تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دلى كه در آن حكمتى نيست، مانند خانه ويران است، پس بياموزيد و آموزش دهيد، بفهميد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804621064




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

علمای اسلام جلوی افراطی گری را بگیرند/ مردم جهان از ماتریالیسم خسته شده اند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری رسا:



آیت الله مکارم شیرازی در دیدار علمای اندونزی:
علمای اسلام جلوی افراطی گری را بگیرند/ مردم جهان از ماتریالیسم خسته شده اند خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله مکارم شیرازی با تاکید بر این که تکفیری ها نه دولت هستند و نه از اسلام بویی برده اند، از علمای جهان اسلام خواست جلوی تفکر و اندیشه های افراطی را بگیرند.



 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید، عصر امروز در دیدار شماری از علمای اهل سنت اندونزی، با بیان این که امروز فرصت خوبی برای پیشرفت و گسترش اسلام در جهان حاصل شده است، گفت: امروز مردم دنیا از مادی گرایی و ماتریالیسم خسته شده و به دنبال پناهگاه معنوی هستند.
 
این مرجع تقلید گفت: آنچه می تواند عطش مردم جهان را فرو بنشاند تنها دین مبین اسلام است. ما باید از این فرصت به خوبی استفاده کنیم و در این صورت دین آینده دنیا اسلام خواهد بود.
 
وی رسیدن به این مهم را در گرو وحدت مسلمانان و جلوگیری از اختلافات ارزیابی و تصریح کرد: وجوه اشتراک بین مسلمانان بسیار زیاد و وجوه اختلافی اندک است و باید با ایستادگی و پافشاری بر مشترکات به دنبال پیشرفت و گسترش دین اسلام بود.
 
حضرت آیت الله مکارم شیرازی یادآورشد: باید جلوی افراطی گری را در تمام مذاهب اسلامی بگیریم، چراکه این مساله به اختلافات و جنگ های داخلی در جهان اسلام دامن می زند.
 
این مرجع تقلید با اشاره به جنگ و خونریزی در کشورهای اسلامی از جمله عراق، سوریه، این فجایع دردناک را محصول تفکر افراطی گری خواند و گفت: اسلام دین رحمت، مودت و محبت است، حضرت رسول(ص) نیز رحمت للعالمین هستند و خشونت و تندروی هیچ جایگاهی در اسلام ندارد.
 
وی تصریح کرد: قرآن حتی نسبت به غیر مسلمانان که با آنان سر جنگ نداشته باشند، توصیه های بسیاری دارد؛ بنابراین به طریق اولی این امر درباره خود مسلمانان صادق است و آنها باید با هم مهربان باشند.
 
حضرت آیت الله مکارم شیرازی با تاکید بر این که بر همه علمای اسلام لازم است تا جلوی افراطی گری را بگیرند، گفت: باید افراد نادان را توجیه کرد تا رشته اتحاد امت اسلام مستحکم شود.
 
وی با اشاره به برگزاری کنگره خطر جریان های تکفیری که قرار است طی دو ماه آینده با حضور اندیشمندان و علمای جهان اسلام در شهر مقدس قم برگزار شود، برگزاری این کنگره را در راستای همین هدف مهم تحلیل کرد تا بتوان اجماع علمای اسلام بر ضد اندیشه تکفیر را بدست آورد.
 
حضرت آیت الله مکارم شیرازی افزود: دشمنان ما به دنبال القای این نکته هستند که تکفیری ها دولت اسلامی هستند تا از این طریق به اسلام هراسی دامن بزنند؛ در حالی که آنها نه دولت هستند و نه اسلامی هستند.
 
وی افزود: این مساله را باید به دنیا بفهمانیم تا جاذبه اسلام از بین نرود؛ بحمدلله با وجود نقشه ها وتوطئه های دشمنان دین مبین اسلام به سرعت در دنیا در حال گسترش و پیشرفت است و در یکی از سال های گذشته قرآن پر فروش ترین کتاب در آمریکا بوده است.
 
این مرجع تقلید ظرفیت های اسلام برای پیشرفت در دنیای امروز را فوق العاده ارزیابی و تصریح کرد: اگر ما از این فرصت به درستی استفاده نکنیم روز قیامت در پیشگاه الهی مسؤول خواهیم بود.
 
وی در ادامه با بیان این که ما به کشور اندونزی به عنوان یک دوست افتخار می کنیم، گفت: خوشبختانه دانشگاه های اسلامی و حوزه های علمیه در کشور شما روز به روز در حال گسترش است و از این بابت به شما تبریک می گوییم.
 
حضرت آیت الله مکارم شیرازی در بخش پایانی سخنان خود با تاکید بر گسترش ارتباط و تعامل علمای جهان اسلام با یکدیگر، گفت: اگر ما از هم دور باشیم دشمنان به سمپاشی و القائات خودشان می پردازند، اما اگر با هم باشیم تمام مشکلات حل خواهد شد. /924/پ202/ج




۱۳۹۳/۷/۲






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری رسا]
[مشاهده در: www.rasanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 31]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن