تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):حق را بگو اگر چه نابودى تو در آن باشد، زيرا كه نجات تو در آن است... تقواى ال...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819505214




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ایران اسلامی با برخورداری از ظرفیت های مختلف در منطقه تاثیر گذار است


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: ایران اسلامی با برخورداری از ظرفیت های مختلف در منطقه تاثیر گذار است
معاون عملیات نیروی زمینی ارتش با اشاره به بالا بودن ظرفیت های ایران اسلامی در ابعاد مختلف گفت:ایران اسلامی با برخورداری از توان بالا و ظرفیت های گوناگون در منطقه تاثیر گذار است و نمی توان آنرا در معادلات جهانی نادیده گرفت.
به گزارش نامه‌نیوز امیر سرتیپ "سیدعلی مهرابی" عصر یکشنبه در همایش بزرگداشت مقاومت و ایستادگی مردم منطقه در مقابل دشمن متجاوز در حماسه ششم مهرماه 59 پل نادری در جاده اندیمشک دهلران افزود:ایران اسلامی شاهراه حیات بخش مسلمین است و دشمن با شناخت ظرفیت های نظام بدنبال در اختیار گرفتن این ظرفیت هاست.

وی با بیان اینکه ، ایران یک شاهراه حیاتی در مثلث مسجد الحرام ،مسجد قدس و مسجد کوفه برای مسلمانان می باشد افزود:با پیروزی انقلاب اسلامی فصل تازه ای از ایدئولوژی اسلامی در مقابل شرق و غرب شکل گرفت و از همین جا توطئه های کشورهای خارجی آغاز و نگرانی آنان شروع شد و جنگ تحمیلی متاثر از همین توطئه ها شکل گرفت.

وی افزود:دشمن متجاوز در آخرین روز شهریورماه سال 1359 در قالب سه سپاه و 12 لشکر به سرزمین ایران اسلامی حمله کرده و استان خوزستان را به عنوان نقطه عطفی هدف گرفت.

امیر مهرابی گفت:وحدت،اعتقاد به ارزش ها، ولایتمداری و سایر ویژگی های بارز رزمندگان اسلام موجب استقامت آنان در مقابل حملات و تجهیزات گسترده و مدرن دشمن شد و در نهایت پیروزی بر دشمن بدست آمد.

وی گفت:جدا کردن خوزستان از بدنه کشور اسلامی از اهداف دشمن بود که با دفاع جانانه ملت و رزمندگان و شهدا از جمله در منطقه پل نادری ناکام ماند.

امیر مهرابی با اشاره به حضور جوانان برومند ایرانی در عرصه های نظامی و دفاعی افزود: جوانان ایران اسلامی با حضور ارزشمند خود در صحنه های دفاع از ایران اسلامی ، توان ، اقتدار و جایگاه خود را در معادلات جهانی ثابت کردند.

وی هفته دفاع مقدس را گامی برای زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا دانست و گفت:شهدا مظهر اقتدار ایران اسلامی هستند که با نثار جان خود اسلام را زنده نگه داشتند.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان خوزستان نیز در این گردهمایی گفت: شهرستان اندیمشک ظرفیتی مهم برای کشور است و مردم این خطه با نثار خون خود در مقابل دشمن ایستادند.

سردار "محمد علیپور" اقتدار امروز نظام اسلامی را حاصل ایستادگی در مقابل دشمن در سالهای دفاع مقدس بیان کرد و گفت:دستاوردهای امروز حاصل دفاع مقدس است.

امام جمعه اندیمشک نیز با بیان اینکه ، ابهت شرق و غرب در هشت سال جنگ در هم شکسته شد گفت:ششم مهر ماه سال 59 مردم اندیمشک و منطقه با دفاع جانانه خود در مقابل ادوات و تجهیزات دشمن راه را بر آنان بسته و مانع عبور دشمن از پل کرخه شدند.

حجت الاسلام " نعمت اله خدامی " افزود:در چهار آذر 1365 نیز شهر اندیمشک زیر بمباران طولانی دشمن در مدت یک ساعت و نیم استقامتی ارزشمند داشت که این بمباران در طول تاریخ کم نظیر است.

وی دفاع مقدس را سراسر حماسه و ایثار و جانفشانی دانست و تاکید کرد :باید این روزها را در تاریخ ماندگار و به نسل های جدید منتقل کرد چرا که انتقال این ارزش ها ، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه به دنبال دارد.

"سبزمراد صادقی" از رزمندگان دوران دفاع مقدس و از فرماندهان جبهه و جنگ و همرزم شهدای ششم مهرماه سال 1359 با ذکر خاطراتی از حملات دشمن به این منطقه گفت:مردم در دوران دفاع مقدس جنگ را رقم زدند و امروز نیز همین مردم با ولایتمداری ستون و پشتوانه نظام اسلامی هستند.

در این گردهمایی که در محل شهادت رزمندگان در منطقه پل نادری در مسیر جاده اندیمشک - دهلران برگزار شد جمعی از فرماندهان ارشد نظامی در شمال خوزستان از نیروی هوایی ، نیروی زمینی و نیز سپاه و بسیج حضور داشته و با اجرای ویژه برنامه هایی سالروز حماسه ششم مهرماه 1359 در منطقه پل نادری و دفاع مردمی در مقابل تجهیزات نظامی دشمن بعثی گرامی داشته شد.

در حماسه ششم مهرماه سال 1359 بیش از 10 تن از نیروهای مردمی و نظامی در دفاع از کیان اسلامی در حالیکه مانع عبور تانک و نیروهای متجاوز بعثی از رودخانه کرخه شدند به شهادت رسیدند



منبع: ایرنا


۰۶ مهر ۱۳۹۳ - ۲۳:۱۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن