تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دانايى سرآمد همه خوبى‏ها و نادانى سرآمد همه بدى‏هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798678868




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کشاورزی محور توسعه کشور است/ آغاز طرح سرشماری عمومی کشاورزی در شاهرود


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > مرکز > سمنان رحیمی:
کشاورزی محور توسعه کشور است/ آغاز طرح سرشماری عمومی کشاورزی در شاهرود
بسطام - خبرگزاری مهر: معاون عمرانی و برنامه ریزی فرمانداری ویژه شهرستان شاهرود ضمن تاکید بر اینکه آمار مبنای برنامه ریزی در سطح کلان کشور است، گفت: کشاورزی محور توسعه کشور است.



به گزارش خبرنگار مهر، عبدالعلی رحیمی، صبح دوشنبه در آئین معرفی طرح سرشماری کشاورزی و سومین دوره آموزشی متصدیان اخذ آمار از بهره برداران و کشاورزان شهرستان های شاهرود، دامغان و میامی که با حضور تنی چند از مسئولان و داوطلبان شرکت در این طرح ملی در سالن اجتماعات دانشکده کشاورزی بسطام برگزار شد، با بیان این مطلب که سرشماری عمومی کشاورزی باید به دقت انجام بپذیرد، افزود: آمار مبنای برنامه ریزی در سطح کلان کشور است و این امر نشان دهنده اهمیت نحوه اخذ صحیح آمار و اطلاعات از مردم جامعه است. وی، کشاورزی را محور توسعه کشور خواند و تصریح کرد: نقش آمار و اطلاعات در فرایند برنامه ریزی بر هیچ کس پوشیده نیست و بحث اخذ آمار در حوزه کشاورزی اهمیت ویژه ای پیدا می کند. معاون مسئول اجرایی طرح سرشماری کشاورزی 93 در شهرستان شاهرود خطاب به آمار گیران طرح سرشماری کشاورزی، افزود: وقتی آماری می خواهد مبنای تصمیم سازی در نظام مقدس جمهوری اسلامی باشد، نحوه جمع آوری صحیح این آمار بسیار مهم است. رحیمی تصریح کرد: در دنیای امروزی که ارتباطات و تکنولوژی حرف نخست را می زند، هر انسانی برای پیش برد فرآیند تصمیم گیری خود در مسائل گوناگون نیاز به آمار و اطلاعات دارد و امیدواریم این آمار و اطلاعات در طرح سرشماری کشاورزی نیز به لطف خداوند منان کلید برنامه ریزی سطح کلان در بخش کشاورزی باشد.

سرشماری کشاورزی برای نخستین بار با تبلت انجام می گیرد معاون دفتر آمار و اطلاعات استانداری سمنان نیز در ادامه این نشست با بیان این مطلب که هیچ یک از کشورهای جهان حتی جوامع توسعه یافته نیز به صورت الکترونیکی سرشماری نمی کنند، گفت: این طرح به وسیله تبلت و نرم افزارهای مربوط به آن برای نخستین بار در کشور اجرا خواهد شد.   رضا عبدالله زاده نخستین آمار گیری مربوط به کشاورزی در ایران را مربوط به نمونه گیری سال 39 دانست و تصریح کرد: نخستین بار سرشماری به شکل کامل و جامع در سال 52 انجام پذیرفته است و با توجه به بازه زمانی ده ساله سرشماری دوره جدید باید در سال 92 انجام می شد که پاییز امسال شاهد آن خواهیم بود. وی افزود: طرح آمارگیری به وسیله ابزارک های الکترونیکی برای نخستین بار در سال 91 در برخی نقاط کشور به صورت آزمایشی اجرا شد و پس از رفع نواقص طی سال 92 در همه استان ها باز هم به صورت آزمایشی انجام پذیرفت. اجرای آزمایشی سرشماری کشاورزی در دهستان دامن کوه دامغان معاون اطلاعات و آمار استانداری سمنان با اشاره به این مطلب که در سال 92 دهستان دامن کوه از توابع دامغان مورد آزمایش این طرح قرار گرفت، اظهار داشت: سرشماری الکترونیکی در این دهستان به مدت 20روز و توسط چهار مامور آمارگیری انجام پذیرفت که امسال با رفع نواقص طرح های پیشین امیدواریم سرشماری بدون مشکل اجرا بشود. رضا عبدالله زاده در خصوص دوره آموزشی آمار گیران نیز گفت: این طرح ملی شامل سه دوره آموزشی می شود که در ابتدا، تهران میزبان سه نفر از کارشناسان استان بود در دور دوم کلاس های آموزشی در مرکز استان 15نفر از سراسر استان سمنان در این دوره ها شرکت داشتند و در نهایت دور سوم آموزش که امروز با حضور 36نفر از آمارگیران جوان بومی منطقه برگزار می شود. وی ادامه داد: برای آموزش آمار گیران استان دو دوره کلاس آموزشی پیش بینی شده است که به غیر از برگزاری کلاس امروز با 36نفر از آمارگیران، دوره آموزشی شهرستان های گرمسار، مهدیهشر، سمنان و سرخه نیز، همزمان در مرکز استان برگزار می شود. معاون آمار و اطلاعات استانداری سمنان با اشاره به اینکه سطح فرهنگ آمار گیری در منطقه هنوز به بلوغ نرسیده است، خطاب به مسئولان گفت: باید در این رابطه اطلاع رسانی شود. در ابتدای مهر ماه با بازگشایی مدارس از طریق اولیاء دانش آموزان ساکن روستاهای منطقه یا توسط مبلغان مذهبی در ایام ماه محرم، می توان اطلاع رسانی لازم را به روستا نشینان عزیز انجام داد.

کشاورزی یکی از مهمترین بخش های اقتصاد کشور است رئیس جهاد کشاورزی شهرستان شاهرود نیز در ادامه این آئین با بیان این مطلب که داشتن آمار مقدمه هر نوع برنامه ریزی است، گفت: در سالی که به نام اقتصاد و فرهنگ نامگذاری شده است، باید به مقوله اقتصاد توجه ویژه ای داشت. محمد رضا قاسمی با اشاره به اهمیت کشاورزی در اقتصاد کشور ادامه داد: کشاورزی به دلیل سهمی که از اشتغال، تولید داخلی و تامین غذا و نیازهای مردم دارد یکی از بخش های عمده اقتصاد کشور به حساب می آید و داشتن اطلاعات و آمار در این حوزه بسیار اهمیت دارد. وی افزود: نخستین آمارگیری کشاورزی کشور در سال 52 انجام پذیرفته است و امسال چهارمین سرشماری را پس از انقلاب اسلامی شاهد هستیم که در این دوره از سرشماری سرعت بالای انتقال داده ها از طریق تبلت را می توان به عنوان نقطه قوت دانست. اطلاعات افراد به صورت محرمانه محفوظ خواهد بود رئیس جهاد کشاورزی شهرستان شاهرود، آغاز سرشماری کشاورزی را پنجم مهرماه و پایان آن را هجدهم آبانماه ذکر کرد و اظهار داشت: سرشماری 93 در تاریخ 31 تیرماه توسط رئیس جمهور اسلامی ایران ابلاغ شده است و طی دستور ایشان همه نهادهای دولتی ملکف هستند تا همکاری لازم را با مجریان این طرح داشته باشند. قاسمی در پایان و خطاب به مجریان طرح اظهار داشت: در مواجهه با بهره برداران و کشاورزان رعایت شئونات اسلامی و اخلاقی الزامی است و همواره به افراد اطمینان دهید که اطلاعات شان به صورت محرمانه محفوظ خواهد بود.

مسئولان برای اجرای سرشماری کشاورزی همکاری داشته باشند رئیس جهاد کشاورزی شهرستان میامی نیز در ادامه این نشست، با بیان این مطلب که سرشماری کشاورزی امسال نیازمند همکاری همه نهادها و ادارت است، گفت: در منطقه میامی تعامل خوبی در این باره برقرار است و هشت مامور آمارگیر که بومی و آشنا با این منطقه هستند وظیفه اجرای طرح را بر عهده دارند. کردی در ادامه با اشاره شعار طرح سرشماری کشاورزی 93 اظهار داشت: شعار این طرح، سرشماری لازمه آبادانی و خود اتکایی ملی است و اگر آماری در دست مسئولان امر نباشد در ابتدایی ترین مباحث نیز کشور دچار مشکل می شود. وی افزود: وقتی برنامه ریزی در مجموعه ای درست انجام شود می توان تولید مناسب داشت و وقتی تولید مناسب فراهم آمد در آن صورت است که می توان برای فروش تصمیم گرفت و همچنین اگر فروش مناسب باشد می توانیم وضعیت اقتصادی را بهبود ببخشیم. رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان میامی در انتها تصریح کرد: وقتی کشاورزی مراحل کاشت، داشت و برداشت خود را به درستی مدیریت کند می تواند زندگی خود را نیز مدیریت کند و به صورت پیوسته می توان در نهایت شاهد کشوری آباد و پیشرفته باشیم که آمار و اطلاعات در این راه می توانند اثرگذار باشند.








۱۳۹۳/۶/۲۴ - ۱۳:۰۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 112]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن