تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):پروردگارم هفت چيز را به من سفارش فرمود: اخلاص در نهان و آشكار، گذشت از كسى كه ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802710577




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

معاون اول رئیس جمهور: امیدواریم با آسیب شناسی اقدامات گذشته شاهد اجرای دقیق اصل 44 باشیم


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: معاون اول رئیس جمهور: امیدواریم با آسیب شناسی اقدامات گذشته شاهد اجرای دقیق اصل 44 باشیم
معاون اول رییس جمهوری گفت: با توجه به رویکرد دولت یازدهم برای اجرای سیاست های کلی رهبر معظم انقلاب، امیدوارم با آسیب شناسی اقدامات گذشته، شاهد تلاش و اهتمام جدی برای اجرای دقیق این سیاست ها در آینده باشیم.

به گزارش نامه نیوز به نقل از از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، نخستین جلسه شورای عالی اجرای سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی در دولت تدبیر و امید به ریاست معاون اول رییس جمهوری برگزار شد.

«اسحاق جهانگیری» در این جلسه سیاست های کلی اصل 44 را از پراهمیت ترین سیاست های کشور برشمرد و گفت: تصویب و ابلاغ این سیاست ها اقدامی مهم و بزرگ برای ورود بخش خصوصی به اقتصاد کشور بود.

وی به گزارش رییس سازمان خصوصی سازی و واگذاری های انجام شده که تاکنون در مجموع به ارزش 133 هزار میلیارد تومان بوده است، اشاره و تصریح کرد: لازم است تلاش مجدانه ای برای تداوم بخشی به روند واگذاری ها البته با روش صحیح و بدون تکرار اشتباهات گذشته انجام شود.

جهانگیری از وزیر امور اقتصادی و دارایی خواست با تشکیل دبیرخانه ای پرتوان و کارآمد و کمیته های تخصصی متشکل از نمایندگان دستگاه های عضو، دستورات جلسه و مباحث را به خوبی مورد بررسی و ارزیابی قرار دهند تا شاهد اتخاذ تصمیماتی مطلوب در جلسات شورا باشیم.

در این جلسه دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز شورای عالی اجرای سیاست های کلی اصل 44 را یکی از جلسات مهم کشور برشمرد و گفت: مجلس شورای اسلامی وظایف خوبی را همچون کارآفرینی، بهبود فضای کسب و کار و مشارکت بخش خصوصی برای این شورا در نظر گرفته که باید تلاش گردد تا این وظایف به شکل درستی اجرا شود.

محسن رضایی همچنین بر لزوم نگاه جامع نسبت به سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی تاکید کرد و افزود: موضوع واگذاری تنها یک بخش از این سیاستهاست و مسایل دیگری همچون آزادسازی اقتصاد و کنار گذاشتن انحصارات دولتی نیز در این سیاستها گنجانده شده که لازم است با نگاهی جامع به همه وظایف تعیین شده در این سیاست ها عمل شود.

حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رییسی دادستان کل کشور نیز در این نشست با اشاره به برخی انحرافات که در گذشته در اجرای سیاستهای کلی اصل 44 انجام شده است، گفت: فلسفه ابلاغ این سیاست ها، کاهش تصدی گری دولت و جذب سرمایه از بخش خصوصی است و باید با پرهیز از تکرار خطاهای گذشته نسبت به تحقق خواسته های رهبر معظم انقلاب اقدام کنیم.

همچنین رحیمی رییس کل دیوان محاسبات کشور و فولادگر نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به حساسیت مجلس بر حسن اجرای سیاست های کلی اصل 44، بر لزوم نظارت و پیگیری دقیق اهداف قانون گذاران در تصویب این سیاستها تاکید کردند.

در این جلسه که وزرای امور اقتصادی و دارایی، دادگستری، تعاون و کار و رفاه اجتماعی، رییس کل بانک مرکزی، معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری، رییس کل سازمان بازرسی کل کشور و شماری از نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز حضور داشتند، رییس کل سازمان خصوصی سازی گزارشی در خصوص آخرین وضعیت واگذاری ها، روند گذشته واگذاری ها و آسیب شناسی آنها، دیدگاه های دولت جدید و اقدامات سازمان خصوصی سازی در دولت تدبیر و امید در یکسال اخیر ارایه کرد.

در این گزارش ضمن اشاره به خلاصه ای از عملکرد واگذاری ها طی سال های 80 تا نیمه دوم سال 92، میزان تحقق اهداف درآمدی حاصل از واگذاری ها در این مدت و همچنین آسیب های ناشی از واگذاری های گذشته در قالب یک گزارش مطرح شد.

در گزارش سازمان خصوصی سازی همچنین ضمن اشاره به آسیب های مربوط به طرح توزیع سهام عدالت، اعلام شد که میزان واگذاریهای انجام شده در یک ساله اخیر در دولت تدبیر و امید برابر با 35 درصد کل واگذاری ها در دوره 12 ساله 1380 تا 92 بوده است.

ضمن آنکه با توقف انتقال مستقیم سهام به نهادهای شبه دولتی و با تصویب شیوه نامه تشویق بخش خصوصی بیش از 90 درصد از واگذاری های انجام شده در یک سال اخیر، واگذاری به بخش خصوصی واقعی بوده است.

رییس کل سازمان خصوصی سازی در ادامه این گزارش با اشاره به ارزش واگذاری های انجام شده از سال 80 تا نیمه دوم سال 92، گفت: ارزش واگذاری ها در این 12 سال حدود 98 هزار میلیارد تومان بوده است که حدود 16درصد از این واگذاریها به صورت انتقال مستقیم سهام و مربوط به رد دیون دولت، 27 درصد مربوط به سهام عدالت و 57 درصد مابقی به شکل فروش سهام یا دارایی به عموم متقاضیان بوده است.

میرعلی اشرف عبدالله پوری حسینی افزود: البته از این 57 درصد واگذاری که به شکل عرضه به عموم متقاضیان بوده، تنها 12 درصد واگذاری به بخش خصوصی واقعی بوده و بقیه در قالب واگذاری به شرکتها و نهادهای شبه دولتی انجام شده است.





۰۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن