تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سنگهاى زیربناى اسلام سه چیز است: نماز، زکات و ولایت که هیچ یک از آنها بدون دیگرى درست ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804645811




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

با ارتش کشورهای عربی به سوریه لشکرکشی می‌کنیم


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: با ارتش کشورهای عربی به سوریه لشکرکشی می‌کنیم


ژنرال «مارتین دمپسی» رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در کنفرانس خبری مشترک با چاک‌ هیگل وزیر دفاع این کشور اعلام کرد که حملات هوایی برای نابودی داعش کافی نیست بنابراین چاره‌ای جز حضور نیروهای زمینی وجود ندارد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا اعلام کرد این کشور برای مقابله با داعش با سربازان غیرآمریکایی به منطقه لشکرکشی می‌کند .
دمپسی رئیس ستاد مشترک ارتش امریکا
ژنرال «مارتین دمپسی» رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا روز جمعه در کنفرانس خبری مشترک با چاک‌ هاگل وزیر دفاع این کشور اعلام کرد که حملات هوایی برای نابودی داعش کافی نیست بنابراین چاره‌ای جز حضور نیروهای زمینی وجود ندارد.

در کنفرانس خبری مشترک وزیر دفاع و رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا همچنین موضوع ایجاد منطقه پرواز ممنوع در سوریه نیز مطرح شد.

ژنرال دمپسی اعلام کرد باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا در حال بررسی ایجاد منطقه پرواز ممنوع بر فراز آسمان شمال شرقی سوریه است. وی مدعی شد آمریکا در نظر دارد با ایجاد منطقه پرواز ممنوع از کشته شدن غیرنظامیان بر اثر حملات هوایی نیروهای دولتی سوریه محافظت کند.

این سخنان دمپسی در حالی است که آمریکا با نقض حاکمیت سوریه جان غیرنظامیان را در استان‌های شرقی سوریه گرفته است.

همچنین رئیس ستاد مشترک و وزیر دفاع آمریکا در این نشست خبری اعلام کرد  که آمادگی دارند درخواست رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه برای ایجاد یک دیوار حائل در امتداد مرز ترکیه و سوریه را بررسی کنند. ژنرال دمپسی در این مورد تاکید کرد ایجاد یک دیوار حائل یا منطقه پرواز ممنوع نیازمند آن است که جنگنده‌ها، سامانه دفاع هوایی دولت سوریه را از طریق حملات هوایی ناتوان کنند. اعلام این خبر از سوی دمپسی در حالی است که آمریکا هدف از حمله به سوریه را  نابودی مواضع داعش اعلام کرده است نه حمله به سامانه‌های دفاع هوایی این کشور! به اعتقاد بسیاری از کارشناسان هدف اصلی آمریکا از تشکیل ائتلاف داعش نه مقابله با داعش بلکه مقابله با دولت بشار اسد است و مواضع اخیر کاخ سفید این مسئله را تایید می‌کند.

چاک هاگل نیز در این نشست گزارشی از حمله به مواضع داعش ارائه داد و اعلام کرد تاکنون بیش از 200 حمله در خاک عراق و 43 حمله در خاک سوریه صورت گرفته است.
   در ادامه حملات هوایی جنگنده‌های آمریکایی و برخی کشورهای منطقه به‌ویژه امارات و عربستان به خاک سوریه، شهر عین‌العرب(کوبانی) هدف قرار گرفت. حمله جنگنده‌های ائتلاف آمریکایی ضد داعش به این شهر در حالی است که المیادین گزارش داد در این منطقه هیچ تروریستی از داعشی‌ها حضور ندارند! بنابراین دلیل این حمله چه می‌تواند باشد؟ شبکه تلویزیونی المیادین هدف این‌گونه حملات آمریکا را نابودی زیرساخت‌ها و تاسیسات اقتصادی دولت سوریه عنوان کرده است.

آمریکا طی یک دو روز گذشته تاسیسات و پالایشگاه‌های نفتی سوریه در شمال این کشور را به بهانه اینکه در دست تروریست‌هاست، هدف قرار داده است! جنگنده‌های ائتلاف به اصطلاح ضد داعش همچنین پایگاهی در حومه حسکه را هدف قرار دادند. در این دور از حملات شهر المیادین در استان دیرالزور نیز هدف حملات هوایی قرار گرفت، به دنبال این حملات هنوز از آمار تلفات غیرنظامیان در این حملات اخباری منتشر نشده است.

در واکنش به حملات یک‌جانبه ائتلاف به اصطلاح ضد داعش به سوریه، ولید المعلم وزیر خارجه سوریه اعلام کرد که حملات هوایی نمی‌تواند داعش را نابود کند و چاره‌ای جز هماهنگی با سوریه برای مبارزه با داعش وجود ندارد.

در واقع عدم هماهنگی این ائتلاف با دولت سوریه برای حمله به داعش تردیدها را در مورد نیات واقعی کشورهای عضو  ائتلاف ضد داعش بیشتر کرده است، به‌ویژه اینکه بیشتر این کشورها از حامیان اصلی گروه تروریستی داعش بوده‌اند.   مقامات نظامی آمریکا در هفته گذشته از آمادگی خود برای اعزام نیروی زمینی به عراق و سوریه برای مقابله با داعش خبر داده بودند. این خبر در همان ایام با واکنش کارشناسان منطقه مواجه شد چرا که با توجه به شکست‌های آمریکا در منطقه، بحران اقتصادی و اعتراضات مردمی، این ادعا عملی نبود. ناظران منطقه که آگاه به امور بودند تنها این ادعا را یک بلوف سیاسی تفسیر کردند. اظهارات تازه رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا این تحلیل را اثبات کرد.

اما نکته مهم در سخنان  دمپسی این بود که وی راه حل نهایی نابودی گروه تروریستی داعش را حضور نیروهای زمینی «غیرآمریکایی» عنوان کرد! تا بدین ترتیب بلوف بودن ادعای هفته گذشته پنتاگون اثبات شود.

در واقع آمریکا برای تدارک نیروی زمینی جهت رسیدن به اهداف خود در منطقه به کشورهای حاشیه خلیج‌فارس چشم دوخته است، چرا که عربستان سعودی پیشاپیش اعلام آمادگی کرده است که تمام هزینه‌های آنچه نبرد زمینی با داعش خوانده است را خواهد پرداخت.
منبع کیهان


یک شنبه ۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن