تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس به آنچه می ‏داند عمل كند، خداوند دانش آنچه را كه نمی ‏داند به او ارزانى م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804494097




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شاهرود میزبان نخستین جشنواره ملی گردشگری و اشتغالزایی خواهد بود/ تکریم ارباب رجوع مهمترین وظیفه مسئولان


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > مرکز > سمنان هاشمی:
شاهرود میزبان نخستین جشنواره ملی گردشگری و اشتغالزایی خواهد بود/ تکریم ارباب رجوع مهمترین وظیفه مسئولان
شاهرود - خبرگزاری مهر: معاون استاندار سمنان و فرماندار ویژه شهرستان شاهرود با بیان این مطلب که نخستین جشنواره ملی گردشگری و اشتغالزایی اردیبهشت سال آینده در شاهرود برگزار خواهد شد، گفت: امروزه دغدغه اشتغال یکی از مهمترین مباحث روز در کشور است که می توان با مدیریت پتانسیل های موجود، این معضل را به خوبی کنترل کرد.



به گزارش خبرنگار مهر، محمد رضا هاشمی بعد از ظهر دوشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان شاهرود، ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن هفته گردشگری تصریح کرد: باید از داشته های دانشگاه و قشر دانشگاهی در زمینه گسترش مقوله گردشگری و توریست در منطقه استفاده کرد. وی، تشکیل کمیته های سه گانه میراث فرهنگی، جهاد کشاورزی و صنایع و معادن را گامی مثبت برای مبارزه با بیکاری در منطقه دانست و اظهار داشت: باید از وجود این سه پتانسیل در شهرستان شاهرود استفاده کرد تا در دغدغه اشتغال جوانان در شرق استان تا حد زیادی برطرف شود.

یک درصد زردآلوی جهان در شاهرود تولید می شود رئیس شورای اداری شهرستان شاهرود با اشاره به وظایف کمیته کشاورزی شهرستان، گفت: امروزه 10درصد زردآلوی کشور و یک درصد زردآلوی جهان در منطقه شاهرود تولید می شود و این مهم نشان می دهد که باید به معنای واقعی کشاورزان را حمایت و تشویق کرد. هاشمی افزود: انتظار ما از مسئولان یاری رسانی به بهره برداران روستایی است تا پدیده هایی نظیر حاشیه نشینی در شهرها و یا مهاجرت از روستاها و متعاقب آن ناهنجاری های اجتماعی را شاهد نباشیم به همین منظور مسئولان باید پیش از مراجعه مردم به آنها، به روستاها سرکشی کنند. سهم اعتبارات تخصیص یافته بخش عمرانی شاهرود مناسب است معاون استاندار سمنان در ادامه جلسه، از تخصیص هفت میلیارد و 113 میلیون تومان اعتبارات مصوب شش ماهه نخست برای این شهرستان خبر داد و گفت: در مجموع سه ماهه اول و دوم سالجاری سهم شاهرود از تخصیص بودجه استانی 48 درصد بوده است و به جز سه نهاد اداری سایر دستگاه های اجرایی اعتبارات شش ماهه خود را دریافت کرده اند. هاشمی اعتبارات را برای اجرای پروژه های عمرانی مناسب توصیف کرد و اضهار داشت: مدیران دستگاه های اجرایی باید به روند اجرای پروژه ها نظارت کامل داشته باشند و صرف تامین اعتبار استانی نباید مانع نظارت نهاد های اجرایی شود. وی افزود: البته نباید مقوله صرفه جویی را در سالی که مزین به نام اقتصاد و فرهنگ است از یاد برد و مدیران باید صرفه جویی را مخصوصا در اعتبارات هزینه ای در دستور کار خود قرار بدهند.

روابط عمومی های ادارات شاهرود فعال شوند رئیس شورای اداری شهرستان شاهرود، همچنین  به فعال سازی روابط عمومی ها اشاره کرد و گفت: این امر برای ارائه گزارش عملکرد نهادهای ادرای لازم است. هاشمی ادامه داد: در نشستی با حضور اصحاب رسانه و مسئولان روابط عمومی نهادهای اداری مقرر شد تا شورایی متشکل از این عزیزان برای هم اندیشی و تعامل بیشتر تشکیل و جلسات مستمر را در دستور کار خود قرار دهند. وی، خطاب به مدیران نهادهای اداری تاکید کرد: اختلافات خود را به نهادهای قضایی ارجاء ندهید و در درجه نخست سعی کنید این اختلافات جزئی را در درون سازمان رفع کنید و در صورت عدم امکان به فرمانداری مراجعه کنید. مقام عالی دولت در شهرستان شاهرود با تاکید بر این موضوع که امروز باید در دل ها حکومت کرد، افزود: علاوه بر این مقوله همه مسئولان باید تکریم ارباب رجوع را نیز برخود واجب بدانند و حتی اگر می خواهند پاسخ منفی به مردم بدهند نباید از موضع تحکم با آنها برخورد کنند. محل احداث نخستین آزمایشگاه نانو استان سمنان در شاهرود مدیر آموزش و پرورش شهرستان شاهرود نیز در این جلسه با اعلام این خبر که نفرات برتر جشنواره های ملی و خارجی از حقوق ماهیانه، عضویت در خانه المپیاد و معافیت سربازی برخوردار می شوند، گفت: یکی از سیاست های آموزش و پرورش شرکت فعالانه داشن آموزان در المپیادهایی مانند نانو و خوارزمی است. سید حبیب الله میرابوالحسنی با اشاره به رتبه نخست شاهرود در استان و دوازدهم کشور در زمینه المپیاد نانو و خوارزمی، تصریح کرد: طی سالجاری از بین 60 طرح ارائه شده به جشنواره نوجوان خوارزمی، 18طرح در استان و شش طرح در کشور پذیرفته شده اند و نفرات برتر آنها از مزایای دولت استفاده خواهند کرد. وی افزود: امیدواریم با وجود پتانسیل بسیار بالایی که در شهرستان شاهرود وجود دارد بتوانیم در بحث احداث نخستین آزمایشگاه نانو در استان سمنان برای دانش آموزان موفق باشیم. مدیر آموزش و پرورش شهرستان شاهرود، با اشاره به لباس فرم مدارس ابراز داشت: برای نخستین بار در کشور طرح اسلامی سازی لباس دانش آموزان از سوی این مدیریت ارائه شده است و با استقبال خوب مردم از این طرح، دیگر شاهد پوشش های غیر اسلامی و یا خارجی در بین دانش آموزان نخواهیم بود.

توسعه متوازن از سیاست های اصلی آموزش و پرورش است مدیر آموزش و پرورش شهرستان شاهرود با بیان این مطلب که توسعه متوازن از سیاست های اصلی این نهاد است، گفت: طبق منویات رهبر معظم انقلاب، هدایت دانش آموزان به شاخه های فنی و حرفه ای از 18.5 درصد در سال تحصیلی گذشته به بیش از 32 درصد در سال جاری افزایش یافته است. میرابولحسنی، با اشاره به شناسایی استعدادها در رشته های مختلف، تصریح کرد: با برگزاری همایش ها و برنامه های متعدد علاقه مندان به رشته های فنی و حرفه ای، کار و دانش و علوم انسانی در دست شناسایی هستند و در راستای تحقق توسعه متوازن امیدواریم تعداد هدایت شدگان به این رشته ها در سال آینده به 40 درصد از مجموع دانش آموزان مقطع دبیرستان برسد. وی، سهم این شهرستان را از رتبه های زیر دو هزار از کنکور سراسری 93 را 56 نفر ذکر کرد و اظهار داشت: در این میان پنج رتبه زیر 100 در سالجاری متعلق به دانش آموزان شاهرودی بوده است و میزان قبولی کنکور نسبت به مدت مشابه سال پیش بیش از 7.5درصد رشد داشته است. میر ابوالحسنی، استان سمنان را پس از یزد و مازندران در رتبه سوم کنکور سراسری معرفی کرد و ابراز داشت: مقام اول رشته علوم انسانی و همچنین 48 درصد دانش آموزان رتبه زیر دو هزار در سراسر استان یکی دیگر از دستاورد های علمی دانش آموزان شاهرودی است.    رشد قابل توجه تولید محصولات باغی در شاهرود رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان شاهرود نیز در ادامه این جلسه با بیان این مطلب که 48 درصد تولیدات کشاورزی استان در شاهرود محقق می شود، گفت: سهم این شهرستان از تولیدات دامی استان، 34 درصد، گوشت قرمز و سفید37 درصد و شیرگاو 36 درصد است. محمد رضا قاسمی با اشاره به توسعه قابل توجه محصولات باغی شاهرود در سالجاری، تصریح کرد: رشد قابل توجه و میانگین تولیدات شهرستان نشان از توانایی باغداران و بهره برداران این شهرستان دارد به گونه ای که شرق استان امسال شاهد برداشت 78 تن زردآلو در یک هکتار و 125تن انگور از همین میزان زمین بود که در نوع خود رکوردی جالب است. وی در ادامه با تشریح عمده فعالیت های این نهاد در زمینه های مختلف کشاورزی، دام و شیلات پرداخت و اظهار داشت: در زمینه حفظ نباتات، جهاد کشاورزی شهرستان سعی دارد با استقرار شبکه های پیش آگاهی، مبارزه با آفات نباتی و ترویج کودهای بیولوژیک، با پدیده مصرف سموم شیمیایی مبارزه کنیم.

خداحافظی با کودهای شیمیایی رئیس جهاد کشاورزی شهرستان شاهرود از گسترش آفت کش های طبیعی در شهرستان خبر داد و ابراز داشت: طبق سیاست های وزارت جهاد کشاورزی تا پایان سال 1394باید 25درصد کل سموم شیمیایی مورد استفاده در بخش کشاورزی از چرخه تولید حذف شود و این مهم در شاهرود نیز از سال91 به صورت جدی در دست اقدام است. قاسمی با بیان این مطلب که دو هزار و 600 جلد سند مالکیت به زمین های کشاورزی شهرستان شاهرود اعطا شده است، تصریح کرد: صدور این تعداد سند مالکیت بسیار چشم گیر است و این مهم در راستای توقف عملیات ساخت و ساز غیرمجاز در زمین های کشاورزی و تغییر کاربری آنها به صورت غیر قانونی انجام شده است. وی افزود: در کنار این امور، جهاد کشاورزی سعی کرده است به بحث آموزش و برگزاری دوره های آموزشی برای کشاورزان بپردازد که افزایش تولیدات دامی، زنبور، شیلات، تامین سوخت، افزایش تولید شیر و اصلاح زنتیکی دام ها از جمله آثار مهم این برنامه های آموزشی بوده است. استقرار بزرگترین صندوق حمایت از توسعه کشاورزی کشور در شاهرود رئیس جهاد کشاورزی شهرستان شاهرود، ایجاد صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی را یکی دیگر از اقدامات مهم در مجموعه جهاد کشاورزی دانست و ابراز داشت: این صندوق در ابتدای تاسیس در سال 81 تنها 512 نفر عضو داشت و حال آنکه این تعداد طی سالجاری به بیش از یک هزار نفر رسیده است و این صندوق از حیث سرمایه مقام نخست را در کشور دارد. قاسمی افزود: اصلاح نژاد شتر، تاسیس بانک ژن، آزمایشگاه رکورد گیری شیر، تلقیح مصنوعی، مجتمع های دامداری و گلخانه ها از جمله دیگر مواردی است که به همت جهاد کشاورزی شاهرود در مناطق مختلف شهرستان در حال فعالیت هستند.

بالغ بر 7 میراث معنوی شاهرود در انتظار ثبت ملی رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شاهرود نیز با بیان این مطلب که 128 اثر تاریخی در شهرستان وجود دارد، گفت: از این تعداد 70 اثر به صورت بنا و سایرین به شکل محوطه های تاریخی هستند. محمد رضا حسنی با اشاره به ثبت جهانی محوطه تاریخی بسطام، تصریح کرد: با تلاش های انجام شده توسط اداره میراث فرهنگی شهرستان شاهرود امیدواریم در آینده ای نه چندان دور شاهد ورود محوطه تاریخی بسطام به لیست میراث ماندگار جهانی باشیم. وی، 19 پرونده از شهرستان شاهرود را در انتظار ثبت میراث معنوی کشور دانست و تاکید کرد: عزاداری تحت عنوان یا عباس، نخل گردانی، آب دعا، حنابندان، کیسه مراد، شمع و چراغ، شو خوانی و ... از جمله میراث شناسنامه داری هستند که در انتظار ثبت ملی آنها به نام شاهرود هستیم.  رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شاهرود تعداد زیرساخت های استقرار مسافران را در شاهرود 560 تخت اعلام کرد و اظهار داشت: بین سال های 91 و 92 تعداد 10 هزار هموطن و یک هزار و 600 مسافر خارجی به شاهرود سفر کرده و از هشت منطقه نمونه گردشگری شامل ابر، بسطام، زمان آباد، قلعه بالا و ... دیدن کرده اند.












۱۳۹۳/۷/۷ - ۱۶:۵۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن