واضح آرشیو وب فارسی:سایت ریسک: خط ترمز ماشین www_3d_boy3 17 اسفند 1388, 18:46سلام می خواستم بدونم استادها عزیز خط ترمز یه ماشین چه جوری بوجود می آرن .... من خودم از line و slice استفاده می کند که فکر میکنم روش صحیحی نیست کسی هست را بهتری بگه ...ممنون:rose: .:taymaz:. 17 اسفند 1388, 19:01باسلام دوست عزیز به نظر من از dirt map استفاده کنی بهتره CG_Master 17 اسفند 1388, 20:55سلام می خواستم بدونم استادها عزیز خط ترمز یه ماشین چه جوری بوجود می آرن .... من خودم از line و slice استفاده می کند که فکر میکنم روش صحیحی نیست کسی هست را بهتری بگه ...ممنون:rose: لاین و اسلایس که یه چیز دستیه... اصلا دقیق نیست من راه رو نشون میدم شما خودتون تحقیق کنید و مسیر رو طی کنید شما باید با پارتیکل فلو این حرکت درست کنید خاصیت پارتیکل اینه که به طور اتومات یه شی رو تولید میکنه شما باید پارتیکل رو به بدنه ماشین لینک کنید و از یک اپراتور به نام Shape mark برای تولید خط ترمز استفاده کنید موفق باشید Hi MAJID 18 اسفند 1388, 11:49Reactor-master عزیز واقعا ازت ممنونم که این تجربیات با ارزشت رو در اختیار دیگران قرار میدی:rose::oops: امیدوارم همونطور که به دیگران یاد میدی چیزهای جدیدتری یاد بگیری و همیشه تو کارهات موفق باشی . ممنون :rose: www_3d_boy3 18 اسفند 1388, 13:18ok شد ....عالی بود CG_Master 18 اسفند 1388, 13:58Reactor-master عزیز واقعا ازت ممنونم که این تجربیات با ارزشت رو در اختیار دیگران قرار میدی:rose::oops: امیدوارم همونطور که به دیگران یاد میدی چیزهای جدیدتری یاد بگیری و همیشه تو کارهات موفق باشی . ممنون :rose: خواهش میکنم دوست عزیز.... کاری نکردم که به خاطرش ازم تشکر کنی اینم از الگوریتم این حرکت با یه رویداد گرد و خاک اضافی بقیه تنظیمات رو خودتون انجام بدین Amin 4D 18 اسفند 1388, 14:20reactor_master ممنون از آموزشت. من زیاد از PFlow مکس سر در نیاوردم، آخه زیاد باهاش کار نکردم فقط در حد ساخت یع امیتر ساده. البته من کلا با هودینی کار می کنم و سیستم ذره ایه هودینی یه چند تا پله از PFlow مکس قوی تره( البته از نظر من). می خواستم بپرسم این Shape mark کارش چیه؟ این طوری که من فکر کردم باید بیسی باشه که ذرات از اون متساعد می شن ، درسته؟ من می خوام یه همچین کاری رو توی هودینی انجام بدم البته روش هایی هست و من هم با اونها همین کار رو انجام دادم ولی می خوام بدونم طرز کار این روشی که شما گفتی چیه، و آیا من هم همون کارو کردم یا نه؟ ممنون می شم جدای از توضیحی که دادی یه کم هم در مورد روش کارش بگی. اینکه ذرات از کجا شروع می شن، و عمر ذرات رو چطوری محاسبه می کنید، قانون خاصی هست یا اینکه همین جوریه. ممنون. CG_Master 19 اسفند 1388, 08:41reactor_master ممنون از آموزشت. من زیاد از PFlow مکس سر در نیاوردم، آخه زیاد باهاش کار نکردم فقط در حد ساخت یع امیتر ساده. البته من کلا با هودینی کار می کنم و سیستم ذره ایه هودینی یه چند تا پله از PFlow مکس قوی تره( البته از نظر من). می خواستم بپرسم این Shape mark کارش چیه؟ این طوری که من فکر کردم باید بیسی باشه که ذرات از اون متساعد می شن ، درسته؟ من می خوام یه همچین کاری رو توی هودینی انجام بدم البته روش هایی هست و من هم با اونها همین کار رو انجام دادم ولی می خوام بدونم طرز کار این روشی که شما گفتی چیه، و آیا من هم همون کارو کردم یا نه؟ ممنون می شم جدای از توضیحی که دادی یه کم هم در مورد روش کارش بگی. اینکه ذرات از کجا شروع می شن، و عمر ذرات رو چطوری محاسبه می کنید، قانون خاصی هست یا اینکه همین جوریه. ممنون. ببین امین جان خیلی خلاصه میگم الگوریتیم کار اینجوریه : حتما واست سوال پیش اومده که این خط ها چطور تولید میشن والا من خیلی روش فکر کردم...آخر به این نتیجه رسیدم که از یه پلن به عنوان مولد خط ترمز استفاده کنم یه پلن مستطیل شکل که عرضش با عرض لاستیک ماشین یکسان باشه و طولش هم کمی زیاد باشه تقریبا 3 برابر عرضش....جوری تنظیم کردم که مثلا از فریم خاصی این رویداد شروع میشد و تا فریم مورد نظر همینجور طبق حرکت چرخ یه صورت اتوماتیک شروع میشد... من عمر تولید این پلن رو بعد از ترمز 1 گذاشتنم چرا که روی هر فریم میخواستم یک دونه پلن ایجاد بشه و اگه 2 یا 3 میذاشتم روی هر فریم هم 2 تا پلن Overlap مشیدند و خط ترمز خیلی بد میشد و چون از متریال استاتیک استفاده کردم و به اون مپ Opacity داده بودم کلا خیلی سیاه میشد فعلا موفق باشی Amin 4D 19 اسفند 1388, 16:03ببین امین جان خیلی خلاصه میگم الگوریتیم کار اینجوریه : حتما واست سوال پیش اومده که این خط ها چطور تولید میشن والا من خیلی روش فکر کردم...آخر به این نتیجه رسیدم که از یه پلن به عنوان مولد خط ترمز استفاده کنم یه پلن مستطیل شکل که عرضش با عرض لاستیک ماشین یکسان باشه و طولش هم کمی زیاد باشه تقریبا 3 برابر عرضش....جوری تنظیم کردم که مثلا از فریم خاصی این رویداد شروع میشد و تا فریم مورد نظر همینجور طبق حرکت چرخ یه صورت اتوماتیک شروع میشد... من عمر تولید این پلن رو بعد از ترمز 1 گذاشتنم چرا که روی هر فریم میخواستم یک دونه پلن ایجاد بشه و اگه 2 یا 3 میذاشتم روی هر فریم هم 2 تا پلن Overlap مشیدند و خط ترمز خیلی بد میشد و چون از متریال استاتیک استفاده کردم و به اون مپ Opacity داده بودم کلا خیلی سیاه میشد فعلا موفق باشی سلام. بازم ممنون reactor_master جان. چند تا سوال: این پلن که می گی رو دستی تنظیم می کنی؟ منظورم اینه که اگه ماشین یا اون چیزی که می خوایم پشت سرش یه اثری مثل اثر خط ترمز بمونه] حرکتش پیچیده باشه تنظیم دستی پلن ها برای اینکه مثل اون حرکت کنند یه کم مشکل و بعضی وقتها هم خیلی سخت می شه. سوال بعدیم اینه که چراطول پلن رو حدودا سه برابره عرض می ذاری؟ دلیلش رو بگی ممنون می شم. اما من یه عکس با یه فیلم خیلی کوچوولو می ذارم، خواستی ببین، حجمش زیاد نیست. یه تست در همین زمینه است. روشی که من برای این کار (یعنی ایجاد خط ترمز )استفاده کردم یه کم هوشمندانه تره و فکر نکنم بشه اونو توی مکس پیاده اش کرد. من اومدم بعد از اینکه ماشین رو انیمیت کردم، کل ماشین رو توی یه گره جدید وارد کردم، بعد پلان یا همون زمین رو هم اونجا وارد کردم و با استفاده از یه گره به اسم cookie که کارش همون بولین دو تا ابجکت هست قسمت بین دو تا آبجکت رو جا گذاشتم. توی تصویر همون قسمت کوچولوی آبی رنگ زیر هر لاستیک هست. بعد هم اونو بیس ذراتم قرار دادم. توی این روش چون بعد از انیمیت من جسم رو می برم توی یه گره دیگه دیگه لازم نیست اونا رو انیمیتش کنم. فکر نکنم بشه یه همچین کاری رو توی مکس کرد اما اگه بشه فکر کنم راحت تر باشه نسبت به روش شما. مشکلی بود در خدمتم. بازم ممنون. CG_Master 19 اسفند 1388, 22:15سلام. بازم ممنون reactor_master جان. چند تا سوال: این پلن که می گی رو دستی تنظیم می کنی؟ منظورم اینه که اگه ماشین یا اون چیزی که می خوایم پشت سرش یه اثری مثل اثر خط ترمز بمونه] حرکتش پیچیده باشه تنظیم دستی پلن ها برای اینکه مثل اون حرکت کنند یه کم مشکل و بعضی وقتها هم خیلی سخت می شه. سوال بعدیم اینه که چراطول پلن رو حدودا سه برابره عرض می ذاری؟ دلیلش رو بگی ممنون می شم. اما من یه عکس با یه فیلم خیلی کوچوولو می ذارم، خواستی ببین، حجمش زیاد نیست. یه تست در همین زمینه است. روشی که من برای این کار (یعنی ایجاد خط ترمز )استفاده کردم یه کم هوشمندانه تره و فکر نکنم بشه اونو توی مکس پیاده اش کرد. من اومدم بعد از اینکه ماشین رو انیمیت کردم، کل ماشین رو توی یه گره جدید وارد کردم، بعد پلان یا همون زمین رو هم اونجا وارد کردم و با استفاده از یه گره به اسم cookie که کارش همون بولین دو تا ابجکت هست قسمت بین دو تا آبجکت رو جا گذاشتم. توی تصویر همون قسمت کوچولوی آبی رنگ زیر هر لاستیک هست. بعد هم اونو بیس ذراتم قرار دادم. توی این روش چون بعد از انیمیت من جسم رو می برم توی یه گره دیگه دیگه لازم نیست اونا رو انیمیتش کنم. فکر نکنم بشه یه همچین کاری رو توی مکس کرد اما اگه بشه فکر کنم راحت تر باشه نسبت به روش شما. مشکلی بود در خدمتم. بازم ممنون. نه دیگه ، دستی نیست... چون به بدنه لینک میشه همراش میاد... در جواب سوال دومت باید بگم یک خط ترمز رو در نظر بگیر میبینی که وقتی ایجاد میشه شکل نهاییش یه مستطیله..... حالا چند تا مستطیل رو که کنار هم بزاری میشه یه مستطیل دراز حالا بستگی به سرعت ماشین داره.. اگه سرعتش زیاد باشه باید طوله مستطیل رو بیشتری کنی چرا که فاصله بین مستطیل ها زیاد میشه و بینشون خالی میشه.... دقت کن نباید هم زیاد کم بگیری ... اون وقت هم به مشکل برمیخوری موفق باشی
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: سایت ریسک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 2848]