تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):در پاسخ به كسى كه عرض كرد: من در عمل ناتوانم و نماز و روزه كم به جا مى آورم اما ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804450308




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

زندانیان البرز در بیمارستانهای ندامتگاه رجایی شهر و قزلحصار مداوا می شوند/ اتصال فاضلاب زندانهای کرج به اگوی شهری


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > مرکز > البرز بررسی مشکلات ندامتگاه کرج در بازدید مدیران کل/
زندانیان البرز در بیمارستانهای ندامتگاه رجایی شهر و قزلحصار مداوا می شوند/ اتصال فاضلاب زندانهای کرج به اگوی شهری
کرج - خبرگزاری مهر: در بازدید شماری از مدیران کل استان البرز از ندامتگاه کرج، از ارتقای دو درمانگاه زندانهای رجایی شهر و قزلحصار به بیمارستان، نیاز به سرمایه گذار برای توسعه کارگاههای مهارتی در زندانها و اتصال فاضلاب زندانهای رجایی شهر و قزلحصار به اگوی شهری خبر داده شد.



به گزارش خبرنگار مهر، شماری از مدیران کل استان البرز  پیش از ظهر جمعه با حضور در ندامتگاه کرج و بازدیداز بخشهای مختلف آن درباره مسائل و کمبودهای این ندامتگاه گفتگو کردند. حمید درفشی رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان در حاشیه این بازدید در جمع خبرنگاران با اشاره به مشکلات و کمبودهای بهداشتی و درمانی این ندامتگاه گفت: به منظور کاهش مشکلات اعزام زندانیان بیمار به مراکز بهداشتی و درمانی خارج از زندان طی نشست های متعددی که با مدیران کل زندانهای استان البرز و تهران داشتیم مقرر شد در این دو مرکزی که شرایط لازم را دارند فعالیتهای اساسی صورت گیرد.

وی افزود: طی بازدید از زندان رجایی شهر نیز با توجه به وجود بستر مناسب در این ندامتگاه صحبتهایی در خصوص تجهیز و تامین منابع انسانی آن از طرف دانشگاه علوم پزشکی مطرح شد که می توان بیمارستان مدنی را به عنوان بیمارستان پشتیبان زندان رجایی شهر قرار دارد و از سوی دیگر بهداری زندان قزلحصار را هم به همین منظور در دستور کار داریم. درفشی در خصوص هزینه های درمانی زندانیان اظهار داشت: بر اساس سرانه بهداشتی و درمانی بخشی از درمانهای سرپایی در زندان رایگان است و از طرفی به منظور کاهش هزینه ها به زندانیان گفته شود دفترچه بیمه خود را بیاورند یا اگر بیمه نیستند آنها را بر اساس طرح سلامت بیمه کنیم و برای درمان سرانه ای در اختیار زندان قرار گیرد که آن هم دریافت شود.

وی با بیان اینکه هدف پرداخت حق بیمار هم در بخش درمان و در بخش تجهیزات است، تصریح کرد: ما هیچ مشکلی در تجهیز و تامین منابع انسانی نداریم. مهم اختصاص فضا برای این کار است که خود زندان دارد و در صورتیکه ظرف دو ماه آینده اقدامات کارشناسان تمام شود، می توانیم امیدوار باشیم دو بیمارستان مجهز در زندان رجایی شهر و قزلحصار داشته باشیم که تمامی زندانیان البرز و آن دو زندان، به جای آنکه به بیمارستان های شهر منتقل شوند و هزینه گزافی را متحمل شوند در همان زندان بعضی از اعمال جراحی و نیز کار بستری آنها انجام شود. ارتقای سطح آموزشی زندانیان در دستور کار آموزش و پرورش البرز

همچنین خسرو ساکی مدیرکل آموزش و پرورش البرز نیز در حاشیه این بازدید با بیان اینکه ارتقای سطح آموزشی زندانیان همچون سایر شهروندان برای ما یک اولویت است، گفت: طی مذاکره با مدیر کل زندانهای استان البرز، آمادگی خود را در آموزش و تامین مدرس و معلم و تجهیز امکانات آموزشی از مقطع نهضت سواد آموزی تا مقطع عالی اعلام می کنیم.

وی با اشاره به تابلوی هنرستان کار و دانش که بخشی از این ندامتگاه نصب شده است، برای تجهیز و فعال شدن این هنرستان اعلام آماگی کرد و برای ساخت مدرسه در ندامتگاه مرکزی کرج که مورد تقاضای مدیر کل زندانها بود قول مساعد داد.

راه اندازی سه کارگاه جدید آمورشهای مهارتی در زندانها
 
حسن عزیزی مدیر کل آموزش و فنی و حرفه ای استان البرز نیز با حضور در جمع خبرنگاران از صدود گواهینامه فنی و حرفه ای برای 385 نفر از زندانیان کرج خبر داد و افزود: در ندامتگاههای استان البرز 735نفر تحت آموزش های فنی و حرفه ای قرار گرفته اند که در نیمسال اول سال جاری 385 نفر موفق به اخذ گواهینامه شدند. وی گفت: با توجه به حجم بالای زندانیان استان و براساس تفاهم نامه با زندانها مقرر شده سه کارگاه جدید در نیمسال دوم در بند جوانان این زندان راه اندازی کنیم.

عزیزی یادآور شد: گرچه عده ای عواملی همچون فاضلاب زندان، تردد خانوادها و وجود زندانها را به عنوان تهدیدی برای امنیت شهر می دانند امابه نظر می رسد با یک کار مدیریتی  و تقسیم وظایف می توان آن را به یک فرصت خوب تبدیل کرد. توسعه کارگاه های مهارتی در زندانها به سرمایه گذار نیاز دارد

مدیرکل آموزش و فنی و حرفه ای البرز با بیان اینکه آموزش های فنی و حرفه ای برای زندانیان رایگان است، اذعان داشت: برای توسعه کارگاه های مهارتی به افراد سرمایه گذار نیاز است. این مسئول با بیان اینکه فعالیتهایی مانند سراجی، پوشاک و سنگهای قیمتی به ویژه در بند نسوان خوب جواب می دهد از اعلام آمادگی مجموعه متبوعش برای هرگونه برنامه ریزی و تجهیز امکانات در زندانهای استان خبر داد.

مدیر عامل آبفای استان البرز نیز در بازدید از ندامتگاه کرج حضور داشت. وی در حاشیه برنامه امروز اظهار داشت: فاضلاب زندان رجایی شهر و قزلحصار همواره به عنوا یکی از دغدغه های مهم مطرح بوده به گونه ای که باید بگوییم ما در دل کلانشهر کرج، شهر دیگری داریم که باید نیازهای آن را مدیریت کنیم.

اتصال فاضلاب زندانها به اگوی شهری در آینده ای نزدیک

رضایی فر گفت: از سال های گذشته موضوع اتصال فاضلاب زندانها به اگوی شهری با مدیران وقت زندانها مطرح بوده و خوشبختانه طی نشست های متعدد با مدیران حوزه شهری و زندانها راهکارهای خوبی در دستور کار قرار گرفته که مراحل آن در حال انجام است.

مدیرعامل آبفای استان البرز افزود: در جلسه ای با حضور استاندار محترم، نحوه تخصیص اعتبار برای اجرای این مهم مطرح و مقرر شد هزینه حفاری آن به مبلغ 900میلیون تومان توسط شهرداری کرج پرداخت شود. وی اتصال فاضلاب زندانهای رجایی شهر و قزلحصار به اگوی کرج را حدود 10 میلیارد تومان برآورد کرد و گفت: این مبلغ به صورت اقساط بلند مدت 10ساله در قالب اعتبارات تملک دارائی های سرمایه ای از سوی معاونت اداری و مالی استانداری به زندانها قابل پرداخت است.


۱۳۹۳/۷/۱۱ - ۱۴:۲۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 49]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن