تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام جواد (ع):مؤمن نيازمند سه چيز است: توفيقى از پروردگار، پند دهنده اى از درون خويش و پذيرش از نصيح...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819938702




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تخصيص اعتبار به تمام پروژه هاي دولت کار آساني نيست/ برنامه اي براي جذب منابع سرگردان وجود ندارد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۴ مهر ۱۳۹۳ (۱۰:۱۶ق.ظ)
تخصيص اعتبار به تمام پروژه هاي دولت کار آساني نيست/ برنامه اي براي جذب منابع سرگردان وجود ندارد عضو کميسيون برنامه، بودجه مجلس گفت: منابع سرگردان و بدون هدف در کشور زياد است و برنامه ريزي چنداني براي جذب سرمايه هاي مردمي و هدايت آن به سمت چرخه توليد وجود ندارد.
عيسي امامي، عضو کميسيون ويژه اقتصادي مجلس شوراي اسلامي درباره اعطا تسهيلات به پروژه هاي نيمه تمام به خبرنگار خبرگزاري موج اظهارکرد: با تلاش هايي که در معاونت راهبردي رياست جمهوري انجام شد، فرصت مناسبي پديد آمد تا بخشي از منابع در اختيار دولت به پروژه هاي عمراني کشور اختصاص يابد؛ البته نبايد فراموش کنيم که به علت تعدد بالاي پروژه ها، تخصيص اعتبار به آنها کار چندان آساني نيست.
وي ادامه داد: براي تسويه حساب و کاهش بدهي هاي دولت راهکاري همچون تهاتر در بسته اقتصادي دولت انديشيده شده است.
عضو کميسيون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شوراي اسلامي با اشاره به مازاد سرمايه در دست مردم، گفت: منابع سرگردان و بدون هدف در کشور زياد است، بايد بتوانيم سرمايه هاي مردمي را به سمت چرخه توليد هدايت کنيم تا بخش اعظم مشکلات کشور حل شود اما لازمه آن خصوصي سازي صحيح و اعتماد مردم به روند خصوصي سازي است.
نماينده مردم درخانه ملت تصريح کرد: بنگاه هاي مالي که براي تامين سرمايه با مشکل رو به رو هستند و امروز معوقاتي را به دلايلي همچون تحريم هاي خارجي و داخلي و سوءمديريت ها بالا آورده اند اما؛ دليلي ندارد که مسؤولان اجرايي و قانون گذاري و حتي قضايي، تمام فشارها را بر دوش توليدکنندگان بگذارند.
وي ادامه داد: اگر راه هاي درست در صنعت توليدي کشور براي يک توليد کننده فراهم شود و آن فعال اقتصادي و مسؤولان بتوانند در مسير قانون مندي حرکت کنند، طبيعتا فساد و معوقات نيز پيش نخواهد آمد.
امامي در پايان به نرخ ارز محاسباتي اشاره کرد و گفت: اگر دولت خواهان خروج از رکود و رونق بخش توليد است؛ بايد ارز مورد نياز بخش هاي مختلف توليد را با نرخ پايين تر از نرخ محاسباتي تحويل دهد تا شاهد اثار مثبت اين اقدام در اقتصاد باشيم. رشد اقتصادي و برطرف شدن موانع و محدوديت ها و تزريق ارز به داخل کشور منجر به کاهش قيمت ها خواهد شد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن