تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مسلمان آينه برادر خويش است، هرگاه خطايى از برادر خود ديديد همگى او را مورد حمله قرار ند...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820123488




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

افزايش انگيزه صنايع سيمان براي اجراي طرح هاي بازيافت انرژي


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۸ مهر ۱۳۹۳ (۱۱:۵ق.ظ)
در صورت واقعي شدن قيمت حامل هاي انرژي تحقق مي يابد؛ افزايش انگيزه صنايع سيمان براي اجراي طرح هاي بازيافت انرژي مدير دفتر آموزش و اطلاع رساني سابا گفت: درصورت واقعي شدن قيمت حامل هاي انرژي، صنعت سيمان به اجراي طرح هاي بازيافت انرژي تشويق خواهد شد.
به گزارش خبرگزاري موج، محمدحسن زربخش، با بيان اين مطلب افزود: اختلاف مصرف انرژي ويژه در صنعت سيمان كشور با بهترين عملكرد جهاني توليد اين محصول، بالغ بر 30 كيلووات ساعت برق بر تن سيمان و 30 ليتر بر تن كلينكر در سوخت است كه طبق محاسبات، اختلاف اين دو عدد در مقدار سيمان توليدي و قيمت انرژي در ايران، نتايج قابل تأمل و معناداري حاصل مي شود.
مدير دفتر آموزش و اطلاع رساني سابا درباره ميزان مصرف برق در صنعت سيمان گفت: امروزه توليد سيمان به 75 ميليون تن رسيده و اگر به ازاي توليد هر تن سيمان به طور متوسط 100 كيلووات ساعت مصرف برق و براي هر 1 كيلوگرم كلينكر 900 كيلو كالري سوخت مصرف داشته باشد، براي اين ميزان توليد سيمان، به بيش از 7 ميليارد ليتر سوخت و 7.5 ميليارد كيلووات ساعت برق در سال نياز است.
به عبارت ديگر با تبديل اين مقدار سوخت به برق، صنعت سيمان كشور به يك نيروگاه 600 مگاواتي بدون احتساب تلفات انتقال و توزيع نيازمند است. بنا بر اين گزارش: برق مصرفي در صنعت سيمان معادل 11 درصد برق كل صنايع كشور است يا به عبارتي 4 درصد برق مصرفي كل كشور به اين صنعت تعلق دارد. صنعت سيمان كشور از ديدگاه مصرف انرژي ويژه با مقدار مصرف انرژي به سيمان توليدي در مقايسه با متوسط مصرف انرژي دنيا از موقعيت مناسب برخوردار است هرچند در مقايسه با كشورهاي ژاپن و هند هنوز جاي كار دارد.
بر پايه اين گزارش درحال حاضر در بهترين عملكرد جهان در توليد سيمان، مصرف برق به 65 كيلووات ساعت بر تن سيمان و 75 ليتر سوخت به ازاي تن كلينكر توليدي، انرژي مصرف مي شود، در صورتي كه در ايران به طور متوسط 95 كيلووات ساعت برق و 90 ليتر سوخت به ازاي تن سيمان و كلينكر توليدي انرژي مصرف مي شود.
به گفته زربخش، سابا با شناسايي اولويت هاي بهينه سازي مصرف انرژي در بيش از 7 صنعت مهم و انرژي بر كشور (به ويژه در صنعت سيمان) كمك هاي مالي از طريق يارانه سود تسهيلات به بيش از 15 صنعت اعطاء كرده است. حمايت هاي مالي سابا در صنعت سيمان در راستاي كمك به اجراي طرح تبديل انتقال مواد از ايرليفت به الواتور بوده است كه با اجراي اين طرح، 3 كيلووات ساعت بر تن سيمان توليدي از مصرف انرژي ويژه صنعت سيمان كاهش يافته است و طرح دوم صنعت سيمان استفاده از سپراتور با راندمان بالا در آسياب سيمان است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 26]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن