تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هرگاه نيّت فاسد شود، بلا و گرفتارى پيش مى آيد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820118500




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تجربه دلپذیر یک روز پاک پس از بارش نخستین باران پاییزی در البرز


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > مرکز > البرز
تجربه دلپذیر یک روز پاک پس از بارش نخستین باران پاییزی در البرز
کرج - خبرگزاری مهر: پس از بارش نخستین باران پاییزی سال جاری در شامگاه گذشته، هوای سه شهرستان کرج، فردیس و اشتهارد در هشت ساعت نخست روز جاری به شرایط پاک رسید.



به گزارش خبرنگار مهر، روز گذشته 11 مهرماه 93  ساکنان چند استان واقع در دامنه جنوبی البرز از جمله استان البرز شرایط متغیری را تجربه کردند و پس از گرد و غبار نسبتا شدید که برای ساعتی آسمان استان را فرا گرفت، هوا رفته رفته آرام و آسمان صاف شد. به تدریج در ساعات پایانی شب هم نخستین باران پاییزی در استان البرز باریدن گرفت و باران این رحمت الهی گرد و خاک البرز رو فرونشاند و به هوای استان طراوت و شادابی بخشید. براساس گزارش مرکز پایش و کنترل هوای استان البرز، امروز ساکنان کلانشهر کرج و شهرستانهای فردیس و اشتهارد از هوایی پاک برخوردارند. کیوان رحیمی معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان البرز به خبرنگار مهر گفت: براساس گزارش ایستگاه های سنجش آلودگی هوا در ایستگاه های کرج، فردیس و اشتهارد در هشت ساعت نخست روز جاری 12 مهرماه با کاهش غلطت آلاینده های کمتر از 2/5 میکرون، هوای این مناطق به وضعیت پارک رسید.

وی اظهار داشت: بر اساس داده‌های به دست آمده از مراکز سنجش آلودگی هوا طی 24 ساعت گذشته منتهی به هشت صبح امروز، هوای کلانشهر کرج در شرایط پاک قرار دارد. وی یادآور شد: وضعیت کیفی هوای کلانشهر کرج از طریق چهار ایستگاه سنجش آلودگی هوا در محل دانشگاه محیط زیست، مترو، فرهنگسرا و اداره کل، با بالاترین دقت  رصد می شود که گزارشها حاکی از کاهش آلاینده ها و پاک شدن هوا است. رحیمی گفت:به دلیل پایین بودن غلظت آلاینده ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون، هوای این سه شهر در شرایط پاک قرار دارد. به گزارش مهر، هواشناسی البرز از دو روز پیش نسبت به وقوع باد نسبتا شدید و گرد و غبار هشدار داده بود؛ با این حال وقوع گرد و خاک مشکلات تنفسی و کاهش دید برای شهروندان ایجاد کرد. به گفته منصور رحمانیان مدیرکل هواشناسی استان البرز یکی از دلایل وقوع پدیده گرد و خاک روز گذشته در کلانشهر کرج، افزایش بسیار زیاد برداشت آب از منابع آبی موجود و در نتیجه آن کاهش سطح چسبندگی در عمق زمین است که با بروز یک سیستم پرفشار به سرعت گرد و غبار در فضا معلق می شود. وی تاکید کرد: با این شرایط مفهوم "تغییر اقلیم" در این استان بسیار جدی و خطرناک است و نیازمند به کارگیری عزم ملی و تلاش همه هموطنان به ویژه ساکنان این استان در کاهش سطح مصرف است.

مدیرکل هواشناسی البرز تخریب باغات و کمبود فضای سبز در استان را از عوامل تشدید کننده این خطر ارزیابی کرد و اظهار داشت: این شرایط برای استانی که پیش از این به عنوان باغشهر شناخته می شده بسیار اسفناک و دردناک است.

رحمانیان در عین حال میزان بارندگی های دو فصل پاییز و زمستان در این استان را مناسب و در حد طبیعی عنوان کرد و یادآور شد: تنها از طریق کاهش مصرف و ذخیره آب در استان می توانیم کمبودهای آبی در سال آینده را تا اندازه ای جبران کنیم.

وی در پایان از تغییر شرایط پایدارجوی در پایان هفته جاری خبر داد و اضافه کرد: با توجه به ناپایداری شرایط جوی انتظار بارش در روزهای پایانی این هفته خواهیم داشت.


۱۳۹۳/۷/۱۲ - ۱۲:۰۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 90]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن