تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دانايى سرآمد همه خوبى‏ها و نادانى سرآمد همه بدى‏هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820448505




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کندي رشد اقتصادي آسيا و اقيانوس آرام به دليل وابستگي به صادرات خارجي


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۸ مهر ۱۳۹۳ (۹:۲ق.ظ)
کندي رشد اقتصادي آسيا و اقيانوس آرام به دليل وابستگي به صادرات خارجي گزارش سازمان ملل متحد نشان مي دهد؛ منطقه آسيا و اقيانوس آرام به دليل وابستگي شديد به صادرات خارجي از کندي رشد اقتصادي رنج مي برد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري موج، اگرچه منطقه آسيا و اقيانوس آرام يکي از پويا ترين قطب هاي اقتصاد جهاني و جريان سرمايه گذاري به شمار مي رود، اما؛ سرعت رشد قابل قبولي ندارد.
گفتني است؛ اين موضوع را کميسيون اقتصادي و اجتماعي سازمان ملل متحد براي آسيا و اقيانوسيه (ESCAP)، طي گزارش تجارت و سرمايه گذاري که براي اين منطقه منتشر کرده، تذکر داده است.
بر اساس اين گزارش؛ کل صادرات و واردات اين منطقه در سال 2013 تنها 2 درصد رشد داشته و اين عملکرد ضعيف در نيمه اول سال جاري ميلادي (2014) نيز ادامه يافته است. در سال 2015 نيز رشد 7 درصدي براي اين کشور پيش بيني مي شود.
دکتر اختر يکي از کارشناسان سازمان ملل در اين ارتباط گفت: يکي از راه هاي افزايش رشد اقتصادي کشورهاي اين منطقه افزايش ارزش صادرات است به گونه اي که کالاها به جاي اينکه به صورت خام صادر شوند، ابتدا فرآوري شده و سپس صادر شوند.
وي افزود: اقتصاد منطقه آسيا و اقيانوسيه بايد به سمت تنوع به دور از وابستگي به منابع سنتي صادرات و تقاضا در اروپا و ايالات متحده حرکت کند و روابط با کشورهاي منطقه اي افزايش يابد.
وي ادامه داد: الگوهاي تجارت جهاني در حال تغيير است و سياست هاي ملي بايد با اين الگوهاي جهاني وفق داده شوند.
















این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن