تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):افطارى دادن به برادر روزه دارت از گرفتن روزه بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802809612




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ضرورت استفاده از ظرفیت علمی در تربیت مبلغان دینی


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری رسا:



رییس دانشگاه قرآن و حدیث مطرح کرد؛
ضرورت استفاده از ظرفیت علمی در تربیت مبلغان دینی خبرگزاری رسا ـ تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) گفت: اساتید و دانشجویان با هم تلاش کنند تا از همه ظرفیت‌های فکری، اخلاقی، روحی و علمی برای تربیت مبلغان اسلام استفاده شده و در آینده نزدیک زمینه ساز انتشار معارف اهل‌بیت و ظهور فرهنگ جهانی اسلام به رهبری ولی عصر(عج) باشیم.



به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمد محمدی ری شهری تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) و رییس دانشگاه قرآن و حدیث در مراسم آغاز سال تحصیلی 93-94 که امروز پیش از ظهر امروز در تالار شیخ مفید دانشگاه قرآن و حدیث – پردیس تهران برگزار شد، ضمن تبریک سال تحصیلی جدید به دانشجویان و تبرک هفته دفاع مقدس گفت: هفته دفاع مقدس یاد آور حماسه‌آفرینی شهدا و رزمندگانی است که برای حفظ نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از همه چیز خود گذشتند.
وی افزود: امروز با الگو گیری از نظام جمهوری اسلامی ایران آزادی و آزادی‌خواهی در تمام جهان گسترش یافته است و نهال مقدس جمهوری اسلامی ایران جوانه‌های بسیار پربرکتی را در منطقه و جهان پدید آورده که امیدواریم در آینده‌ای نزدیک به حکومت جهانی اسلام به رهبری حضرت صاحب‌الزمان (عج) منتهی شده و ما از زمینه سازان آن ظهور نورانی باشیم.
تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) با اشاره به ایام دهه مبارک اول ذی‌الحجه عنوان داشت: ذکر خدا همیشه خوب است اما در حالات و لحظاتی برکات و نورانیت بیشتری دارد که ایام دهه اول ذی‌الحجه از جمله این ایام است.
حجت الاسلام والمسلمین ری شهری افزود: ذکر خدا تنها این نیست که انسان با زبان ذکر کند بلکه کسی که خدا را اطاعت کند نیز ذکر خدا می‌کند کسی که خدا را اطاعت نکند خدا را فراموش کرده است.
رییس دانشگاه قرآن و حدیث بیان داشت: ذکر خدا توجه به مسئولیت است اگر ما مسئولیت شناس باشیم ذاکر خدا هستیم اما اگر صرفا با زبان ذکر خدا داشته و به مسئولیتی که بر عهده ما است توجه نکنیم ما ذاکر خدا نخواهیم بود.
وی با اشاره به رابطه ذکر خدا با مسؤولان دانشگاه و دانشجویان گفت: مسؤولیت شناسی مدیران و اساتید دانشگاه و دانشجویان نسبت به هم و رعایت حقوق یکدیگر به نوعی ذکر خدا است.
تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در ادامه با اشاره به روایتی در رساله حقوق امام سجاد(ع) بیان داشت: طبق فرمایش امام سجاد(ع) حق دانشجو بر دانشگاه، مسؤولان و اساتید آن این است که حقوق دانشجو مورد توجه قرار گیرد، این‌که مسؤولان و اساتید قرار است جمعی را با قرآن و معارف دینی آشنا کنند لطف، توفیق الهی است که شکرانه آن وظیفه‌شناسی است.
رییس دانشگاه قرآن و حدیث درباره وظایف مسؤولان و اساتید دانشگاه اظهار داشت: مسؤولان و اساتید دانشگاه باید با برنامه‌ریزی دقیق زمینه‌ای را فراهم کنند تا دانشجویان بتوانند از این فرصت فراهم شده نهایت استفاده را داشته باشند و اگر در این زمینه کوتاهی کنند مواخذه خواهند شد.
حجت الاسلام والمسلمین ری شهری افزود: اگر از فضل خدا خوب استفاده شود خداوند فضل و نعمت خود را بیشتر خواهد کرد، مسؤولان و اساتید نقاط قوت و ضعف خود را ارزیابی کرده نقاظ ضعف را برطرف کنند و در برخورد با دانشجویان با صبر حوصله رفتار کنند.
تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) با اشاره به فرازی دیگر از فرمایش حضرت امام سجاد(ع) درباره وظایف دانشجو گفت: حق استاد، مدیر و سیاست گذاران علمی این است که دانشجو نسبت به آنها ادب و احترام داشته و با اهانت رفتار نکند و در مقابل بدگویان از اساتید خود دفاع کند.
رییس دانشگاه علوم قرآن و حدیث خاطر نشان شد: امیدوارم همه مسئولان دانشگاه، اساتید و دانشجویان با هم تلاش کنند تا از همه ظرفیت‌های فکری، اخلاقی، روحی و علمی برای تربیت مبلغان اسلام استفاده شده و در آینده نزدیک زمینه ساز انتشار معارف اهل‌بیت و ظهور فرهنگ جهانی اسلام به رهبری ولی عصر(عج) باشیم./807/پ202/س
 



۱۳۹۳/۷/۷






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری رسا]
[مشاهده در: www.rasanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن