واضح آرشیو وب فارسی:سایت ریسک: کارگاه شماره 2 - اموزش کاربا دوربین در افتر افکتز mafton 08 ارديبهشت 1389, 19:14سلام لطفا هر کسی هر چی راجب camera میدونه بگه چه کارای میشه باهاش کرد چه تکنیک های وجود داره چه نکاتی باید رعایت بشه و هزارتا چیز دیگه لطفا نگید پیش پا افتادس شاید ساده باشه ولی فکر کنم اصولی باشه:wink: اصلا شهید بشه یه اموزش گروهی :دی mafton 12 ارديبهشت 1389, 14:28ای بابا چرا اینجلا اینجوریه !!!! من که از رو نمیرم اینجوری نمیشه :دی حوب حداقل بگید ایئ انواع دوربینی که وقتی میخوای بسازی واسه چیه!؟! 50 mm و... راسی اولین کارم هم درست کردم با ماسک :دی اخه فقط ماسک رو بلد شدم اگه کسی نظر میده بگه با چه فرمتی خروجی بگیرم تا بذارمش Majid Azad 12 ارديبهشت 1389, 17:16سلام عزیز :rose: چه خوبه که با جدیت داری افتر رو دنبال میکنی :) مهمترین استفاده از دوربین به این خاطر هست که دوربین پیش فرض افتر ثابته و نمیشه اونو حرکت داد. یعنی اشیا و نورها رو میشه متحرک کرد ولی نمای پیش فرض ثابته. حالا وقتی دوربین رو به Comp اضافه میکنیم میشه با تنظیم key frame به اون در فضای 3 بعدی حرکت داد. وقتی که میخوایم دوربین جدیدی رو با انتخاب layer-> new -> camera به پروژه اضافه کنیم پنجره camera setting باز میشه که اصطلاحات اون بیشتر مربوط به عکاسی و فیلمبرداری میشه. مهمترینش که شما هم سوال کردی preset ئه که عدد اون شماره لنز دوربین رو نشون میده که هر چی عدد پایین تری رو انتخاب بکنی زاویه باز تری برای دیدن اشیا داری و دوربین محدوده گسترده تری رو پوشش میده که این حالت دورنمای زیبایی به اشیای نزدیک میده. Depth of Field هم برای ایجاد منطقه وضوح بکار میره، یعنی اگه اشیا از یه فاصله ای به دوربین نزدیک تر یا دورتر باشن محو و مات میشن که جلوه ای واقعی به کار میده ( عمق میدان ). همینطور Focus Distance فاصله ای رو مشخص میکنه که در این فاصله هنوز اشیا در فوکوس قرار دارن. با تغییر Focal Length ( فاصله کانونی دوربین ) بزرگنمایی دوربین تغییر میکنه. امیدوارم برای شروع به کارت بیاد :rose: برای خروجی هم میدونی که باید به این ترتیب عمل کنی: Composition -> Make movie بعد پنجره Render Queue باز میشه که شما با همون حالت Lossless خروجی بگیر بعد با Convertor حجم شو کم کن. فقط اگه کار شما صدا هم داره روی Lossless کلیک کن تا Output Module باز شه، بعد تیک Audio Output رو فعال کن تا خروجی رو با صدا بگیره. موفق باشی :rose: mafton 13 ارديبهشت 1389, 14:03سلام مجید حان دستت درد نکنه خیلی مفید بود واسم از عمد حام موشتم کا هم بتونی خان بهونی و هم جان :دی اما یعنی هیچکس دیگه ای نمیخواد چیزی بگه؟!!!!!! مثلا اگه بخوایم از پند تا دوربین استفاده کنیم و هزار تا چیز داگه؟!!! reza 2kn 13 ارديبهشت 1389, 15:51سلام دوست عزیز... اول از مجید جون برای آموزشش ممنون:rose: راجع به چند تا دوربین هم فکر نمیکنم جای خاصی نیاز بشه که از چند تا دوربین استفاده کنیم:-?من که خودم تا حالا ندیدم ، آخه اگه شما بخوای از زاویه های مختلف سوژت رو ببینی با یه دوربین میتونی انجام بدی... راجع به بقیه نکته های عمقی هم پیشنهاد میکنم که آموزش های ویدئویی ( که بهت معرفی کردم) رو ببینی ، چون مثلا اگه اینجا برات Depth Of Field یا همون عمق میدان رو توضیح بدیم ممکنه حتی با عکس گذاشتن هم مطلب رو درست درک نکنی ولی تو ویدئو خیلی بهتره ، و البته اگه سوال خاصی راجع به چیزی داشتی بپرس حتما به جوابت میرسی:rose: چون این موضوعات کلی بیشتر مواقع جواب نداده و نمیده...:wink: موفق باشی:oops: Majid Azad 13 ارديبهشت 1389, 15:53خوشحال میشم اگه بتونم کمکی کنم، ببخش که ناچیز و مختصره، ولی اگه مورد به مورد بپرسی بهتر میشه جواب داد، اینطوری بهتر هم یاد میگیری و هم بهتر میشه بهش پرداخت. میتونی همه 1000 مورد رو هم دونه دونه بپرسی هیچ اشکالی نداره، هر کی بدونه مطمئن باش جواب میده :rose: چند تا نکته دیگه در مورد دوربین به ذهنم میرسه که میتونه مفید باشه: 1- اول ابزار کنترل دوربین هست که با دکمه C میتونی ابزارهای مختلف رو انتخاب کنی. اولیش Unified Camera Tool هست که آیکانش شکل یه دوربینه، حرکت Pan و Tilt دوربین رو انجام میده، مثل حرکت سر به چپ و راست یا بالا و پایین ( امتحانش کن!) دومی Orbit Camera Tool هست که اونم حرکتی چرخشی شبیه ابزار قبلی رو انجام میده سومی Track XY که حرکت ترکینگ در جهت X & Y ( حرکت مستقیم به چپ و راست ) رو میشه باهاش انجام داد چهارمی Track Z که حرکت ترکینگ به جلو و عقب در جهت محور Z رو انجام میده 2- برای کنترل بهتر روی حرکت دوربین هم معمولن یه Null Object که 3D شده باشه به پروژه اضافه میکنن و دوربین رو با شلاق (Whip) به نول Parent میکنن و بجای دوربین نول رو حرکت میدن و در نتیجه Parent بودن دوربین هم حرکت میکنه. فقط قبل از متحرک کردن دوربین باید Stop Watch مربوط به Position و Poin of interest دوربین و همینطور Position نول رو فعال کنی تا حرکات دوربین ثبت بشه. 3- اگه از چند دوربین در یه پروژه استفاده بشه نمای نهایی متعلق به دوربینیه که در لایه بالایی قرار داره. اگه بخایم بین دوربین ها سوییچ داشته باشیم باید لایه دوربین بالایی رو از جای مورد نظر Split و حذف کنیم تا نما از دیدگاه دوربین دوم که در لایه پایینی قرار داره نمایش داده بشه. البته در بیشتر موارد همون یه دوربین کافیه! سوالی بود در خدمتم موفق باشی :rose: mafton 13 ارديبهشت 1389, 17:11بازم سلام رضا جان گفتم که چشم امروز عصر دارم میرم بگیرمشون اما اقا جواد گل : واسه uified camera tool الان امتحان کردم اما حیلی جالب نمیشه که؟!! در واقع انگار شی رو rotat دادی و دوربین ثابته یعنی زیاد فرق نمیکنه با اون حالت اما من تو فیلم ها دیدم که خیلی طبیعی تر مبشه؟!! در مورد null object هم تو این روش اگه میشه بیشتر توضیح بدین البته prent کردن و .. رو یاد گرفتم راجب چند تا دوربین هم split کردن رو بلد نیستم و یه سوال دیگه چه طور وقت اجرا میشه ترتیب لایه ها رو عوض کرد یعنی مثلا تا ثانیه 2 فلان لایه بالاترین ذاشه اما بعدش یه لایه دیگه بالاترین باشه Majid Azad 13 ارديبهشت 1389, 17:29بازم سلام رضا جان گفتم که چشم امروز عصر دارم میرم بگیرمشون اما اقا جواد گل : واسه uified camera tool الان امتحان کردم اما حیلی جالب نمیشه که؟!! در واقع انگار شی رو rotat دادی و دوربین ثابته یعنی زیاد فرق نمیکنه با اون حالت اما من تو فیلم ها دیدم که خیلی طبیعی تر مبشه؟!! در مورد null object هم تو این روش اگه میشه بیشتر توضیح بدین البته prent کردن و .. رو یاد گرفتم راجب چند تا دوربین هم split کردن رو بلد نیستم و یه سوال دیگه چه طور وقت اجرا میشه ترتیب لایه ها رو عوض کرد یعنی مثلا تا ثانیه 2 فلان لایه بالاترین ذاشه اما بعدش یه لایه دیگه بالاترین باشه گل که خودتی، جواد هم نمیدونم کیه ولی من مجیدم :green: شما اگه یه تراولینگ زیبا توی نما میخای باید علاوه بر Unified از Track هم استفاده کنی، یعنی علاوه بر حرکت دادن کانون توجه دوربین ( Point of interest ) خود دوربین رو هم حرکت بدی تا مثه انتقال دوربین روی کرین بشه. اگه اون فیلم های آموزشی توصیه شده دوستان رو بگیری خودت میای استفاده از نول و پرنت کردن رو به ما هم یاد میدی. اگه پیدا نکردی بگو تا به روش کلاسیک راهنماییت کنیم :wink: 2 مورد آخر هم که پرسیدی یه جواب دارن. با Split کردن میتونی قسمت بریده شده یه لایه رو بیاری و بالاتر قرار بدی برای Split کردن هم: Edit -> Split Layer یا Ctrl+Shift+D البته دیگه داریم از آموزش افتر دور و به سمت آموزش Movie Maker نزدیک میشیم. توصیه میکنم حتمن فیلم های آموزشی رو تهیه کن :wink: shirani 14 ارديبهشت 1389, 01:48با اجازه عنوان تایپیک عوض شد در راستای برنامه های که داشتیم ببینم تایپیک بعدی را کی عَلم میکنه:rose:
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: سایت ریسک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 1883]