تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):عبادت هفتاد جزء است و بالاترین و بزرگترین جزء آن کسب حلال است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820133394




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ممانعت از خام فروشي گياهان دارويي/ دولت رکود را فراموش نکرده اما به بانک مرکزي هم دست درازي نمي کند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۷ مهر ۱۳۹۳ (۱۱:۲۲ق.ظ)
معاون اول رئيس جمهور تاکيد کرد: ممانعت از خام فروشي گياهان دارويي/ دولت رکود را فراموش نکرده اما به بانک مرکزي هم دست درازي نمي کند دولت براي انضباط در پايه هاي پولي و مالي دست درازي به بانک مرکزي نمي کند اما دولت رکود را هم فراموش نکرده است و مي خواهد طبق سياست گذاري هايي که منجر به خروج از رکود مي شود شاخص رکود را مانند تورم با کاهش رو به رو کند.
به گزارش خبرنگار خبرگزري موج، اسحاق جهانگيري معاون اول رئيس جمهور در دومين جشنواره و نمايشگاه ملي گياهان دارويي، فرآورده هاي طبيعي و طب سنتي ايران با بيان اين مطلب افزود: يکي از شانس ها و زمينه هاي که خداوند از ميان ده ها امکان ديگري که به کشور ما داده است زمينه رشد گياهان دارويي است؛ شرايط سرزميني و اقليمي کشور دست به دست هم داده تا ايران بتواند در زمينه رشد گياهان دارويي فعاليت هاي چشمگيري را داشته باشد.
وي افزود: در گذشته در خصوص بحث اين نوع گياهان غفلت مي شد و اين موضوع در هيچ کشوري جدي گرفته نمي شداما پس از مدت زماني بار ديگر توجهات همه کشورها و بخش طب سنتي بازگشت تا جايي که بازار و تجارت اين صنعت امروز رشد چند برابري را تجربه کرده است.
وي اظهار داشت: يکي از راه هايي که مي توان کشور را متحول کرد و از اتکا به نفت کاست جايگزين محصولاتي با محوريت استفاده دانش بنيان است.
وي تاکيد کرد: با توجه به شرايط ويژه نيروي انساني زبده و تحصيل کرده در کشور و استعدادهاي بي نظيري که امروز با مراجعه به ديگر کشورها جزو چهره هاي سرآمد آن کشورها تبديل شده است.
وي با اشاره به دارا بودن اين امتياز کشور گفت: مهمترين امتياز کشور وجود طبيعي و منابعي سرشار با وجود نيروي انساني فوق العاده است که ترکيب اين دو مقوله مي تواند ارزش افزوده فراواني را براي کشور به دست بياورد.
وي با اشاره به ضعف کشور در خصوص ورود به بازارهاي بين المللي بيان داشت: نبود سرعت ورود به دنياي بازارهاي بين المللي يکي از مهمترين نقاط ضعفي است که بايد در زنجيره توليد رفع شود زيرا از اين تاخير برطرف نشود در قيمت و کيفيت محصولات توليدي تاثير بسزايي مي گذارد.
جهانگيري با اشاره به اهداف آتي شرکت هاي دانش بنيان تصريح کرد: دولت حمايت از شرکت هاي دانش بنيان را يک سياست مي داند و بايد حمايت هاي لازم از ايجاد شرکت هاي دانش بنيان و حرکت آنها به سمت برند سازي قابل عرضه در سطح دنيا باشد.
وي با اشاره به تخصيص منابع به اين شرکت ها نيز گفت: تخصيص اعتبار و منابع به هر شرکتي کار مشکلي است اما در خصوص شرکت هاي دانش بنيان بايد تخصيص منابع به صورت آگاهانه و ميسر انجام شود؛ محوريت علم و فناوري در کشور بايد طبق سياست هاي علمي و عالمانه وضع شود.
وي ادامه داد: بر طبق همين سياست ها سندهاي بالادستي و جهت گيري ها در همين راستا تهيه و تدوين شده است و دولت در برنامه ششم توسعه نگاه ويژه اي به فصل شرکت هاي دانش بنيان خواهد داشت.
معاون اول رئيس جمهور با اشاره به اينکه توليد گياهان دارويي بايد همراه با ارزش افزوده باشد، اظهار داشت: توليد و صادرات گياهان دارويي بايد طبق برنامه باشد و حتي امکان بايد جهت گيريها به شکلي باشد که از خام فروشي و عرضه گياهان دارويي به صورت خام جلوگيري شود و ارزش افزوده اصلي ناشي از صادرات اين محصولات عايد کشور شود.
جهانگيري با اشاره به يک سالگي عمر دولت و مشکلات اقتصادي پيش روي کشور گفت: در آغاز راه دولت مشکلات فراواني را از طيف مسائل اقتصادي و فضاي پيرامون سياسي خارج و داخل از کشور رو به رو بوديم؛ در ارتباط با همسايگان و کشورهاي جهان تعاملات مناسبي را نداشتيم و اين مورد نيازمند تدبيري صحيح براي گذشته از شرايط آن دوره بود.
وي اذعان داست: در طي يکسال گذشته بر اساس تدابيري که از سوي دولت صورت گرفت بسياري از مشکلات رفع شد و جايگاه بين المللي کشورمان بر خلاف چند سال گذشته از توجه قابل قبولي برخوردار شده است و شاهد هستيم که در سفر اخير رياست جمهوري به مقرر سازمان ملل صفي بلند از مقامات ساير کشورها براي ديدار با رئيس جمهوري بسته شده بود.
وي با اشاره به مسائل اقتصادي نيز خاطر نشان کرد: اتفاقي که در طي يک سال گذشته افتاد به تمامي کارشناسان اقتصادي بي نظير بود که تورم 40 درصد امروز به 20 درصد برسد و اين تصميم ناشي از انضباط بر پايه هاي پولي و مالي کشور بود که دولت دست درازي به بانک مرکزي نکرد.
وي افزود:دولت رکود را فراموش نکرده است؛ دولت معتقد است که خروج از رکود بايد با سياست گذاري باشد که در انتها منجر به خروج از رکود باشد و اگر برنامه ريزي مناسب نشود و تنها به سراغ منابع بانک مرکزي برويم نه تنها فايده اي ندارد بلکه باعث افزايش تورم در کشور نيز مي شويم.
وي با اشاره به رشد اقتصادي کشور افزود: در بهار امسال طبق آمارهاي جهاني و همچنين بانک مرکزي شاهد رشد اقتصادي 4.6 مثبت بوده ايم البته اين آمار در بهار سال گذشته 1/4- بود.
جهانگيري با اشاره به برنامه ريزي هاي بلند مدت و حجم ورودي سرمايه به کشور گفت: اميدواريم که دوره رونق آغاز شود و طبق برنامه ريزي هاي بلند مدت کشور که با کشور روسيه و چين انجام شده است به زودي پروژه هاي فراواني در کشور آغاز مي شود.
وي در پايان به اذعان آمريکاييها بر سر سرمايه گذاري در کشورمان اشاره کرد و خاطر نشان ساخت: مقامات آمريکايي بارها اشاره داشته اند که اگر سد تحريم ها برداشته شويم بسياري از کشورها براي سرمايه گذاري در کشورمان درخواست مي دهند و اميدواريم که پس از رفع اين تحريم ها دوره شکوفايي آغاز شود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 52]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن