تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بر شما باد رجوع به كتاب خدا (قرآن) ... كسى كه به آن عمل كند از همه پيشى مى گيرد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821002487




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

روزنامه کانادایی گلوب اند میل شباهت داعش و خوارج بررسی کرد


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: روزنامه کانادایی گلوب اند میل شباهت داعش و خوارج بررسی کرد
گلوب اند میل نوشت: اگر به قدرت برسند، بی تردید تمام کره زمین، عراق و شام را به فساد می کشند؛ آنها از هیچ کودک، مرد یا زنی نمی گذرند، نه زن و نه مرد، زیرا از نظر آنها افراد عامل فسادند، فسادی که تنها راه اصلاح آن کشتار جمعی است.
به گزارش نامه نیوز، این توصیف پیش گویانه اسماعیل بن کثیر، دانشمند مسلمان قرن 14، درباره "خوارج" است (فرقه ای متعصب که هم از سنت های سنی و هم شیعه جدا شدند). ریشه این نام برگرفته از ریشه عربی "خرج"، به معنای "ترک کردن"، است.


علمای معاصر در مواردی عقاید و اقدامات افراطی "خوارج" و "داعش" را با یکدیگر مقایسه کرده اند. این تحلیل جاذبه خطرناک این گروه شبه نظامی و وظیفه مسلمانان را برای جنگ با آنها به هر وسیله ای که ممکن است، نشان می دهد. شمشیر و قلم اکنون دست به دست هم داده اند: کشورها برای نابودی "داعش" بسیج شده و بیش از 100 اسلام شناس از کشورهای مختلف جهان علیه این گروه ضد اسلامی بیانیه صادر کرده اند.

پیامبر اسلام، حضرت محمد (ص) به جامعه تازه تأسیس مسلمانان درباره فرقه ای که از عراق ظهور می کند، هشدار داده بودند؛ پیروان این فرقه نماز می خوانند، قرآن تلاوت می کنند؛ از شریعت سخن می گویند و از نام خدا برای متقاعد کردن دیگران استفاده می کنند. اما پیامبر هشدار دادند که آنها هیچ ارتباطی با اسلام ندارند؛ چرا که اقدامات آنها، خیانت به بنیان های این دین خواهد بود. به نام خدا، کسانی را که با برداشت آنها موافق نیستند، می کشند. بیشتر آنها جوانانی هستند که "رؤیاهای نابخردانه" شکوه و عظمت در سر دارند و اگر پیامبر در هنگام ظهور آنها زنده بودند، با آنها می جنگیدند، زیرا آنها «بدترین خلایق اند.»

ظهور خوارج به اندکی پس از رحلت پیامبر (ص) و جنگ صفین باز می گردد؛ این جنگ در قرن هفتم میلادی، در نزدیکی مرز عراق و سوریه، میان، علی بن ابی طالب (ع)، و معاویه، حاکم سوریه رخ داد. این گروه در اصل در میان اردوگاه حضرت علی (ع) بودند، اما ایشان را به علت پذیرفتن حکمیت برای پایان دادن به خصومت، سرزنش کردند. چند هزار خوارجی جدا شدند و در اطراف کوفه (در عراق) مستقر شدند. حضرت علی (ع) نماینده ای به سوی آنها فرستاد تا بازگردند. شمار اندکی بازگشتند، اما بقیه اصرار کردند که برداشت آنها از قرآن تنها برداشت درست است. از دید آنها، هر مسلمانی که این برداشت را نپذیرد، کافر است و باید خونش ریخته شود.

آنها به بی رحمانه ترین شکل می کشتند و از آدمکشی لذت می بردند. روایت می شود که عبدالله بن خباب الارت، یکی از فرمانداران حکومت حضرت علی (ع)، در سرزمین تحت حکومت خود سفر می کرد. وی را دستگیر کردند و از او درباره عقاید و وفاداری اش به حضرت علی (ع) پرسیدند. وقتی پاسخ های او "خوارج" را قانع نکرد، همسر او را که 9 ماهه باردار بود، گرفتند و شکم او را دریدند.

سپس این فرماندار را که مجبور به تماشای آن صحنه شده بود، سلاخی کردند. این اقدام آنها اعلان جنگ فرض شد و حضرت علی(ع) این گروه را محاصره کرد و پیش از شروع جنگ، به بحث و مناظره اعتقادی با آنها پرداخت شد و با اشاره به نمونه ای از سخنان پیامبر، تفاسیر اشتباه آنها را پاسخ داد و رد کرد. نیمی از این گروه اشتباه راه و روش خود را دریافتند و بازگشتند. بقیه آنها تبعید شدند. با این وجود ، بعدها یکی از همین خوراج حضرت علی (ع) را در نماز جماعت به شهادت رساند.

امروز، علمای مذهبی با اشاره به مبانی اعتقادی "داعش" که شبیه "خوارج" است، به مسلمانان درباره خطرات این جنبش هشدار می دهند. فریب کلام زیبا و استفاده از خدا و قرآن، آمادگی برای شهادت و فریاد شریعت خواهی آنها را نخورید؛ این فرقه ای افراطی است که از مسیر اسلام منحرف شده است و اقداماتش نشان دهنده خیانت دین ابداعی پیروان آن است.

"داعش" نیز مانند "خوارج، جوانان گمراه را با "رؤیاهای نابخردانه" جذب کرده است. خوارج کسانی را که با آنها اختلاف های مذهبی داشتند "کافرانی" اعلام کردند که شایسته مرگ اند؛ "داعش" هزاران مسلمان سنی و شیعه را درپی اشغال روستاهای عراق و سوریه کشت. خوارج خواستار به بردگی بردن زنان و کودکان در جنگ صفین بودند عملی که حضرت علی (ع) آن را نپذیرفت. "داعش" این عمل زشت را انجام داد. هر دو گروه با تمام وجود آماده مرگ در راه "باورهای" خود هستند. اعضای "داعش" نیز مانند "خوارج" بر این باورند که آنها تنها "مسلمانان راستین" اند و بقیه کافرانی سزاوار مرگ اند. این گروه همه مخالفان را، از جمله علمای مسلمانی که بر ضد شیوه های افراطی آنها هشدار داده اند، تهدید کرده اند. تقوای من درآوردی آنها بر پایه تکبر است.

اگر باید از تاریخ درس گرفت، ضرورت این جنگ به علت هراس [از تهدید این گروه] نیست، بلکه برای مسلمانان جنگی در راه حقیقت دین شان است.



منبع: تیک


۱۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 100]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن