تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نادان كسى است كه نافرمانى خدا كند، اگر چه زيبا چهره و داراى موقعيتى بزرگ باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816449285




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مهار آتش با امکانات سنتی/ مازندران کمبود آتش نشان دارد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > شمال > مازندران مهر گزارش می دهد؛
مهار آتش با امکانات سنتی/ مازندران کمبود آتش نشان دارد
ساری - خبرگزاری مهر: هر روز قد ساختمانها در مازندران بلندتر می شود اما به همان اندازه نیز سطح ایمنی و پیش بینی تدابیر لازم برای پیشگیری از حوادث مختلف از جمله آتش سوزی کاهش می یابد و گاه امکانات سنتی آتش نشانی برای مهار حریق ناکافی است.



به گزارش خبرنگار مهر، ساختمانهای طویل و بلند، کوچه ها و معابر تنگ و باریک، مستقرنبودن ایستگاههای آتش نشانی در روستاها و حاشیه شهرها کار امدادرسانی و اطفای حریق در مناطق مختلف را سخت تر می کند. این وضعیت درحالیست که اتفاقات زیادی، از ورود حیوانات گرفته تا انواع آتش سوزی ها و حوادث، در سطح مازندران رخ می دهد که امدادرسانی دراین حوادث براساس تخصص انجام می گیرد و آتش نشانان در کنار انجام این کارها، با داشتن روحیه ایثارگری، آرامش شهر را تامین می کنند. همچنین ایمنی یکی از شاخص های مهم در درجه بندی شهرهای دنیاست و  سازمان آتش نشانی از مهم ترین ابعاد ایمنی محاسبه می شود که این نشان از اهمیت این سازمان در مجموعه شهری دارد. در نیمسال اول امسال بیش از 2400 عملیات امدادرسانی و اطفای حریق در مرکز مازندران انجام شد، این درحالیست که آتش نشانی ساری با کمبود امکانات از جمله نردبان 52 متری روبرو است، علاوه بر این وضعیت آتش نشانی های دیگر شهرهای مازندران با وضعیت ایده آل و مطلوب و فاصله زیادی دارد و آتش نشان در سایه مبود امکانات به خدمات می پردازند. فرهنگ ایمنی تبیین شود رئیس شورای اسلامی نکا گفت: فرهنگ عمومی ایمنی و امنیت باید توسط قشر فداکار آتش نشان در بین آحاد مردم  تبیین و نهادینه شود.

محمدرضا غلامی در گفتگو با خبرنگار مهر هدف از نامگذاری این روز به عنوان روز ملی آتش نشانی و ایمنی را تبدیل ایمنی در کشور به عنوان یک فرهنگ ملی و عمومی برشمرد که باید توسط قشر زحمتکش آتش نشان در بین مردم تبیین و نهادینه شود.

رئیس شورای اسلامی نکا با اشاره به خدمت رسانی به مردم تصریح کرد: خدمت رسانی به مردم را از لطف های گرانبهای خدا است  که در موقعیت ها و مکان های مختلف نصیب افراد های گوناگون می شود. غلامی  خدمت در شهرداری را به عنوان یکی از ارگان های مهم و مثمر الثمر در شهرستان برشمرد و بیان داشت: شهرداری بر خلاف ارگان های تک بعدی دیگر دارای شاخصه چند بعدی و خدمات رسانی به تمامی اقشار را برعهده دارد. وی با اشاره به برجسته ترین نمونه ایثار در جامعه بیان کرد: فعالیت آتش نشانان در راستای نجات همشهریان و هم نوعان خود به عنوان بزرگترین نمونه ایثار و فداکاری قلمداد می شود که باید در چنین روزی با قدردانی ویژه از این مردان فداکار روز ماندگاری را برایشان به ثبت برسانیم. رئیس شورای اسلامی نکا اذعان داشت: نمی توان در تمامی عرصه ها و برهه ها به ایمنی صد در صد دست یافت لذا در این مقوله کارشناسان از ارتقای ایمنی و سطح پیشرفت ایمنی جهت توسعه بیشتر بشریت استفاده می کنند. غلامی ادامه داد: در تمامی زمینه ها سطح پیشرفت ایمنی رابطه تنگاتنگی با توسعه داشته به همین خاطر در کشورهای توسعه یافته  امنیت و ایمنی به عنوان  یکی از معیارهای توسعه  شناخته شده است. وی افزود: با وجود اینکه نخستین مرکز آتش نشانی 160 سال پیش در تبریز و 80 سال قبل در تهران بنا شده اند اما هم اکنون با وجود تمامی این مقوله ها از لحاظ آموزش و امکانات مربوط در حفظ و امنیت مردم با استانداردهای جهانی فاصله بسیاری داریم که باید این فاصله ها از طریق هماهنگی و مشارکت مسئولان شهرداری و آتش نشانی مرتفع شود. رئیس شورای اسلامی نکا با اشاره به مطالبات و انتظارات در حوزه آتش نشانی شهرستان متذکر شد: خوشبختانه با مشارکت های همه جانبه و هماهنگی های صورت گرفته طرح های سازنده خوبی در جهت رفع محرومیت آتش نشانی نکا پیش بینی شده است. وجود 4700 قلم تجهیزات اطفای حریق در ساری همچنین سید حسن سیدی مدیرعامل سازمان آتش نشانی ساری نیز با اشاره به این که نسبت به استانهای همجوار از نظر تجهیزات و امکانات عقب نیستیم افزود: چهار هزار و 700 قلم تجهیزات اطفاء حریق و امدادی در سازمان آتش نشانی وجود دارد.

وی با اشاره به خرید یک تشک 6 متری  افزود: تاکنون شهرداری همکاری خوبی در زمینه خرید تجهیزات داشته است و بزودی نیز یک نردبان 52 متری برای امداد سازه های بلند نیز خریداری می شود. سیدی با بیان این که بیش از 90 درصد تجهیزات آتش نشانی وارداتی است گفت: چند ست کامل کپسول آتش نشانی نیز خریداری و اضافه شده و در حال حاضر از نظر تجهیزات در جایگاه خوبی قرار داریم و 21 دوره تخصصی برای پرسنل سازمان در نظر گرفته شده است و خدمات ما در سطح ملی ارائه می شود چون انسانیت در سازمان ما حاکم است. مدیرعامل سازمان آتش نشانی ساری گفت: برای ماه محرم و صفر از کلیه تکایا بازدید ایمنی به عمل می آید و در ایام برگزاری مراسم هم چندین پایگاه سیار دائر است تا درکمترین زمان ممکن خدمات رسانی انجام شود. وی تعداد نجات یافتگان از حوادث را 368 نفر، تعداد فوت شدگان در اثر حوادث را 36 نفر و مصدوم شدگان را 243 نفر اعلام کرد و گفت: متوسط زمان رسیدن به محل حادثه 5 دقیقه است. سیدی در بخش دیگر با بیان این که در حال حاضر 5 ایستگاه در سطح شهر فعالیت می کنند افزود: ایستگاه ششم در خیابان ولایت بزودی افتتاح خواهد شد. وی در خصوص جذب نیروهای داوطلب گفت: سازمان هیچ تعهدی در خصوص جذب این نیروها ندارد ولی به زودی آزمون برگزار خواهد شد و نیروهای داوطلب هم مانند دیگر شرکت کنندگاه باید آزمون ورودی داده و در صورت قبولی جذب می گردند. امکان ورود ماشین آلات به بازارها وجود ندارد سیدی عدم رعایت نکات ایمنی در کارخانجات را علت اصلی آتش سوزی برشمرد و گفت: در بیشتر بازارها نیز به دلیل این که امکان ورود ماشین آتش نشانی نیست از لوله های خشک استفاده کردیم که از ورودی بازار بوسیله ماشین آتش نشانی تغذیه می شوند. وی شیرین ترین خاطره خود را همکاری به موقع مردم دانست و گفت: تایم طلایی آتش نشانی در همکاری و تلفن به موقع مردم است که باعث می شود خدمات آتش نشانی به بهترین شکل انجام شود. مهدی عبوری شهردار ساری نیز به خبرنگار مهر می گوید: ورود نیرو به آتش نشانی تحت عنوان نیروی شرکتی ممنوع است که به خاطر همین موضوع با کم بود نیرو در این سازمان روبرو هستیم.

وی با بیان این که سازمان آتش نشانی با ظرفیت 50 درصدی نیرو در حال انجام وظیفه است افزود: کمبود نیرو ظلمی است در حق بقیه آتش نشانان که درآینده نزدیگ با برگزاری آزمون قرار است کمبود نیرو جبران شود. عبوری خاطر نشان کرد : این سازمان از تجهیزات بسیار پیشرفته و خوبی برخوردار است و به زودی با خرید یک نردبان 52 متری کمبود نردبان برای ارتفاعات بلند نیز مرتفع می شود. به گزارش مهر، در حال حاضر در بیشتر دهستانهای مازندران ایستگاه های آتش نشانی وجود ندارد و برای اطفای حریق باید از مرکز شهرها، کار اعزام نیرو صورت گیرد که در بیساری از مواقع، این عملیاتها، نتیجه بخش نیست.


۱۳۹۳/۷/۸ - ۰۹:۰۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن