بین:
عید قربان روز رهایی از اسارت نفس و شکوفایی ایمان و بندگی واقعی به معبود است
قزوین- خبرگزاری مهر: امام جمعه موقت قزوین گفت: عید قربان مظهر تسلیم واقعی انسان در برابر خداوند و اوج تهذیب نفس و از جان گذشتگی در یک آزمون الهی و روز رهایی از اسارت نفس و شکوفایی ایمان و بندگی واقعی به معبود است.



به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد حسن باریک بین در نماز عید قربان که در مسجدالنبی برگزار شد، اظهارداشت: عید قربان از اعیاد بزرگ اسلامی است که در آن حجاج و انسانهای خداجو از امیال دنیوی دست کشیده و با عبادت، دعا و نیایش برای نزدیک شدن به معبود تلاش می کنند و تسلیم محض می شوند.

امام جمعه موقت قزوین بیان کرد: عید قربان مظهر دو واقعه بزرگ است که حضرت ابراهیم در اوج بندگی حاضر شد فرزند خود را در راه خدا قربانی کند و حضرت اسماعیل که با تسلیم محض به خدواند الگوی اطاعت محض را نشان دادند و این روز عید اخلاص، انفاق، نزدیکی به خدواند است که باید الگوی مسلمانان شود.

باریک بین تصریح کرد: در عید قربان بندگان واقعی توانستند از آزمون بزرگ الهی سربلند بیرون بیایند و تسلیم حق شوند و ما وظیفه داریم در این روز با رسیدگی به مستمندان و محرومان الگویی انسانی را به یادگار بگذاریم.

عید قربان الگوی وحدت مسلمانان شود

خظیب نماز عید قربان بیان کرد: عید قربان باید الگوی وحدت مسلمانان شود و در شرایطی که دشمنان در صدد ایجاد تفرقه هستند ما وظیفه داریم با تبعیت از رهنمودهای رهبری انسجام و وحدت خود را بیش از گذشته حفظ کنیم تا اقتدار کشور  هم دو چندان شود.

حجت الاسلام باریک بین اظهارداشت: حفظ جایگاه رهبری و توجه به توصیه های ولایت موجب دو چندان شدن عزت و عظمت میهن اسلامی می شود و دشمنان را نا امید خواهد کرد.

وی افزود: در شرایطی که دشمنان با فعالیتهای جاسوسی، ایجاد فرقه های دروغین، تفرقه و دو دستگی می خواهند وحدت کشور را بر هم بزنند همه وظیفه داریم با معرفی اسلام واقعی که اسلام صفا و مهربانی و وحدت است در برابر توطئه های جدید بایستیم و از انقلاب صیانت کنیم.

باریک بین دوری از افراطی گری در شرایط جهان کنونی را مهم دانست و یادآورشد: در حالی که دشمنان با ایجاد گروههای تروریستی می خواهند چهره خشن و غیر واقعی از اسلام نشان دهند مسلمانان با حفظ وحدت و دوری از افراطی گری باید چهره واقعی اسلام را که دین وحدت و محبت و خیر خواهی و رسیدگی به دیگران است را عرضه کنند.

مردم در مصرف آب صرفه جویی کنند

امام جمعه موقت قزوین در ادامه به بحران آّب در کشور و استان اشاره کرد و گفت: در وضعیت حشکسالی و بحران آب شرایط نگران کننده ای در کشور و استان ایجاد شده که اگر درست مصرف نکرده و روشهای کشاورزی خود را اصلاح نکنیم با چالش های جدی روبرو خواهیم شد و آسیب های جدی خواهیم داد.

وی تصریح کرد: مسئولان باید با مدیریت منابع آبی و توسعه آبیاری تحت فشار از روشهای سنتی در کشاورزی دور شوند و مردم نیز باید با جدیت در مصرف آّب صرفه جویی کنند و بدانند شرایط کم آبی نگران کننده است و همه احساس تکلیف کنند و در نوع مصرف خود تجدید نظر کنند تا با قطعی و جیره بندی مواجه نشویم.

حجت الاسلام باریک بین اظهارداشت: فرهنگ دینی و اخلاق اسلامی ایجاب می کند همه شرایط کشور و استان را درک کرده و در مصارف شرب و کشاورزی صرفه جویی کنیم تا بحران پشت سر گذاشته شود.

 


۱۳۹۳/۷/۱۳ - ۱۱:۰۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن