تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):ايمان مؤمن كامل نمى شود، مگر آن كه 103 صفت در او باشد:... باطل را از دوستش نمى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804705727




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ايجاد عزم ملي در حوزه گردشگري


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۵ مهر ۱۳۹۳ (۱۴:۷ب.ظ)
ايجاد عزم ملي در حوزه گردشگري معاون رئيس‌جمهور و رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري رعايت حقوق گردشگران را وظيفه تمامي دستگاه‌ها دانست و گفت: ايجاد عزم ملي در حوزه گردشگري يکي از راهبردهاي سازمان ميراث فرهنگي در دولت تدبير و اميد است.
به گزارش خبرگزاري موج، مسعود سلطاني فر معاون رئيس جمهور رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي گردشگري در مراسم بزرگداشت روز جهاني گردشگري که با حضور علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي، جمعي از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي، سفرا و نمايندگان ساير کشورها و مسؤولان و مديران سازمان ميراث فرهنگي در سالن اجلاس سران کشورهاي اسلامي در حال برگزاري است، گفت: در زماني که رشد اقتصاد جهاني در مواجه به بحران‌ها شکننده است، براساس آمارهاي سازمان جهاني جهانگردي، رشد بخش گردشگري با اطمينان ادامه دارد.
وي در ادامه با اشاره به اينکه گردشگري به سومين صنعت درآمدزاي جهان تبديل شده است، افزود: انتظار مي رود، صنعت گردشگري با نرخ رشد 4 و 5 درصد به مهمترين شاخص رشد اقتصادي حدود 60 کشور جهان تبديل شود به طوريکه در سال 2012 5 درصد از توليد ناخالص جهان، 98 ميليون شغل مستقيم و 255ميليون شغل غيرمستقيم به بخش گردشگري اختصاص يافته است.
معاون رئيس جمهور تصريح کرد: اشتغال ايجاد شده در بخش گردشگري 6 برابر اشتغال توليد شده در صنعت خودروسازي، 5 برابر صنايع وابسته به مواد شيميايي، 4 برابر اشتغال در معادن و نفت بوده و در دهه آينده، 10 درصد از کل اشتغال جهان به صنعت گردشگري اختصاص خواهد داشت.
رئيس سازمان ميراث فرهنگي ادامه داد: گردشگري صنعتي مبتني بر ميراث فرهنگي، تاريخ، تمدن و زيست بوم است، اين صنعت براي طيف وسيعي از جامعه ميزبان مشاغل پايدار توليد مي‌کند که ارز آوري، ايجاد اشتغال، حفظ محيط زيست، تقويت اقتصاد محلي و تعامل فرهنگي از جمله موارد مهم در ارتباط با توسعه و رونق صنعت گردشگري است.
سلطاني‌فر افزود: سفر و گردشگري را هر چه بناميم چه اقتصاد و چه فرهنگ يا سياست، براي رهايي از اقتصاد تک محصولي، اشاعه فرهنگ ايراني، اسلامي موثر است و اين اهميت در اسناد توسعه‌اي کشور هم مشهود است، حرکت گردشگري نياز به توجه جدي دارد و ملاحظه ملي و منطقه‌اي به اين صنعت مي‌تواند کشور را در جايگاه شايسته خود قرار دهد.
معاون رئيس‌جمهور با اشاره به اينکه گردشگري از مطمئن‌ترين منابع تامين ارز است، تصريح کرد: ايجاد راهکارهاي اصولي در اين بخش ضرورت دارد، گردشگري يک علم و دانش جهاني است و توليد محصولات گردشگري يک راهکار جدي براي جذب گردشگر است.
وي، مهمترين مشکل در حوزه گردشگري را نگاه گردشگر خارجي به ايران دانست و افزود: گردشگران خارجي بر اين باورند که عدم ثبات سياسي در ايران وجود دارد و رسانه‌هاي غربي در به وجود آمدن اين نگاه تاثير بسزايي دارند، تبليغات و اطلاع‌رساني، بهبود وضعيت امکانات گردشگري و مشارکت دفاتر خدمات گردشگري در تصحيح اين نگاه تاثيرگذار خواهد بود.
رئيس سازمان ميراث فرهنگي همچنين به ضرورت تغيير نگاه بخشي به نگاه فرابخشي در حوزه گردشگري تاکيد کرد و ادامه داد: ايجاد عزم ملي در حوزه گردشگري يکي از راهبردهاي سازمان ميراث فرهنگي در دولت تدبير و اميد است چراکه اين صنعت، آينده روشني براي سرمايه‌گذاري دارد.
معاون رئيس‌جمهور با بيان اينکه رقابت جهاني براي تصاحب بازارهاي جهاني جدي شده است، اضافه کرد: هدفگذاري دولت در اين بخش استفاده از ظرفيت‌ها و فرصت‌هاي ملي براي توسعه گردشگري است، در حوزه اقتصادي و اجتماعي، بالابردن نرخ اشتغال، کنترل و کاهش نرخ رکود در برنامه‌هاي اين دولت است تا به تدريج اين عوامل براي مدتي طولاني پايدار باقي بماند.
رئيس سازمان ميراث فرهنگي يادآور شد: يکي از اهداف عمده ما در گردشگري، فرهنگ سازي است، اطلاع‌رساني به موقع بخش دولتي و ساماندهي دستگاه‌هاي اجرايي در حوزه گردشگري بر عهده رسانه‌هاست و اهتمام دولت و سياست موکد ما در سازمان، توسعه گردشگري از طريق مناديان اخلاق و فرهنگ است.
سلطاني‌فر با اشاره به اينکه گردشگري ما بر مباني ايراني و اسلامي استوار است، ادامه داد: بايد با استفاده از اين ظرفيت‌ها و همکاري بخش خصوصي توان بالقوه خود در اين بخش را به فعل برسانيم، يکي از ظرفيت‌هاي مهم ما کشورهاي همسايه و کشورهاي جهان اسلام است که بايد با توجه به اين ظرفيت برنامه‌ريزي در حوزه گردشگري حلال را مورد توجه جدي قرار دهيم.
وي با بيان اين نکته کشورهاي اسلامي مي‌توانند براي تردد در اين سرزمين‌ها از ويزاي مشترک استفاده کنند، تصريح کرد: گردشگران کشورهاي اسلامي بايد مکه مکرمه را به عنوان نماد و مرجع و احکام اسلامي را به عنوان سرلوحه کار خود قرار دهند.
رئيس سازمان ميراث فرهنگي گفت: اهميت مهمان نوازي در بين مسلمين و به ويژه ايرانيان از گذشته مشهود بوده است و در باور عقيدتي ما هم اين نکته مورد توجه قرار گرفته آنچنان که در قرآن کريم آمده است، مهمان حبيب خداست، گردشگري بر پايه مهمان نوازي بنيان گذاشته شده و اين سنت بايد حفظ شود، مهمان نوازي اسلامي بر زيرساخت‌هاي گردشگري تاکيد مي‌کند و همچنين نيازهاي روحي و رواني گردشگران را مورد توجه قرار مي‌دهد.
معاون رئيس‌جمهور با اشاره به اينکه دولت متولي قانوني صنعت گردشگري است، يادآور شد: رعايت حقوق گردشگران وظيفه همه دستگاه‌هاست، با استقرار دولت تدبير و اميد همگان شاهد ثبات و آرامش در فضاي کسب و کار هستيم و براساس برنامه‌ريزي‌ها، رشد منفي اقتصاد محو و علائم مثبت رشد اقتصادي مشهود است، اين موارد موجب شده است صاحبان مراکز اقامتي و دست‌اندکاران حوزه گردشگري با اطمينان حرکت خود را تنظيم کنند.
وي افزود: براي جذب تسهيلات در حوزه گردشگري ما به منابع صندوق توسعه ملي رجوع کرديم که بخشي از اين منابع در حوزه هتل‌سازي هزينه شده است.
رئيس سازمان ميراث فرهنگي گفت: روز جهاني گردشگري امسال با شعار توجه به جوامع محلي همراه بوده است، جوامع محلي به عنوان مقصد اصلي گردشگران در کانون توجه قرار گرفته و توجه به امکانات و ظرفيت‌هاي جوامع محلي، خرده فرهنگ ها و محيط زيست در دستور کار سازمان ميراث فرهنگي است.
سلطاني‌فر ادامه داد: با توجه به ظرفيت‌هاي فراوان و قابل توجه گردشگري به لحاظ وجود جاذبه‌هاي کم‌نظير فرهنگي و وجود جاذبه‌هاي طبيعي، تاريخي و فرهنگي جاذبه‌هاي منحصربفرد زيارتي و توريسم سلامت، امکان رشد و توسعه در بخش گردشگري با فراهم کردن زمينه سرمايه‌گذاري بخش خصوصي وجود دارد.
معاون رئيس جمهور يادآور شد: در شرايطي که کشور ما در رکود چندساله کمرشکن اقتصادي به سرمي‎برد، گردشگري مي‌تواند موتور محرک خروج اقتصاد کشور از رکود باشد، بنا بر اهدافي که در سند چشم‌انداز 20 ساله کشور تعيين شده است در سال 1404 کشور ما بايد ميزبان 20 ميليون گردشگر باشد که با برنامه‌ريزي، سرمايه‌گذاري و فراهم کردن زيرساخت‌ها اين هدف محقق خواهد شد.
وي با اشاره به اينکه با اجراي برنامه‌ها وسياست‌هاي سازمان ميراث فرهنگي امکان تبديل وضعيت موجود به وضعيت مطلوب در زمينه گردشگري وجود دارد، يادآور شد: اين امر مهم نيازمند عزم و اراده عمومي دستگاه‌هاي اجرايي، حمايت، همراهي و پشتيباني مجلس شوراي اسلامي است و ما اميدواريم اين حمايت‌ها و پشتيباني‌ها ادامه داشته باشد.
رئيس سازمان ميراث فرهنگي گفت: ايران سرزمين همزيستي، فرهنگ و اخلاق مداري، تمدن‌هاي بشري، علم و ادب و در يک کلام ايران سرزمين تنوع‌هاست.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن