تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):لباس پاكيزه غم و اندوه را برطرف مى كند و باعث پاكيزگى نماز است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820003211




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سرشماري عمومي کشاورزي در استان کرمانشاه آغاز شد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۵ مهر ۱۳۹۳ (۱۷:۵۱ب.ظ)
سرشماري عمومي کشاورزي در استان کرمانشاه آغاز شد مديرکل دفتر آمار و اطلاعات استانداري کرمانشاه گفت: کرمانشاه آماده اجراي مطلوب سرشماري کشاورزي است.
به گزارش خبرگزاري موج کرمانشاه؛ مژگان نمکيان مديرکل دفتر آمار و اطلاعات استانداري و قائم مقام مدير اجراي سرشماري کشاورزي 93 استان گفت: از امروز پنجم مهرماه همزمان با سراسر کشور طرح سرشماري عمومي کشاورزي در استان آغاز و تا هجدهم آبان ماه ادامه دارد.
قائم مقام مدير اجراي سرشماري عمومي کشاورزي استان کرمانشاه اظهار داشت: با تدابير اتخاذ شده و تمهيدات انديشيده شده٬ استان کرمانشاه آماده اجراي مطلوب و به موقع اين سرشماري در استان مي باشد.
وي افزود: سرشماري عمومي کشاورزي هر ده سال يکبار در کشور اجرا مي شود و اين چهارمين سرشماري عمومي کشاورزي است که در کشور به اجرا در مي آيد.
مديرکل دفتر آمار و اطلاعات استانداري گفت: در اين سرشماري اطلاعات واحدهاي کشاورزي از طريق مصاحبه با بهره برداران کشاورزي و موسسات و شرکت هاي عمومي داراي فعاليت کشاورزي اخذ مي گردد.
وي در خصوص اهداف سرشماري کشاورزي بيان داشت: سرشماري کشاورزي با هدف جمع آوري اطلاعات پايه اي و ساختاري در زمينه کشاورزي براي برنامه ريزي آگاهانه به منظور تدوين سند توسعه و شکوفايي اقتصاد کشور و خودکفايي و خود اتکايي ملي و توسعه روستايي اجرا مي شود.
وي اضافه کرد: ساماندهي نظام ملي آمارهاي کشاورزي و دستيابي به چارچوب هاي آماري براي اجراي طرح هاي نمونه گيري کشاورزي از اهداف مهم اجراي سرشماري عمومي کشاورزي است.
قائم مقام مدير اجراي سرشماري عمومي کشاورزي 93 استان ادامه داد: سرشماري عمومي کشاورزي امسال براي اولين بار در کشور با ابزار تبلت و به شکل الکترونيکي اجرا مي گردد که افزايش دقت و صحت در ثبت داده ها و افزايش سرعت در انتشار نتايج از مهمترين مزاياي روش الکترونيکي مي باشند.
وي در ادامه با اشاره به فرم هاي طرح عنوان کرد: براي ثبت اطلاعات اين طرح سه فرم آماري الکترونيکي شامل فرم فهرست برداري خانوار٬ پرسشنامه بهره برداري و پرسشنامه آبادي استفاده مي شود.
مديرکل دفتر آمار و اطلاعات استانداري اظهار داشت: فهرست نام و نشان بهره برداران کشاورزي حقيقي و حقوقي٬ مشخصات بهره برداران٬ سطح زير کاشت محصولات و اسامي آنها٬ تعداد درختان بارور و نهال٬ تعداد دام سبک و سنگين٬ مساحت و نوع فعاليت گلخانه ها و فهرست واحدهاي داراي پرورش طيور به روش سنتي٬ پرورش کرم ابريشم٬ پرورش زنبور عسل و پرورش ماهي از برجسته ترين اقلام آماري هستند که اطلاعات آنها جمع آوري مي شود.
وي گفت: عمليات ميداني چهارمين سرشماري عمومي کشاورزي در استان کرمانشاه توسط 200 نيروي اجرايي در رده معاون فني و اجرايي٬ کارشناس فني و اجرايي وآمارگير به اجرا در مي آيد.
قائم مقام مدير اجراي سرشماري عمومي کشاورزي 93 استان تصريح کرد: اين سرشماري در استان در 157 حوزه آماري٬ 2622 روستاي داري سکنه و 31 شهر اجرا مي شود که در مناطق روستايي به تمام خانوارها و در نقاط شهري به صورت نمونه گيري به خانوارها مراجعه مي شود.
نمکيان همچنين تصريح کرد: نتايج اوليه تفصيلي اين طرح در نقاط شهري تا پايان بهمن ماه منتشر و نتايج اوليه سرشماري مذکور در نقاط روستايي پايان مرداد ماه سال آينده اعلام مي گردد.
مدير کل دفتر آمار و اطلاعات استانداري در پايان ابراز اميدواري کرد: انشاءاله با همکاري صادقانه و مشارکت فعال مردم شريف استان و ارائه پاسخ هاي صحيح به ماموران طرح شاهد اجراي مطلوب و به موقع اين طرح در استان متناسب با جايگاه اين خطه در کشور باشيم.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 59]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن