تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):كار خير و صدقه، فقر را مى‏بَرند، بر عمر مى‏افزايند و هفتاد مرگ بد را از صاحب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816391453




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حوثی‌ها، عامل تقویت نفوذ ایران در جزیره العرب


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:


گزارش «لوریان لوژور» از یمن؛
حوثی‌ها، عامل تقویت نفوذ ایران در جزیره العرب
روابط میان ایران و انقلابیون انصارالله ملقب به حوثی، چندان مشخص نیست، ولی فتوحات در صنعا، در مجاورت مرزهای عربستان، بی شک هدیه بزرگی برای ایران است تا بتواند دامنه نفوذ خود را در حاشیه دریای سرخ تا تنگه باب المندب افزایش دهد.



به این مطلب امتیاز دهید

  به گزارش سرویس سیاسی جام نیوز،  روزنامه فرانسه زبان چاپ بیروت"لوریان لوژور" (LorientLejour) در پایگاه اینترنتی خود نوشت: «حمله ضرب الاجل انقلابیون شیعه یمن در "صنعا" باعث شد تا مواضع ایران در برابر رقیب سنی اش، عربستان سعودی، تقویت یابد و به گفته تحلیلگران، این درحالی است که واشنگتن و متحدانش مشغول جنگ علیه داعش در سوریه و عراق هستند.»  
این پایگاه اینترنتی افزود: «با اینکه روابط میان ایران و انقلابیون شیعه "انصارالله" ملقب به حوثی، چندان مشخص نیست، ولی فتوحات روز یکشنبه در پایتخت یمن، در مجاورت مرزهای عربستان سعودی، بی شک هدیه بزرگی برای حکومت تهران است تا بتواند دامنه نفوذ خود را در حاشیه دریای سرخ تا تنگه "باب المندب" افزایش دهد.»  
لوریان لوژور در گزارش خود نوشت: «"عبدالملک الحوثی" رهبر جوان انصارالله، با استفاده از فروپاشی نهادهای دولتی، گستردگی فسادهای مالی، فقر، و رد برتری نیروهای سنتی قبیله ای، طی روزهای اخیر توانسته است مواضع خود را در پایتخت یمن استحکام بخشد و خود را به عنوان عامل تعیین کننده اصلی در این کشور نشان دهد. ولی آقای حوثی متهم به آن است که فعالیت هایش در راستای تحقق بخشیدن به توسعه‌طلبی‌های منطقه‌ای ایران بوده؛ اتهامی که به صورت رسمی ازسوی رییس جمهور "عبدربه منصور الهادی" مطرح شده است. او برای توضیح فتوحات صنعا به "توطئه" نیروهای محلی و خارجی اشاره و آن را محکوم کرد. او در بیانیه آخر خود در روزنامه الحیاة گفت: "با داشتن کنترل بر باب المندب و تنگه هرمز دیگر نیازی به داشتن بمب اتمی احساس نمی شود." این درحالی است که ایران ازسوی قدرت های جهانی مظنون به تلاش برای دستیابی به بمب اتمی است.»

 

روزنامه فرانسوی چاپ بیروت افزود: «این تحولات با تشدید جنگ علیه داعش در عراق و سوریه مقارن شده است. به نظر می رسد که برای واشنگتن و متحدانش، مبارزه علیه گروه های طرفدار ایران چندان در اولویت نیست. "ابراهیم شرقیه" تحلیلگر مؤسسه "بروکینگز" دوحه، توضیح می دهد که "امریکایی ها تصمیم گرفته اند دست ایران را در گسترش نفوذش در یمن باز بگذارند"، به ویژه به این دلیل که "واشنگتن همچنان ترجیح می دهد رویکرد سنتی خود، یعنی اولویت بخشیدن به مبارزات ضد تروریستی را در رأس فعالیت های خود قرار دهد".»     این نشریه در گزارش خود افزود: «امریکا برای کمک به سران یمنی در مبارزه علیه القاعده که به شدت در این کشور نفوذ پیدا کرده، به طور مرتب حملاتی را بوسیله هواپیماهای بدون سرنشین علیه مواضع این گروه انجام می دهد. درحالی که به گفته آقای شرقیه، حوثی ها و ایران خود رقبای سرسخت القاعده در یمن هستند. به گفته او، "به قدرت رسیدن حوثی ها، حتی اگر به بیان شعار همیشگی خود، یعنی «مرگ بر امریکا» ادامه دهند، بهتر از نفوذ فزاینده القاعده است."»  
لوریان لوژور در پایان این گزارش مدعی شد: «"نیل پاتریک" تحلیلگر و کارشناس امور خلیج فارس، خاطرنشان می سازد که ایران، گروه انصارالله را "به مثابه وسیله ای می داند که می توان ازطریق آن بر عربستان سعودی اعمال فشار کرد و از آن به عنوان اهرمی برای ترویج سیاست منطقه ای اش استفاده کند". ولی به گفته تحلیلگران، انقلابیون شیعه بدون کمک و همکاری "علی عبدالله صالح" رییس جمهور سابق، که خود شیعه است و در فوریه ۲۰۱۲ پس از ۳۳ سال مجبور به ترک قدرت شد، نمی توانستند در حملات خود موفق شوند.»    
لوریان لوژور
        104  




۰۸/۰۷/۱۳۹۳ - ۱۷:۳۵




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 15]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن