تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 10 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نماز قلعه و دژ محکمی است که نمازگزار را از حملات شیطان نگاه می دارد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813376291




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گوی طلایی و سم عقرب برای درمان سرطان ها


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: گوی طلایی و سم عقرب برای درمان سرطان ها


کره‌های طلایی فوق کوچک پژوهشگران می‌تواند به متوقف شدن تولید سلول‌های سرطانی کمک کند. رنگ تومور به پزشکان کمک می‌ کند به راحتی تومور را شناسایی کنند. این عمل، با استفاده از پروتئین مشتق شده از سم فلج‌کننده از نوعی عقرب، به دست می‌آید. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر به نقل از ایسنا، پژوهشگران کالج سنت جان در انگلیس، کره‌ هایی از جنس طلا ساخته‌ اند که 4 میلیون برابر از یک تار موی انسان، کوچک‌تر است. سپس روی آن را با داروی متداولی در شیمی درمانی به نام «سیس پلاتین» پوشاندند و متوجه شدند وقتی آن را به تومور تزریق کردند، تولید سلول‌ های سرطانی متوقف شده و خیلی از آنها نابود شدند.
درمان سل

  آنها سپس کره‌های طلا را به علاوه رادیوتراپی روی نمونه‌های تومور مغز امتحان و مشاهده کردند که الکترون‌های مرکز کره طلا «برانگیخته» شده و dna سلول‌ های سرطانی را از کار انداختند. این فرآیند همچنین اجازه داد شیمی درمانی به تومورهای ضعیف‌ شده حمله کند.

به گفته پژوهشگران، 20 روز پس از اجرای این روش جدید روی نمونه‌های تومور مغز، هیچ سلول زنده‌ای در آن باقی نماند.
نتیجه این پژوهش در مجله nanoscale منتشر شده است.
  خبر دیگر اینکه، دانشمندان سازمان غذا و داروی آمریکا (fda) با استفاده از رنگ تومور موفق شدند سرطان مغز را تشخیص داده و به درمان آن بپردازند.

عقرب

برابر این گزارش، رنگ تومور به پزشکان کمک می‌ کند به راحتی تومور را شناسایی کنند. این عمل با استفاده از پروتئین مشتق شده از سم فلج‌کننده از نوعی عقرب به دست می‌آید.
سد خونی مغزی، محدوده جداکننده بین مایع برون‌سلولی مغز در سیستم اعصاب مرکزی و جریان خون گردشی در بدن است بطوری که اگر مواد رنگی به ‌درون خون تزریق شوند، می‌توان مشاهده کرد که از این ماده درون مغز اثری دیده نمی‌شود.
عقرب

سم عقرب ضمن اینکه در تشخیص سلول های تومور مفید است، از سد خونی سلول های مغز هم می‌ گذرد.
پژوهشگران در حال بررسی این موضوع و راه های درمان آن هستند.


 


شنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 116]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن