تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):عقل راهنمايى مى  كند و نجات مى  دهد و نادانى گمراه مى  كند و نابود مى  گرداند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820939893




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سیزدهمین جشنواره تجلیل از حافظان کل قرآن کریم در شیراز برگزار می شود


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > جنوب > فارس حجت الاسلام شاهسونی:
سیزدهمین جشنواره تجلیل از حافظان کل قرآن کریم در شیراز برگزار می شود
شیراز – خبرگزاری مهر: مدیر مسئول موسسه قرآنی بیت الاحزان از برگزاری سیزدهمین جشنواره تجلیل از حافظان کل قرآن کریم در شیراز در روز شنبه 12 مهرماه همزمان با اولین روز از دهه تجلیل از حافظ خبرداد.



به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علی رضا شاهسونی ظهر پنج شنبه در نشستی خبری با بیان اینکه این جشنواره بزرگ ترین مراسم تجلیل از حافظان قرآن در سراسر کشور است، گفت: از 200 حافظ کل قرآن از 22 کشور استان در این جشنواره تجلیل می شود که 110 نفر از آنان مرد و بقیه زن هستند. مدیر مسئول موسسه بیت الاحزان بیان کرد: این برنامه از هفت صبح روز شنبه با یک مراسم نمادین از کنار آرامگاه حافظ در حالی که حافظان قرآن لباس متحدالشکل بر تن دارند و گل بر گردنشان است، شروع می شود و بعد از آن با عطر افشانی و گل افشانی هنگام ورود به تالار حافظ از حافظان تجلیل می شود. حجت الاسلام شاهسونی افزود: برنامه اصلی نیز از ساعت هشت صبح در تالار حافظ آغاز می شود که علاوه بر اجرای برنامه های قرآنی، از قرائت زیبایی قاری نوجوان مشهدی محمد باقر حسینی و سخنرانی آیت اله ایمانی استفاده خواهیم کرد. وی گفت: در پایان مراسم نیز هدایایی به رسم یادبود به حافظان قرآن اعطا خواهد شد. مدیر مسئول موسسه بیت الاحزان ادامه داد: تقریبا بیش از نیمی از این حافظان از استان فارس هستند ضمن اینکه استان خوزستان نیز تعداد قابل توجهی حافظ در این مراسم دارد. حجت الاسلام شاهسونی همچنین درباره موسسه بیت الاحزان عنوان کرد: موسسه قرآنی بیت الاحزان کار خود را از روستای محمدآباد استهبان شروع کرد و هم اکنون دارای 136 شعبه در 11 کشور استان است. وی گفت: موسسه قصد دارد تعداد مدارس شبانه روزی حفظ قرآن خود را در سال آینده از پنج مدرسه به 50 مدرسه افزایش بدهد به نحوی که در هر استانی دو مدرسه شبانه روزی حفظ قرآن را داشته باشد. مدیر مسئول موسسه بیت الاحزان اظهار کرد: تا پایان سال گذشته حدود هزار نفر در این مدارس حافظ قرآن شده اند که با 200 نفری که روز شنبه از آنها تجلیل می شوند به هزار و 200 نفر می رسند. حجت الاسلام شاهسونی ابراز داشت: دانش آموزان، دانشجویان و طلاب 15 تا 22 سال که در این مدارس ثبت نام کرده باشند می توانند از یک مرخصی تحصیلی یکساله جهت حفظ قرآن کریم استفاده کنند. وی همچنین گفت: مدارس قرآنی ما نه تنها از نقاط مختلف کشور بلکه از کشورهایی مانند بنگلادش، کشمیر، عراق و افغانستان نیز دانش آموز حفظ قرآن داشته است.


۱۳۹۳/۷/۱۰ - ۱۳:۵۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن