تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):زراعت در زمين هموار مى رويد، نه بر سنگ سخت و چنين است كه حكمت، در دل هاى متواضع...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819729681




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

استراتژیک ترین پیشروی عراق/ آزادی ضلوعیه/ هشدار نماینده سیستانی


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: استراتژیک ترین پیشروی عراق/ آزادی ضلوعیه/ هشدار نماینده سیستانی


نیروهای فدرال عراق، بخش بزرگی از شهر ضلوعیه در شمال بغداد را از گروه تروریستی داعش پس گرفتند.یک منبع پلیس عراق، دیروز از کشف ۱۲ جسد ناشناس در مناطق مختلف بغداد خبر داد.یکی از شیوخ الانبار برخی کشورهای عربی را به ادامه حمایت از تکفیری‌ها متهم کرد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، عراقی ها بخش بزرگی از شهر ضلوعیه در شمال بغداد را از گروه تروریستی داعش پس گرفتند. این مهمترین پیشروی نیروهای عراقی در برابر این گروه تکفیری به حساب می آید.
بر اساس این گزارش، محمد العسکری سخنگوی وزارت دفاع عراق اعلام کرد: «‌ضلوعیه به صورت کامل از عناصر داعش پاکسازی شد».
عسگری افزود:«ارتش عراق، داوطلبان قبایل و شبه نظامیان شیعه وارد ضلوعیه شدند و تا دفتر شهردار پیش رفتند».
ابوهیثم الجبوری، یکی از نیروهای حاضر در این حمله گفت:«ارتش از شمال به شهر رسید و به سوی بخش های نزدیک به منطقه خزرج پیشروی کرد. این منطقه از بیش از چهار ماه قبل تحت کنترل داعش قرار داشت».

عراق ضلوعیه

وی گفت:‌ «فرمانده عملیات تصمیم گرفت به منظور کاستن از شمار قربانیان امشب به خزرج حمله نشود. ما فردا به خزرج خواهیم رفت».
مصطفی ندهوم یکی دیگر از افراد حاضر در این حمله از طریق تماس تلفنی از خط مقدم اعلام کرد: «ما امروز 25 عضو داعش را کشتیم که اغلب عرب خارجی بودند که از جمله می توان به دو انگلیسی و دو یمنی اشاره کرد».
وی افزود:«‌درگیری های پراکنده ادامه دارد و ما ضربه نهایی را فردا وارد خواهیم کرد».
یک افسر پلیس ضلوعیه اعلام کرد: حدود 80 درصد این شهر در دست نیروهای طرفدار دولت است.
ساکنان این شهر و نیروهای عراقی از فرار صدها تکفیری از این شهر خبر دادند.
این پیروزی ارتش مقابل داعش در این شهر در 90 کیلومتری شمال بغداد از عزم جدی مقامات برای حمایت از قبایل سنی مخالف تکفیری ها حکایت دارد.   کشف 12 جسد ناشناس در مناطق مختلف یک منبع پلیس عراق، دیروز از کشف 12 جسد ناشناس در مناطق مختلف بغداد خبر داد.
برابر این گزارش به نقل از الغد پرس از بغداد، این منبع که نخواست نامش فاش شود اعلام کرد: نیروهای امنیتی عراق، دیشب جسد ناشناس 12 مرد راکه به ضرب گلوله کشته شده بودند در مناطق بلدیات، الدوره، المشاهده، الشعب، المشتل و شهرک صدر بغداد کشف کردند.
  محاصره داعش در تکریت یکی از شیوخ الانبار برخی کشورهای عربی مدعی مقابله با داعش را به ادامه حمایت از تکفیری‌ها متهم کرد.
بر اساس این گزارش به نقل از پایگاه النهرین، ارتش عراق روز گذشته دستاوردهای مهمی به دست آورد و توانست تروریست های وابسته به گروهک داعش را در تکریت به محاصره درآورد و آنها را از طوزخرماتو در استان صلاح الدین بیرون کند.
عراق محاصره
ارتش عراق همچنین توانست 300 نظامی عراقی محاصره شده از سوی داعش را در الانبار آزاد کند.
از سوی دیگر استرالیا و از زبان نخست وزیر خود از مشارکت در حملات هوایی و نیز حضور نیروهای ویژه این کشور در عراق خبر داد. نیروهای امنیتی عراقی روز گذشته بر 4 روستا در استان صلاح الدین مسلط شدند و داعش را به سوی تکریت عقب راندند.
تروریست های داعش از طریق پل استراتژیک الزرکه به سوی تکریت گریختند و سپس این پل را منفجر کردند.این پل ارتباطی میان تکریت به طوزخرماتو بود.اما تروریست های داعش تلفات سنگینی را متحمل شدند.
عراق تکریت

شلال عبدل فرماندار طوزخرماتو نیز گفت: روستاهای آزاد شده عبارتند از ینکیجه، انجلی، عبود، و زه رکه است. این عملیات در راستای تلاش ها برای آزادی پنج روستا به سوی تکریت از سوی طوزخرماتو است.
وی افزود: بدین ترتیب داعش در شهر تکریت محاصره شده است و امکان یورش مجدد به طوزخرماتو را ندارد. نیروهای امنیتی در حال پیشروی برای آزاد سازی مناطق باقیمانده هستند.تروریست های داعش از مناطق تحت کنترل خود فرار می کنند و کشته های زیادی برجای گذاشته اند.
از سوی دیگر داعش بر مناطقی از هیئت در استان الانبار دست یافت و این پس از درگیری های دو روز قبل با نیروهای ارتش و پلیس در این منطقه بود.
همزمان شیخ مزهر الملا خضر یکی از شیوخ الانبار کشورهای خارجی و عربی را به حمایت مالی و آموزش تروریست های داعش متهم کرد و از اینکه این کشورها در جنگ علیه تروریسم شرکت دارند و از داعش اعلام برائت می کنند ابراز شگفتی کرد.
از سوی دیگر کانادا از عزم خود برای مشارکت در حملات هوایی علیه داعش خبر داد. این در حالی است که این کشور در جریان جنگ سال 2003 آمریکا علیه عراق از اعزام نیرو به عراق خودداری کرده بود.
عراق دیاله
پاکسازی 30روستا در استان دیاله وزارت دفاع عراق از پاکسازی 30روستا در استان دیاله این کشور خبر داد.
به گزارش شبکه تلویزیونی العراقیه، وزارت دفاع عراق با صدور بیانیه ای اعلام کرد، در عملیات نیروهای مسلح این کشور در استان دیاله 50 نفر از تروریست های داعش به هلاکت رسیدند.
در این بیانیه آمده است: تیپ پنجم زرهی ارتش عراق توانستند با همراهی نیروهای مردمی و با حمایت نیروی هوایی، این 30 روستا را آزاد کنند.
این وزارتخانه از کشف طناب دار در یکی از مقرهای داعش در استان دیاله خبر داد.
 
هلاکت داعش

هلاکت بیش از 80عضو داعش در درگیری های الربیعه رئیس عشیره الشمر عراق از هلاکت بیش از 80عضو داعش در درگیری ها در منطقه الربیعه خبر داد.
به گزارش شبکه تلویزیونی العراقیه، عبدالله الیاور گفت: از 80جسدی که به بیمارستان الربیعه منتقل شد، چند نفر از اتباع کشورهای خارجی هستند.
وی خاطر نشان کرد: عشیره های عراقی و نیروهای پیشمرگه زیر پرچم عراق جنگیدند و الربیعه را از تروریست ها آزاد کردند.
  هشدارنماینده آیت الله سیستانی درباره حمله به شهرهای مقدس نماینده آیت الله سیستانی در کربلا درباره تلاش های تروریست ها برای حمله به شهرهای مقدس عراق هشدار داد.
به گزارش شبکه تلویزیونی المیادین، شیخ عبدالمهدی الکربلائی تاکید کرد: تروریست ها با هدف به راه انداختن فتنه طایفه ای به دنبال حمله به شهرهایی هستند که مزارهای مقدس در آنها قرار دارد.
وی با تاکید بر بر لزوم دفاع از این شهرها در عراق از حیدر العبادی نخست وزیر عراق و فراکسیون های سیاسی خواست نامزدان وزارتخانه های کشور و دفاع را پس از عید قربان قطعی کنند.
 


شنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 110]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن