تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس به خدا توكل كند، دشوارى ها براى او آسان مى شود و اسباب برايش فراهم مى گردد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803377026




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تئاتر همدان از جايگاهش در كشور عقب تر است/ جشنواره تئاتر به فستيوال بدون رقابت تبديل شود


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > غرب > همدان يك كارگردان تئاترعنوان كرد:
تئاتر همدان از جايگاهش در كشور عقب تر است/ جشنواره تئاتر به فستيوال بدون رقابت تبديل شود
همدان - خبرگزاري مهر: يك كارگردان تئاتر با اشاره به اينكه تئاتر در همدان از جايگاهش در كشور عقب تر است، خواهان تبديل جشنواره تئاتر كودك ونوجوان در همدان به فستيوال بدون رقابت شد.



به گزارش خبرنگار مهر، نمايش "زمان بي سايه"  از اول مهر ماه در همدان به اجرا در آمد و عوامل و بازيگران اين نمايش شامگاه دوشنبه در جمع خبرنگاران همداني حاضر و به سئوالات آنان در بخشهای گوناگون پاسخ دادند. فرزاد لباسي كه از كارگردانان و بازيگران با سابقه تئاتر همدان است از سال 71 وارد اين حرفه شده و با شركت در جشنواره هاي متعدد توانسته مقام‌های مختلفي را در سطح كشور به خود اختصاص دهد بطوریکه تاكنون 27 نمايش را از زماني كه وارد اين حرفه شده بر پرده نمايش برده است. وي در جمع خبرنگاران گفت: نمايش " من و كوزه نمايش " به عنوان يكي از سه اثر استان همدان در جشنواره تئاتر كودك ونوجوان پذيرفته شده و تلاش‌های دوسويه براي  برگزاري  اين جشنواره از سوي همدانی‌ها و  متوليان آن در تهران را بايد به فال نيك گرفت چراکه جشنواره در سالهاي اخير در همدان به خوبي برگزار می‌شود و يكي از برندهاي جهاني تئاتر كودك است. وي ادامه داد: نمايش "زمان بي سايه" روايت گر  ندگي يك زوج  است كه دچار  بي هويتي شده ا ند  و در بخش‌هایی از  اين نمايش به وقايع 11 سپتامبر نيز پرداخته می‌شود و نمايش با خودكشي تهمينه به پايان می‌رسد. كارگردان نمايش "زمان بي سايه" در خصوص تاثيرات اين گونه نمایش‌ها بر نوجوانان گفت: در زماني زندگي می‌کنیم كه دركشورهاي اروپايي و آمريكايي بي هويتی به يك واقعيت تبديل شده است، پس اين رويداد واقعيتي در جهان است كه شايد در كشور ما كمتر روي می‌دهد و كمتر ملموس باشد. لباسي در خصوص برگزاري جشنواره تئاتر در همدان بيان داشت: با آمدن جشنواره از سال 89 به همدان اتفافات خوبي را در بين گروهاي تئاتري استان همدان شاهد هستيم بطوریکه تئاتر در همدان روند رو به رشدي به خود گرفته و كارهاي مبتكارانه خوبي در سالهاي اخير  اجرا شده و گروههاي تئاتري در همدان حرف‌های زيادي براي گفتن در كشور دارند.

وي با تاكيد براينكه در شهرستان‌ها بايد نگاه گروههاي تئاتري به يكديگر ارتقا يابد، عنوان كرد: وقتي از همكاري با يكديگر غافل شديم گروههاي همداني موفق نمی‌شوند کمااینکه 15 سال است تئاتري از همدان در جشنواراه تئاتر فجر موفق به حضور نشده است. انگيزه حضور در جشنواره تئاتر استاني را از دست داده‌ام اين كارگردان تئاتر با اشاره به برخي بي مهری‌ها در استان در خصوص تئاتر بزرگسالان، گفت: انگيزه حضور در جشنواره تئاتر استاني را از دست داده‌ام چرا كه انگيزه از ما گرفته شد. وي در خصوص نگرش خود به تئاتر بيان داشت: سعي می‌کنم آثاري را در همدان به نمايش بگذارم كه با نگاه مردم همدان هماهنگ باشد اما تئاتر در همدان از جايگاهش در كشور عقب تر است. اين كارگردان همداني كه پيشنهاد می‌داد روند برگزاري جشنواره تئاتر در همدان به شكل فستيوالي بدون رقابت تبديل برگزارشود، ادامه داد: با آمدن مخاطب واقعي به تئاتر رقابت آغاز می‌شود و اين جشنواره بايد به سوي رقابت بخشي برود. وي در خصوص به كار گرفتن عوامل تئاتري در برگزاري جشنواره تئاتر بيان داشت: اعتقاد دارم جايگاه هنرمندان تئاتر بسيار بالاست و آنان در اداره اين جشنواره دلسوز تر از همه هستند، اما اين روند استفاده از آنان به نگاه مسئولان وابسته است. لباسي اذعان داشت: 80 درصد از برگزاري جشنواره تئاتر كودك و نوجوان در همدان به عهده خود اهالي اين حرفه است و حتي برگزاري مراسم‌ افتتاحيه واختتاميه نيز برعهده ما قرار داده شده است.  
 



۱۳۹۳/۷/۲ - ۰۸:۴۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 41]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن