تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  حضرت مهدی (عج):خدا با ما است و نيازمند ديگرى نيستيم، و حق با ما است و باكى نداريم كه كسى از...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821113305




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ملاقات های دکتر روحانی در نیویورک/ تصاویر


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:



ملاقات های دکتر روحانی در نیویورک/ تصاویر
رئیس جمهوری ایران از آمادگی کشورش برای توافق هسته‌ای سخن گفته و در دیدار با رهبران چند کشور دیگر، دیدگاه خود در مورد پرونده هسته‌ای ایران، روابط دوجانبه و مسایل بین‌المللی را تشریح کرده است.



به این مطلب امتیاز دهید

  به گزارش سرویس سیاسی جام نیوز، حسن روحانی که برای شرکت در اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل به نیویورک سفر کرده، در ملاقات با دبیرکل سازمان در مورد پرونده هسته‌ای جمهوری اسلامی گفته دولت ایران به مقررات بین‌‌المللی و معاهدات آژانس انرژی اتمی احترام می‌گذارد و افزوده است: «در صورتی که حقوق ملت ایران خدشه دار نشود، آماده توافق هستیم.»   آقای روحانی در این دیدار تحریم‌های اقتصادی علیه ایران را موثر ندانسته و گفته است: «گاهی فکر می‌کنند با فشار علیه ایران ما پای میز مذاکره آمده‌ایم اما این خطای بزرگی است زیرا ایران با اراده جدی و به خاطر تامین منافع خود و دیگران وارد مذاکره شد.»   حسن روحانی گفت امیدوار است دبیرکل سازمان ملل به وظایف خود برای به نتیجه رسیدن فرصتی که منجر به توافق برد - برد می شود، عمل کند.  

  به گزارش بی بی سی(BBC)، رسانه دولتی انگلیس، رئیس جمهوری ایران در این دیدار، اوضاع کنونی عراق و سوریه را نیز مطرح کرد و ظهور داعش را حاصل سیاست های غرب در سوریه دانست. وی گفت: «مشکلات امروز عراق و سوریه از مسایلی که سه سال پیش در سوریه آغاز شد، نشات می‌گیرد و اگر در همان مرحله، سرچشمه فعالیت این گروه جنایتکار خشک می‌شد، امروز شاهد این فجایع نبودیم... متاسفانه در آن زمان برخی کشورها، تصور می‌کردند با حمایت از این گروه‌ها می‌توانند دولتی را که نمی‌پسندند سرنگون کنند.»   به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری ایران، حسن روحانی روز گذشته با فرانسوا اولاند، رئیس جمهوری فرانسه نیز در مقر سازمان ملل در نیویورک ملاقات کرد.  

  رئیس جمهوری ایران همچنین با رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه نیز ملاقات کرد و بر گسترش روابط دو جانبه و "تلاش برای حل برخی مشکلات" تاکید نهاد.   آقای روحانی گفت که ایران و ترکیه در مسایل اصلی نقطه نظرات مشترک دارند و افزود: «دو کشور باید در زمینه موارد جزیی که اختلاف نظر وجود دارد، به گفتگو و همفکری ادامه دهند.»  

  دو طرف خواستار افزایش حجم مبادلات دو جانبه به ۳۰ میلیارد دلار تا پایان سال ۲۰۱۵ میلادی شدند.   به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری ایران، آقای روحانی همچنین با رئیس جمهوری اتریش، رئیس جمهوری ونزوئلا و نخست وزیر ژاپن نیز دیدار کرد.   قرار است روز چهارشنبه، رئیس جمهوری ایران با دیوید کامرون، نخست وزیر بریتانیا نیز در مقر سازمان ملل متحد ملاقات و گفتگو کند. این نخستین دیدار بین رهبران دو کشور از زمان انقلاب اسلامی در ایران است.  

 

 

  106




۰۲/۰۷/۱۳۹۳ - ۱۳:۱۰




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن