تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):به راستى حكمتى كه در قلب منافق جا مى‏گيرد، در سينه‏اش بى‏قرارى مى‏كند تا از آن بي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820848837




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

انتقاد از موازی کاری در نظارت بر واحدهای صنفی/ با بخشنامه نمی توان نظارت كرد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > مرکز > البرز حنیفی مطرح کرد:
انتقاد از موازی کاری در نظارت بر واحدهای صنفی/ با بخشنامه نمی توان نظارت كرد
کرج - خبرگزاری مهر: نماينده استان البرز در اتاق اصناف ايران با انتقاد از موازی کاری در نظارت بر واحدهای صنفی گفت: نظارت های چندگانه بر واحدهای صنفی مشکلات متعددی را به وجودآورده است که باید قاطعانه با آن برخورد کرد.



به گزارش خبرگزاری مهر، عادل حنیفی در اتاق اصناف ايران با اشاره به وضعیت نظارت بر واحدهای صنفی گفت: متاسفانه در حال حاضر رویه واحدی در این خصوص وجود ندارد و موازی کاری در نظارت بر این واحدها مشکلات زیادی را به وجود آورده است. وی تصریح کرد: صرفا با بخشنامه نمی شود بر واحد های صنفی نظارت كرد. بايد در اين خصوص به طور جدی و قاطع وارد عمل شد.

حنیفی با اشاره به اينكه تلفن 124 ارتباطات مردمی در برخی شهرستانها در اختيار اتاق اصناف و در برخی مراكز در اختيار سازمان صنعت معدن تجارت است، گفت: وقتی طبق قانون، نظارت بر واحد های صنفی بر عهده بازرسی اصناف قرار گرفته و از سويی هم اداره صنعت معدن تجارت بدون هماهنگی اقدام به بازرسی می کند مشاهده می شود بعضا در يك روز يا يك ساعت سه بازرسی از يك واحد صنفی توسط دستگاه های مختلف صورت می پذيرد و مدتها هم يك بازرس از يك واحد صنفی بازرسی نمی كند، مشكل از همين جا آغاز می شود.

اين فعال صنفی افزود: مشکلی در بازرسی و نظارت اداره صنعت، معدن و تجارت از واحدهای صنفی نیست اما بی هماهنگی ها باعث به وجود آمدن بسترهای سواستفاده در نظام صنفی كشور می شود. وي خاطر نشان كرد:‌ قانون گذار در اين زمينه به شرح وظايف هر دستگاه پرداخته و لازم است تعامل جدي فيمابين بازرسي اصناف و اداره صنعت معدن تجارت تا سطح شهرستانها بوجود آيد ؛ چرا كه بدون حمايت و همكاري اتاق اصناف نظارت جدي و عملياتي در اين حوزه امكانپذير نخواهد بود. توجه به ماده 32 لايحه اصلاح قانون نظام صنفي کشور و لزوم هماهنگي هاي جدي اعضاي 12 گانه كميسيون نظارت در شهرستان مي تواند به ظرفيت سازي و تعامل بيشتر بين بخشي در نظارت بر اصناف كمك شاياني كند.

حنيفي افزود: البته زيرساختهاي نظارتي در اصناف هم بدليل برخي بي توجهي ها تا كنون فراهم نشده است و در اين زمينه هم پيگيري هاي جدي از سوي اتاق هاي اصناف لازم و ضروري است تا هم از جهت سخت افزاري و هم از بعد منابع انساني نيازمندي هاي جاري اتاق هاي اصناف در بخش بازرسي برطرف شود.


۱۳۹۳/۷/۹ - ۱۱:۳۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن