تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 3 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اى مردم اگر در يارى حق كوتاهى نمى كرديد و در خوار ساختن باطل سستى نمى نموديد، كسان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

تسمه تردمیل - روغن تردمیل

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801772540




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فشار بردولت‌انگلیس برای اقدام‌علیه حامیان داعش |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: فشار بردولت‌انگلیس برای اقدام‌علیه حامیان داعش
روزنامه دیلی تلگراف روز یکشنبه نوشت: به دنبال سربریدن «آلن هنینگ» به وسیله گروه تروریستی داعش، فشار بر دولت انگلیس برای اقدام علیه کشورهای ثروتمند عرب حوزه خلیج فارس به دلیل حمایت مالی از این گروه تروریستی افزایش یافته است.
کد خبر: ۴۳۹۶۰۱
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۳ - ۰۶:۰۹ - 05 October 2014


روزنامه دیلی تلگراف روز یکشنبه نوشت: به دنبال سربریدن «آلن هنینگ» به وسیله گروه تروریستی داعش، فشار بر دولت انگلیس برای اقدام علیه کشورهای ثروتمند عرب حوزه خلیج فارس به دلیل حمایت مالی از این گروه تروریستی افزایش یافته است.


به نوشته این روزنامه، دو ژنرال بازنشسته و یک مقام ارشد پیشین امنیتی انگلیس مدعی شده اند که حمایت های کشورهایی چون قطر و عربستان سعودی سبب ایجاد گروه های افراطی و تروریستی همانند گروه داعش شده است.


روزنامه دیلی تلگراف افزود: این مقامات ارشد نظامی گفته اند که اقدام نظامی علیه داعش برای شکست دادن تهدیدات این گروه تروریستی کافی نیست و بایستی از دولت انگلیس خواست که فشار بر کشورهای عرب حوزه خلیج فارس را برای مقابله با افراط گرایی، با خفه کردن شبکه های مالی و ایدئولوژی های افراطی که سوخت رسان این گروه هستند، افزایش دهد.


به نوشته این روزنامه، تحقیقات صورت گرفته از سوی روزنامه دیلی تلگراف نشان می دهد که دهها میلیون پوند برای ایجاد و تحرک بخشیدن به گروه های داعش و القاعده از سوی ثروتمندان کشورهای حوزه خلیج فارس در حالی که رهبران این کشورها چشم های شان را بسته بودند، پرداخت شده است.


این روزنامه انگلیسی افزود، یک ارتباط قوی میان یک شبکه قطری و گروه های تروریستی در سوریه و عراق وجود دارد.


"لرد دانات"، فرمانده سابق ارتش انگلیس دراین باره به روزنامه دیلی تلگراف گفته است: این کاملا غیرقابل قبول است که برخی از افراد در قطر، عربستان سعودی و دیگر جاها، با ایجاد کانال هایی، مبالغ هنگفتی پول به گروه داعش پرداخت کنند.


وی از دولت انگلیس خواسته است که بر دولت های عرب حوزه خلیج فارس برای از بین بردن شبکه های مالی تروریست ها فشار آورد قبل از اینکه آنها اجازه یابند اقدام به خرید سهام بیشتری از شرکت ها و طرح های درحال اجرا در انگلیس کنند.


به گفته وی، قطر یک نمونه از این مساله است که درحال حاضر علاوه بر مالکیت شماری از آسمانخراش ها و ساختمان های معروف در انگلیس، دارای سهام زیادی از شرکت های انگلیسی است.


ژنرال جاناتان شاو، از فرماندهان ارشد وزارت دفاع انگلیس و از فرماندهان جنگ عراق در گفت وگو با دیلی تلگراف گفته است: مبارزه نظامی کنونی علیه داعش بی فایده خواهد بود مگر آنکه بتوان ایدئولوژی و منابع مالی آنها را که از سوی عربستان سعودی و قطر تامین می شود، متوقف ساخت.


این ژنرال باسابقه انگلیسی اظهار کرد، ترجیح وی آن است که به جای تاکید بر مبارزه فیزیکی، باید نیروی بیشتری را صرف مبارزه با ایدئولوژی گروه های افراطی و تروریستی چون داعش کرد.


لیام فاکس، وزیر دفاع پیشین انگلیس نیز به دیلی تلگراف گفته است، کشورهای پولدار عرب حوزه خلیج فارس از تامین کنندگان منابع مالی تروریست های داعش هستند.


وی افشا کرد: پول های سرازیر شده از سوی ثروتمندان کشورهای عرب حوزه خلیج فارس و نه دولت های آنها، منبع مالی داعش و سایر متحدین سنی شان برای مبارزه علیه رژیم اسد بوده است.


به نوشته روزنامه دیلی تلگراف، سر "مالکوم ریفکایند" رییس کمیته اطلاعات و امنیت پارلمان انگلیس نیز هفته گذشته این پیام را منتقل کرده بود که اگر دولت قطر مانع جمع آوری و ارسال پول برای گروه های تروریستی نشود با اقدام جامعه بین الملل که ممکن است شامل تحریم هم باشد، مواجه خواهد شد.


این روزنامه همچنین به سخنان اخیر ریچاد دیرلاو، رییس پیشین سرویس ضد جاسوسی انگلیس اشاره کرده که گفته است، حداقل گناه قطر و عربستان سعودی این است که چشم های خود را بر روی تامین مالی گروه های تروریستی بسته اند.


رییس پیشین سرویس ضد جاسوسی انگلیس تصریح کرده است، داعش تنها با کمک های مالی قابل توجه و پایدار توانسته این گونه در مناطق سنی نشین عراق و سوریه پیشروی کند.


این مقام پیشین اطلاعات انگلیس اظهار داشت: چنین چیزهایی نمی تواند به سادگی و خودبخود اتفاق افتد.


داعش که دست پرورده غرب و برخی از کشورهای همپیمان آمریکا در منطقه است به گفته دولتمردان غربی اکنون به خطری برای حامیانش تبدیل شده است. 


آمریکا و برخی از همپیمانانش به بهانه مقابله با داعش به دنبال گسترش حضور نظامی خود در عراق و سوریه هستند و مدعی اند که هدف آنها مبارزه با تروریسم است. 












این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 68]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن