تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس يك روز ماه رمضان را (بدون عذر)، بخورد - روح ايمان از او جدا مى‏شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814706308




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

امر مهم ازدواج با هزینه های سنگین آلوده نشود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری رسا:



امام جمعه گرگان:
امر مهم ازدواج با هزینه های سنگین آلوده نشود خبرگزاری رسا ـ آیت الله نورمفیدی،‌گفت: جوانان نباید میهمانی های کذایی و هزینه های سنگین برای خود در ابتدای زندگی بتراشند بلکه باید زندگیشان بی آلایش باشد.



به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا گرگان، آیت‏الله سید کاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در استان گلستان، امروز در خطبه های عبادی سیاسی نمازجمعه مرکز استان، افزود: ماه ذی الحجه از همه جهات، یک ماه بزرگ و ارزشمند است و بسیاری از حوادث و رویدادهای اسلامی نیز در این ماه انجام شده است.
نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری، ادامه داد: این ماه در واقع با رخداد بزرگ غدیر که حضرت محمد (ص) در راه بازگشت از موسم حج ابراهیمی انجام دادند، به یک ماه بزرگ به دلیل مشخص کردن رهبر و امام بعد از آخرین فرستاده خدا تبدیل شد.
آیت الله نورمفیدی با اشاره به اهمیت و جایگاه امامت، تصریح کرد: امامت به اعتقاد ما تنها به معنای کشور داری و مدیریت یک کشور نبوده و ادامه روش نبوت و حقیقت نبوت در واقع حرکت انسان ها به سمت خدا است.
امام جمعه گرگان، گفت: مسوولیت اصلی انبیا تعالی و رشد انسان ها و رهایی آنها از هر بند و زنجیری بوده و امروز همه مردم و مسلمانان با رهبری های مقام معظم رهبری در انتظار مصلح کل هستند که او روزی خواهد آمد.
آیت الله نورمفیدی، افزود: در این ایام، مساله حج به عنوان یک واقعه بزرگ مسلمین جهان رخ می دهد و دهه اول این ماه به عنوان عبادت و بندگی و توجه به خدا یاد می شود و همه مسلمانان از همه نقاط دنیا به سمت خانه خدا می روند و بندگی خدا در قالب وسیع متجلی می شود.  امام جمعه گرگان، افزود: در اولین روز ماه ذی الحجه، روز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) بوده که این ازدواج می تواند یک الگو و نمونه برای همه جوانان ما به خصوص در نسل های امروز باشد که با کلی خرج و مخارج به سر زندگی می روند.
آیت الله نورمفیدی، یادآور شد: مساله خانواده نه تنها در دین اسلام بلکه در همه ادیان مهم بوده و تشکیل خانواده و مساله ازدواج امری آسمانی، قدسی و مقدس است.
نماینده ولی فقیه در گلستان، تاکید کرد: جوانان نباید میهمانی های کذایی و هزینه های سنگین برای خود در ابتدای زندگی بتراشند بلکه باید زندگیشان بی آلایش باشد.
وی خطاب به جوانان در آستانه ازدواج، خاطرنشان کرد: خانواده بسیار مهم است و قدر ازدواج را بدانید و مواظب باشید این امر مقدس به بعضی چیزها آلوده نشود.
امام جمعه گرگان در ادامه به در پیش بودن نهم مهر، روز جهانی سالمند اشاره کرد و گفت: تا جوان هستید باید خود را بسازید تا در سنین پیری و سالخوردگی دچار گرفتاری و مشکلات نباشید.
آیت الله نورمفیدی، افزود: جوانان امروز برای جلوگیری از مشکلات سالمندی در آینده باید به مساله تغذیه، ورزش و به خصوص ارتباط با خدا توجه جدی داشته باشند.
نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه این خطبه به در پیش بودن سالروز شهادت امام محمد باقر(ع) اشاره و ضمن تسلیت این مناسبت، تصریح کرد: ما باید قدر مذهب و مکتب خود که برگرفته از مکتب جعفری و امام باقر (ع) است را بدانیم و اگر زندگی بی دغدغه و آرامی می خواهیم باید دست به دامان ائمه عصمت و طهارت باشیم.
آیت الله نورمفیدی در خطبه اول با اشاره به خطبه 156 نهج البلاغه از سخنان گوهربار امام علی (ع) با بیان این که در معاد و قیامت تمام اعضا و جوارح انسان در برابر اعمال و کارهایش به سخن خواهند آمد، یادآور شد: اگر کسی با خدا دشمن نباشد چشم و گوشش به نفع او در برابر اعمالش شهادت می دهنداما اگر دشمنی با خدا باشد بدون شک علیه شخص شهادت می دهند.
نماینده ولی فقیه در گلستان، افزود: اگر کسی دشمن خدا نباشد گرفتار این مساله نخواهد شدو در واقع شهادت اعضا و جوارح برای دشمنان خدا است./950/پ202/ب4



۱۳۹۳/۷/۴






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری رسا]
[مشاهده در: www.rasanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن