تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس روزه دارى را سير نمايد، خداوند از حوض (كوثر) من شربتى نصيب او خواهد كرد كه پس ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802816403




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بازتاب دیدار تاریخی روحانی و کامرون/ کامرون: ایران حامی تروریسم است!


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:



بازتاب دیدار تاریخی روحانی و کامرون/ کامرون: ایران حامی تروریسم است!
دیوید کامرون در نطقش در سازمان ملل با اشاره به دیدارش با دکتر روحانی، بار دیگر ایران را متهم به حمایت از تروریسم کرد. انگلستان در سال های اخیر یکی از کشورهای حامی گروه های تروریستی مانند جبهه النصره و داعش در سوریه بوده است.



به این مطلب امتیاز دهید

    به گزارش سرویس سیاسی جام نیوز، دیدار رئیس جمهور ایران و نخست وزیر انگلستان که برای اولین بار پس از انقلاب اسلامی ایران اتفاق افتاد، بازتاب فراوانی در رسانه های غربی داشت.     دولت انگلستان که سابقه تاریخی دخالتش در ایران؛ از جمله در کودتای 28 مرداد و روی کار آوردن رضا شاه و محمدرضا پهلوی و حمایت از صدام و ... بر کسی پوشیده نیست، تصمیم گرفته است روابط خود با ایران را بهبود ببخشد. پادشاهی انگلستان که قرن ها سیاست استعمار کشورهای دیگر را در برنامه داشت، اکنون نیز به بهانه های مختلف و با شیوه های نوین همان سیاست را ادامه می دهد.     چنانکه نخست وزیر انگلستان همچنان بر سیاست خصمانه گذشته اش علیه ملت ایران ادامه می دهد. دیوید کامرون پس از دیدارش با حجت الاسلام حسن روحانی، در نطقش در سازمان ملل، ایران را به حمایت از گروه های تروریستی محکوم کرد.     سایت انگلیسی بی بی سی فارسی (BBCPERSIAN) دیدار نخست وزیر کشورش با رئیس جمهور ایران را مهم تلقی کرد و نوشت:     برای نخستین بار از زمان انقلاب بهمن ۱۳۵۷، رئیس جمهور ایران و نخست وزیر بریتانیا با هم دیدار و مذاکره کردند.     ملاقات حسن روحانی و دیوید کامرون در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک انجام شد.     محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه و محمد نهاوندیان رئیس دفتر رئیس جمهور، آقای روحانی را در این دیدار همراهی کردند.     رئیس جمهور ایران و نخست‌وزیر بریتانیا در این دیدار به ظرفیت‌های گسترش روابط دوجانبه اشاره کرده و نسبت به بهبود رابطه دو کشور ابراز امیدواری کردند.     به گزارش وبسایت رسمی رئیس جمهور ایران، آقایان روحانی و کامرون درباره برنامه هسته‌ای ایران گفتگو کرده‌اند.     مقابله با تروریسم از جمله دیگر محورهای گفتگوی آنها بوده است.     یک روز پیش از این وبسایت تایمز بریتانیا، انگیزه آقای کامرون از این دیدار را فراهم کردن "تضمین بیشتر" برای شکل دهی ائتلافی فراگیر در نبرد با گروه موسوم به "دولت اسلامی" [تروریست های داعش] عنوان کرده است.     جک استرا، وزیر امور خارجه پیشین بریتانیا و از اعضای فعلی مجلس عوام هم طی مقاله ای در روزنامه دیلی تلگراف که امروز منتشر شده نوشته است این دیدار پیامدهای مهمی دربر خواهد داشت.     آقای کامرون بعد در جریان نطقش در مجمع عمومی سازمان ملل گفت: "من پیشتر با پرزیدنت روحانی دیدار کردم... ما اختلافات جدی داریم. حمایت ایران از سازمان های تروریستی، برنامه اتمی این کشور و نحوه رفتار با مردم خودش، جملگی باید تغییر کند."     با این حال او افزود: "اما رهبران ایران می توانند به شکست تهدید داعش کمک کنند. می توانند به ایجاد یک عراق باثبات، با دولتی فراگیر و همچنین ایجاد یک سوریه با ثبات با دولتی فراگیر کمک کنند. و اگر آماده این کار باشند ما باید از مشارکت آنها استقبال کنیم."    

    سایت آمریکایی رادیو فردا (RADIOFARDA) این دیدار را پوشش داد و نوشت:     دیوید کامرون، نخست‌وزیر بریتانیا، روز چهارشنبه در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک، با حسن روحانی، رئیس‌جمهوری ایران، دیدار کرد. این دیدار، نخستین ملاقات بالاترین مقام‌های اجرایی دو کشور از زمان انقلاب بهمن ۵۷ ایران است.     این دیدار، نخستین ملاقات بالاترین مقام‌های اجرایی دو کشور از زمان انقلاب بهمن ۵۷ ایران است.     به گزارش خبرگزاری فرانسه، این ملاقات در دفتر نمایندگی بریتانیا در سازمان ملل انجام شده و صفحه فیس‌بوک حسن روحانی نیز تصویری از دیدار وی را منتشر کرده‌ است.     طرفین جزئیاتی از موارد مورد بحث خود در این دیدار منتشر نکرده‌اند اما روزنامه بریتانیایی «ایندیپندنت» در گزارشی نوشت که این دیدار، بخشی از تلاش بریتانیا و ایالات متحده برای گسترش ائتلاف برای نبرد با گروه «حکومت اسلامی» [تروریست های داعش] است.     به نوشته این روزنامه، دفتر نخست‌وزیری بریتانیا گفته است که تمرکز این ملاقات، درخواست از ایران برای توقف حمایت از بشار اسد، رییس‌جمهوری سوریه، است.     به گفته دفتر نخست‌وزیری بریتانیا، بشار اسد «شرایطی را بوجود آورده که موجب رشد تروریسم شده‌ است»     به نوشته ایندیپندنت، دفتر نخست‌وزیری بریتانیا پیش از انجام این دیدار همچنین خبر داد که آقای کامرون قصد دارد در ملاقات خود با حسن روحانی «پیام روشنی» در خصوص برنامه هسته‌ای ایران ارائه کند.     به گفته این دفتر، پیام آقای کامرون این است که اگر ایران خواستار کاهش تحریم‌ها است باید در زمینه آینده برنامه هسته‌ای خود انعطاف نشان دهد.     یکی از مقام‌های دفتر نخست‌وزیری بریتانیا به ایندیپندنت گفت: «در مورد برنامه هسته‌ای ایران دچار هیچ توهمی نیستیم و رویکرد ما همان است که بود»     او افزود: «اما اگر ایران خواستار پیوستن به جامعه جهانی برای شکست دادن داعش است، ما در آن مورد هم با آنها همکاری می‌کنیم اما به روشنی می‌گوییم که نمی‌شود [ایران] در بغداد یک نوع رویکرد و در دمشق رویکرد دیگری داشته باشد»     وی در ادامه گفت: «اگر در خصوص شکست دادن داعش جدی هستید باید در هر دو مورد راه حل سیاسی داشته باشید»     توضیحات معاون روحانی در مورد دیدار

به گزارش خبرگزاری ایسنا، حمید ابوطابی، معاون سیاسی دفتر حسن روحانی روز چهارشنبه در صفحه توئیتر خود مطالبی را در مورد دیدار روحانی و کامرون منتشر کرد.     وی این دیدار را که پس از چند دهه صورت گرفته است، زمینه‌ساز تغییرات اساسی در روابط اروپا و ایران دانست و گفت: «این دیدار مذاکرات هسته‌ای را تحت تاثیر قرار خواهد داد»     معاون سیاسی رییس جمهوری ایران اظهار داشت: «سال گذشته دفتر نخست‌وزیری انگلیس اعلام کرد که کامرون در تماس تلفنی با روحانی بر روی این مسئله که در مذاکرات اخیر پیشرفت مهمی رخ داده توافق نظر داشتند و اینک پس از آن مکالمه تلفنی سال گذشته، دکتر روحانی و دیوید کامرون در نیویورک با یکدیگر دیدار کردند»     ابوطالبی گفت: «از دستاوردهای مهم سفر امسال دکتر روحانی به نیویورک، تحول در روابط تهران- لندن و بحث هسته‌ای پس از دیدار سران ایران و انگلستان است»    

 

    سایت دویچه وله (Deutsche Welle) نیز نوشت:     پس از ۳۶ سال، بالاترین مقام‌ اجرایی ایران و بریتانیا با یکدیگر دیدار کردند. دیدار میان روحانی و کامرون در دفتر نمایندگی بریتانیا در مقر سازمان ملل متحد در نیویورک صورت گرفت.     برای اولین‌بار بعد از روی کار آمدن جمهوری اسلامی، بالاترین مقام اجرایی دو کشور بریتانیا و ایران چهارشنبه (۲۴ سپتامبر) با یکدیگر ملاقات کردند.     حساب توئیتر حسن روحانی اولین عکس از این دیدار تاریخی را منتشر کرد. بعد از آن بی‌بی‌سی بین‌الملل دومین عکس از این دیدار را که برای اولین‌بار در ۳۶سال گذشته در این سطح صورت گرفت، انتشار داد.     مقامات دفتر بریتانیا در سازمان ملل به خبرگزاری فرانسه گفتند که این دیدار در راستای برقراری مجدد روابط دیپلماتیک میان بریتانیا و ایران و با هدف توسعه‌ی روابط بین‌الملل صورت گرفت.     هنوز جزئیات صحبت‌هایی که در این دیدار میان کامرون و روحانی ردوبدل شده، منتشر نشده است.    

    سایت صدای آمریکا (VOA) نوشته است:     سران ایران و انگلیس برای نخستین بار پس از انقلاب سال ۱۳۵۷، با یکدیگر دیدار و گفت و گو کردند.     حسن روحانی رئیس جمهوری ایران و دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس روز چهارشنبه در این دیدار که در حاشیه اجلاس سازمان ملل متحد برگزار شد، در مورد مسائلی چون مسئله هسته‌ای ایران، بحران داعش و بازداشت غنچه قوامی با هم گفت و گو کردند.     دفتر نمایندگی انگلیس در سازمان ملل با انتشار بیانیه‌ای درباره این دیدار، اعلام کرد که دو طرف با اذعان به وجود اختلافات عمیق در گذشته بر دنبال کردن راههای بهبود روابط تاکید کردند.     روابط دوجانبه ایران و انگلیس پس از انقلاب اسلامی شاهد فراز و نشیب‌هایی بود. روابط دیپلماتیک دو کشور نزدیک به دو دهه قطع بود اما به دنبال روی کار آمدن دولت محمد خاتمی و دیدار وزرای خارجه ایران و انگلیس، این روابط با تبادل سفرای دوکشور از سر گرفته شد. حمله دانشجویان به سفارت انگلیس و اقامتگاه کارکنان، در سالهای پایانی ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد بار دیگر موجب قطع روابط دیپلماتیک ایران و انگلیس شد. دو کشور پس از روی کار آمدن حسن روحانی توافق کرده‌اند که بهبود روابط خود را با تعیین کاردار غیرمقیم از سر بگیرند.     بر اساس گزارش وبسایت ریاست جمهوری ایران و بیانیه نمایندگی انگلیس در سازمان ملل، روحانی و کامرون تاکید کردند که پرونده هسته‌ای ایران در مرحله حساسی قرار دارد و فرصت به دست آمده برای دستیابی به توافق باید قدر دانسته شود.     بر اساس این گزارش، آقای کامرون موضوع حل و فصل مشکلات شهروندان ایرانی-انگلیسی، نظیر غنچه قوامی را مطرح و تاکید کرد که چنین مسائلی بر چهره ایران در انگلیس تاثیر گذاشته است.     

    سایت رادیو فرانسه (Radio France Internationale) با تاریخی خواندن این دیدار نوشت:     دیوید کامرون در این دیدار درباره دو موضوع مبارزه با داعش در عراق و سوریه و همچنین پرونده هسته‌ای ایران با رئیس دولت ایران گفت‌وگو کرده است.     دیدار امروز روحانی با کامرون درحالی است که سه سال پیش گروهی از معترضان به سیاست‌های بریتانیا به سفارت این کشور در تهران حمله کردند.     به دنبال این حمله روابط دو کشور به پایین ترین سطح خود رسید و اکنون ارتباط این دو کشور در سطح کاردار غیرمقیم است.    

444


 




۰۳/۰۷/۱۳۹۳ - ۰۷:۰۸




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 45]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن