تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):هيچ شفيعى براى زن نزد پروردگارش نجات بخش تر از رضايت شوهرش نيست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815607081




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آغاز طرح تدوین دانشنامه فرهنگ/آذربایجان می تواند قطب فرهنگی کشور شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: صالحی امیری در تبریز خبر داد; آغاز طرح تدوین دانشنامه فرهنگ/آذربایجان می تواند قطب فرهنگی کشور شود خبرگزاری پانا: رییس سازمان اسناد وکتابخانه ملی ایران در نشست خبری دیروز از آغاز طرح تدوین دانش نامه بزرگ فرهنگ برای اولین بار درکشور خبر داد.
۱۳۹۳ سه شنبه ۸ مهر ساعت 08:26



به گزارش خبرگزاری پانا،صالحی امیری رییس سازمان اسناد وکتابخانه ملی ایران عصر دیروز در خانه تاریخی اردوبادی تبریز در نشست خبری حاضر شد و به سوالات خبرنگاران پاسخ داد. صالحی امیری سازمان اسناد و کتابخانه ملی را هویت ملی عنوان کرد و گفت:از این سازمان بعنوان میراث معنوی و حافظه ملی یاد می شود. وی به ساختمان بی نظیر این سازمان در کشور اشاره کرد و خاطر نشان ساخت: این ساختمان با پنج میلیون نشریه،بیش از 200میلیون برگ سند،38هزار جلد نسخ خطی ،36هزار کتاب سنگی ارزشمند ،10 هزار نقشه مربوط به کشور و بیش از 120 هزار پایان نامه یکی از مخازن بزرگ فرهنگی ایران بشمار می آید. صالحی افزود،روزانه سه هزار نفر پژوهشگر،فرهیخته،دانشجو،مولف و نویسنده در این مرکز جهت تحقیق و مطالعه حضور پیدا می کند. رییس سازمان اسناد کشور، هفت برنامه استراتژیک برای تحول بنیادین این سازمان برشمرد و گفت:اولین برنامه این است که سازمان را به پویایی برسانیم تا در جایگاه ملی و اصلی خود قرار بگیرد. وی گفت:ایجاد اندیشگاه فرهنگی به جهت برگزاری کرسی های آزاد اندیشی در جایگاه کتابخانه ملی با حضور همه دانشگاهیان،پژوهشگران و نخبه ها انجام شده است و هم اکنون سه برنامه در هفته در این اندیشگاه برگزار می شود. صالحی امیری در ادامه از آغاز طرح تدوین دانش نامه بزرگ فرهنگ خبر داد و تصریح کرد:کار تدوین با بیش از 50 نفر از اصحاب حوزه فرهنگی و شخصیت های فرهیخته در قالب 20 گروه پنج نفره و 100 پژوهشگر و در یک برنامه سه ساله کار خواهد شد.  رییس کتابخانه ملی ایران اشاره به ظرفیت های دیپلماسی فرهنگی کشور کرد و بیان داشت:به جهت تبادل فرهنگی با جهان در 80 نقطه از کشور نمایندگی ایجاد کردیم تا از طریق ارتباط با رایزن های فرهنگی در کشور های مختلف صورت بگیرد.   آذربایجان می تواند قطب فرهنگی کشور شود رییس سازمان اسناد وکتابخانه ملی ایران درمصاحبه مطبوعاتی خود گفت:آذربایجان به سبب ظرفیت بالفعلش و به لحاظ قدمت از لحاظ تاریخی و فرهنگی باید احیا شود و می تواند بعنوان قطب فرهنگی کشور در بیاید. وی خاطر نشان کرد:تبریز پرچمدار توسعه فرهنگ است و یکی از کانون های بزرگ تمدن ایرانی بشمار می آید ولی متاسفانه  کمتر به جوانان معرفی شده است . صالحی امیری تصریح کرد:آذربایجان فرهنگی می تواند تصویر درخشان تمدن ملی باشد و برای تداوم نیاز به حرکت های عملی است و در صورت تکمیل ظرفیت های سخت افزاری استان تمامی اسناد تاریخی از شهرهای مختلف به آن انتقال داده می شود. وی در پایان از ضبط تاریخ شفاهی پهلوی دوم از زبان 57 رجال بلند پایه پهلوی خبر داد و افزود:این مجموعه تاریخی در 50 جلد و 570ساعت نوار تصویری و صوتی در حال آماده سازی است.











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 33]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن