تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):هر که می خواهد که قویترین مردم باشد بر خدا توکل نماید.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820998844




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حقدل: تذكر 5 عضو شورای شهر به شهردار شیراز


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: كارت زرد عضو شورا به شهردار شیراز؛ حقدل: تذكر 5 عضو شورای شهر به شهردار شیراز خبرگزاری پانا: عضو شورای اسلامی شهر شیراز در نطق تندی، به شهردار این شهر در خصوص آنچه عملی نشدن وعده‌ها و همراه نبودن وی با این نهاد مدنی، عنوان می‌كرد اعتراض و اعلام كرد كه به شهردار كارت زرد نشان می‌دهد.
۱۳۹۳ دوشنبه ۷ مهر ساعت 18:20



به گزارش خبرگزاری پانا،غلامعلی ترابی ترابی در نطق قبل از دستور جلسه علنی شورای شهر شیراز، سخنان خود را با ذكر جمله انالله و اناالیه راجعون آغاز كرد و خطاب به شهردار گفت: بیش از یک سال است که مردم شریف ونجیب شهرمان مسئولیت اداره امور شهر در شورای اسلامی را به ما محول كرده‌اند و توقع به حق آنها اصلاح فرایند اداره امور شهر، افزایش خدمات دهی به آنان، و استفاده از فرصت بوجود آورده شده توسط مردم برای اعضاء شورا است.
وی افزود: اگر در یک فضای منصفانه و به دور از جنجال بخواهیم عملکرد یکساله را بررسی نمائیم شاهد نقاط قوت و ضعف در آن خواهیم شد علت نقاط ضعف در چیست؟
ترابی با خطاب قرار دادن شهردار شیراز گفت: اعضای محترم شورای اسلامی شهر شیراز بنا به برنامه پیشنهادی حضرتعالی و جهت پیشبرد خواسته مردم به حضرتعالی اعتماد و سکان اداره مجموعه عظیم شهرداری را به شما محول كرد و طی یکسال گذشته تمام توان خود صرف رفع موانع اجرایی كار در شهر با همدلی و همراهی شما كرد.
وی با تصریح اینكه هدف شورا این بود كه شهردار فارغ از دغدغه‌ها كشتی شهرداری را به سمت ساحل مقصود هدایت كند، گفت: متأسفانه در خیلی از موارد این همراهی شورا با برداشت بد مواجه شده به‌طوریکه تصور این قضیه در حضرتعالی و بعضی از مدیران زیر مجموعه اینگونه تصور شده که نمایندگان مردم حق نظارت نیز ندارند و در مواردی، اخیراً شاهد آن هستیم که حضرتعالی و تیم همراه به‌جای سعی و تلاش در اجرای مصوبات نمایندگان مردم شریف شیراز، دقت و برنامه‌ریزی خود را معطوف به توقف و جلوگیری از اجرای مصوبات كرده‌اید.
ترابی خطاب به شهردار شیراز ادامه داد: امروز پس از یکسال تلاش شورا، مردم می‌پرسند چرا در بعضی از زمینه‌ها نمایندگان حضور قاطع ندارند؟ تاکنون فرصت یکساله ای از سوی شورا فراهم شده تا اینکه شما به انجام تعهدات خود نسبت به انقلاب و مردم انقلابی و متدین و منتخبین ملت بپردازید و خوب می‌دانید که سکوت در همه موارد به‌معنای رضایت نبوده و تنها جهت اعلام همراهی و همکاری جهت پیشبرد اهداف مشترک بوده و نباید از آن تلقی دیگری شود.
وی با یادآوری این نكته كه در جلسات غیرعلنی و خصوصی بارها در رابطه با روند پیش‌رو تذکراتی داده شده اما متأسفانه در مجموعه تحت مدیریتی شهرداری توجهی به آن نشده است، گفت: شهردار منتخب شورای چهارم است نه منتخب چهره‌های خاص یا شورایی دیگر یا سفارش شده از سوی دیگران.
عضو شورای شهر شیراز با بیان اینكه اجرای منویات مقام معظم رهبری، هماهنگی و همراهی با شورای اسلامی و پیگیری مصوبات این نهاد و اجرایی کردن برنامه پنج ساله بنا به نظر شورای اسلامی دوره چهارم، سه محوری بوده كه شهردار شیراز در زمان كسب رای اعتماد، به‌عنوان محورهای برنامه خود اعلام كرده است، خواستار پاسخگویی پاك‌فطرت به سئوالاتی شد كه در این خصوص مطرح است.
ترابی با طرح این سئوال كه کدام عمل شهردار منطبق بر این سه محور بوده است؟ از علی‌رضا پاك‌فطرت خواست كه در خصوص تلاش‌های ملموس جهت اسلامی شدن شهر و اقتصاد مقاومتی و سایر فرموده‌های مقام معظم رهبری را به شورا گزارش دهد.
وی همچنین با طرح این موضوع كه شهردار رسماً در جراید برای چندین بار در ‌یك‌سال گذشته اعلام كرده است که به اصول پایبند نیست، پرسید: آیا این اجرای فرامین رهبری است؟
عضو شورای شهر شیراز همراه نبودن شهردار و مجموعه مدیران شهرداری با شورای شهر را موضوعی مشهود دانست و گفت: برنامه پنج‌ساله تا آنجا که با میل شهردار منطبق بوده اجرایی شده و مصوبات و پروژه‌ها، در گردونه مدیریتی وی گم شده است.
وی خواستار بیان راهكارهای پیش‌بینی و اجرا شده از سوی شهردار و شهرداری در خصوص تحقق سومین حرم اهل بیت(ع) شد و با اشاره به خواست نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز در خصوص ایجاد راه‌های دسترسی به حرم مطهر حضرت احمدابن‌موسی(ع)، لزوم بیان اقدامات اجرایی شهرداری در این موضوع شد.
ترابی خطاب به شهردار درخواست كرد كه در خصوص راهکارهای اندیشیده و اجرایی شده در موضوعاتی نظیر ایجاد جاذبه توریستی و زیارتی، برون رفت از مشکلات باغ‌های قصردشت و بافت تاریخی و فرسوده، تقویت زیباسازی شیراز، مقاوم سازی شهر در برابر زلزله، رفع معضل ترافیک، مبارزه با فساد اداری و مالی، تقویت بهداشت شهری، ایجاد درآمد پایدار، تسهیل در امر سرمایه گذاری، کاهش اتکا به عوارض، رشد متوازن شهر، اصلاح ساختارشهری، ارائه یک طرح شاخص برای اجرای یک فعالیت بزرگ و ماندگار به‌عنوان هدیه شورای چهارم به مردم و... به شورای شهر و مردم گزارش دهد.
عضو شورای شهر شیراز همچنین با بیان اینكه برنامه‌های مختلف و وعده‌های شهردار طی یكسال گذشته محقق نشده ، این سخنان را به‌منزله نشان‌دادن كارت زرد خود به شهردار عنوان و خواستار پاسخگویی شهردار شد.
در ادامه غلام مهدی حقدل، ‌ رئیس شورای اسلامی شهر شیراز در پایان نطق این عضو شورا اعلام كرد كه تذكر 5 عضو شورای شهر به شهردار شیراز را دریافت كرده و به شهردار ابلاغ خواهد كرد.  











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 51]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن