تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):هر كس در مسجد سهله دو ركعت نماز بخواند، خداوند، دو سال بر عمر او مى‏افزايد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820625718




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حوزه باید نیروهای مدیریتی نظام را در سطوح مختلف تربیت کند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری رسا:



حجت الاسلام قربانی:
حوزه باید نیروهای مدیریتی نظام را در سطوح مختلف تربیت کند خبرگزاری رسا‌ ـ مستشار دیوان عالی کشور با تأکید بر این که دولت باید نگاه یکسانی به دانشگاه و حوزه داشته باشد، گفت: نباید اعتباراتی که برای حوزه‌ها در نظر گرفته می شود کمتر از دانشگاه‌ها باشد.



حجت الاسلام موسی قربانی مستشار دیوان عالی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به رابطه حوزه با نظام اسلامی، تدبیر رهبر معظم انقلاب در تقویت ارتباط حوزه و نظام را گزینه بسیار خوبی در این عرصه دانست و گفت: در این نوع ارتباط استقلال حوزه تحت تأثیر قرار نمی گیرد.
مشاور سازمان بازرسی کشور در تبیین مسؤولیت‌های دولت در قبال حوزه‌های علمیه اظهار داشت: در بحث تأمین اعتبارات کمک دولت نباید برای اشخاص باشد یعنی سرانه برای حوزه و کارهای عمرانی آن باشد نه برای پرداخت شهریه؛ به عنوان مثال مؤسسات تحقیقاتی و پروژه‌های عمرانی حوزه با کمک دولت احداث شود.
وی با تأکید بر این که نگاه دولت به دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه باید یکسان باشد، گفت: نباید اعتباراتی که برای حوزه‌ها در نظر می گیرند کمتر از دانشگاه‌ها باشد.
مستشار دیوان عالی کشور در توضیح خدماتی که حوزه‌های علمیه باید برای نظام انجام دهند، بیان داشت: حوزه باید نیروهای مدیریتی آینده کشور را در سطوح مختلف تربیت کند؛ از هیأت علمی دانشگاه‌ها تا نیروهای دستگاه قضایی، نیروهای سازمان‌های عقیدتی و هر کجا که مربوط به حوزه می شود.
حوزویان لغزش‌هایی که صورت می گیرد را به مدیران کشور تذکر دهند
مشاور سازمان بازرسی کشور با بیان این که حوزویان در عرصه فرهنگی باید تأثیرگذار باشند، گفت: علما و روحانیون باید مدیران کشور را امر به معروف و نهی از منکر کنند و نسبت به لغزش‌هایی که صورت می‌گیرد تذکر خیرخواهانه دهند؛ البته برخی از این تذکرات باید به صورت عمومی و برخی دیگر باید به صورت خصوصی و با مسؤولان امر مطرح شود.
حجت الاسلام قربانی خاطرنشان کرد: حوزویان نباید در وظیفه خود نسبت به اصلاح جامعه کوتاهی کنند و هر کجا که نیاز است برای اجرای احکام اسلام و جلوگیری از فساد تذکر دهند.
حجت الاسلام موسی قربانی افکاری را که نتیجه آن جدایی دین از سیاست است را بسیار خطرناک خواند و اظهار داشت: برخی خود را با این افکار فریب می دهند و تصور می کنند اگر کنار بکشند آسیب‌هایی که در گوشه و کنار نظام وجود دارد به گردن آنها نمی افتد.
نمی توان با کناره گیری از نظام مسؤولیت اخروی را از گردن خود ساقط کنیم
وی افزود: اگر این افراد گمان می کنند با کنار کشیدن، مسؤولیت اخروی‌شان از بین می رود کاملا در اشتباه هستند؛ ما هر اندازه که می توانیم باید امور را اصلاح  و در این زمینه تلاش کنیم، قطعا اظهار نظرهای حوزویان بسیار اثرگذار است و اگر در مواردی هم اثر نداشت نباید ناامید شوند.
مشاور سازمان بازرسی کشور با بیان این که نباید در اجرای احکام الهی نگاه صفر یا صدی داشت، گفت: نباید توقع داشته باشیم کشور ما مانند دوران پیامبر(ص)یا امیرالمؤمنین(ع)اداره شود و اگر این کار نشد بگوییم باید از نظام کناره گیری کرد.
حجت الاسلام قربانی با تأکید بر این که در فرهنگ اسلام، سیاست و دیانت جدای از هم نیست، بیان داشت: رسول خدا(ص) و امیرالمؤمنین(ع) خودشان در اجرای احکام و حدود الهی پیش قدم بودند؛ بنابراین هیچ کس با هیچ عذر و بهانه‌ای نمی تواند خود را کنار بکشد؛ چراکه این مساله کار را خراب‌تر می کند.
وی به نمونه‌هایی از عرصه‌هایی که حضور روحانیت ضروری است اشاره کرد و گفت: وقتی می گوییم قضاوت وظیفه مجتهدین و واجب کفایی است یعنی کسی که واجد شرایط قضا است نمی تواند با دوری از این عرصه خود را نجات دهد؛ هر قضاوت نادرستی که انجام شود این فرد نیز مسؤول است چراکه این کار وظیفه او بوده اما نیامدنش باعث شده شخص دیگری کار را بپذیرد./928/ت302/ج



۱۳۹۳/۷/۱۲






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری رسا]
[مشاهده در: www.rasanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 26]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن