تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص): نماز، از آيين هاى دين است و رضاى پروردگار، در آن است. و آن راه پيامبران است. براى ن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819730221




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سخنرانان خطبه غدیر را برای مردم تبیین کنند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری رسا:



خطیب جمعه کرمان:
سخنرانان خطبه غدیر را برای مردم تبیین کنند خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت کرمان گفت: خطبه غدیر غیر قابل انکار است و به تنهایی برای اثبات امامت حضرت علی(ع) کافی است بنابراین سخنرانان برای اطلاع هرچه بیشتر شیعیان خطبه غدیر را تبیین کنند.



به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، حجت الاسلام مهدی عرب پور امام جمعه موقت کرمان در خطبه های نماز جمعه این شهر با اشاره به هفته نیروی انتظامی، گفت: امنیت از نعمت های بزرگ خداوند است که افرادی عهده دار برپایی آن هستند.
 
وی با بیان این‌که بدون امنیت توسعه و پیشرفت معنا ندارد و اکنون ضامن این امنیت نیروی انتظامی است، افزود: این نیروی امنیتی با تلاش های مقام معظم رهبری تجهیز شده و الآن در جایگاه خوبی قرار دارد اما تلاش های مسؤولان برای بهتر کردن این نیرو باید ادامه پیدا کند.
 
رییس سازمان تبلیغات اسلامی کرمان اظهار داشت: باید فضا به گونه ای باشد که افراد خائن و جنایکار از نیروی انتظامی بترسند و مردم با دیدن پلیس احساس آرامش کنند؛ بر همه مردم لازم است همچنان برای منظم تر شدن خود تلاش کنند.
 
وی با تشکر از نطق رییس جمهور در سازمان ملل، عنوان کرد: حجت الاسلام روحانی اصول نظام را در سازمان ملل و در جمع کشور های حاشیه دریای خزر مطرح کرد که روشن کردن این اصول لازم است؛ ملت ایران با تاریخ و فرهنگی کهن همواره در مقابل با ظلم ایستادگی کرده است.
 
حجت الاسلام عرب پور با اشاره به صحبت های نخست وزیر انگلیس علیه ملت ایران، اظهار داشت: از کامرون گله ای نداریم زیرا توقعی از دشمنان نداریم؛ انگلستانی که خود را حامی حقوق بشر می داند مقصر تمام خون های ریخته شده در عراق، سوریه و افغانستان است.
 
وی با تسلیت شهادت مسلم بن عقیل، تأکید کرد: روز عرفه فرصت بسیار مهمی بوده و توصیه می شود همگی از آن استفاده کرده و دعاهای وارد شده را بخوانند؛ عید قربان نیز از روز های مهم سال است که حضور در نماز آن نباید فراموش شود.
 
رییس سازمان تبلیغات کرمان با اشاره به هفته ولایت و امامت گفت: برای دفاع از مکتب تشیع لازم است منطقی و با دلیل و استدلال صحبت کنیم و باید توجه داشت که این گونه صحبت کردن ناقض وحدت نیست.
 
امام جمعه موقت کرمان اظهار داشت: عده ای کتاب خدا را بعد رسول خدا کافی می دانستند و جامعه را بی نیاز از خلیفه می دیدند اما جماعتی دیگر وجود خلیفه را الزامی می دانستند؛ اما این گروه نیز دچار اختلاف شدند و عده ای اجماع مسلمانان را راه انتخاب خلیفه می دانستند و عده ای دیگر نیز انتخاب خلیفه را به دستور خداوند دانسته و با رویه ای که بعد از رحلت رسول اکرم به وجود آمد مخالف بودند.
 
وی عنوان کرد: عده ای با استناد به حدیثی می گویند هر گاه مسلمانان بر امری اجماع کنند همان امر لازم الاجرا بوده زیرا این اجماع خطا پذیر نیست؛ در صحت این حدیث شک است اما برای انتخاب خلیفه اول اجماعی صورت نگرفته و عده ی زیادی از صحابه مخالف انتخاب خلیفه بودند.
 
حجت الاسلام عرب پور با توصیه به سخنرانان برای تبیین مسأله ولایت و امامت امام علی(ع) گفت: مسأله غدیر به تنهایی خلافت حضرت علی را اثبات می کند زیرا سند آن متواتر بوده و در صدور آن شکی نیست؛ تبیین خطبه غدیر برای مردم ضروری است زیرا مذهب تشیع را با دلیل پذیرفته ایم خوب آن را بدانیم؛ با آیات قرآن می توان الهی بودن نصب خلیفه بعد رسول خدا را اثبات کرد./9704/پ201/ی




۱۳۹۳/۷/۱۱






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری رسا]
[مشاهده در: www.rasanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 44]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن