تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):خدا اطاعت و پیروی از ما اهل بیت را سبب برقراری نظم اجتماعی در امت ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820049725




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نمایش « پری مهربونی » در لامرد به روی صحنه می رود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: در گفت و گو با پانا اعلام شد؛ نمایش « پری مهربونی » در لامرد به روی صحنه می رود خبرگزاری پانا : کارگردان نمایش « پری مهربونی » گفت: بمناسبت دهه ولایت و روز جهانی کودک، نمایش « پری مهربونی » در لامرد به روی صحنه می رود.
۱۳۹۳ چهارشنبه ۲ مهر ساعت 07:53



 محمد رضا روزمند در گفت و گو با پانا افزود: در نمایش « پری مهربونی »  سعی کرده ام یک اثر ساده و تکنیکی را ارائه دهم و با ابزاری ساده و خلاق ، لحظات نمایشی نابی برای مخاطبم بسازم.
کارگردان نمایش « پری مهربونی »  با اشاره به مضمون این اثر گفت: این نمایش درباره دختری است که با نامادری خود در برخی موارد دچار تضاد است و  برای حل مشکلات خود به دنبال پری مهربونی قصه ها می گردد که در این راه با دردسرها و اتفاقات متفاوتی روبرو می شود.
وی با بیان اینکه کلیت کار  حالت تصویرسازی دارد، اظهار کرد: نمایش « پری مهربونی »   به غیر از فضای شاد و کمدی که در آن وجود دارد، در راستای پرورش استعدادهای نمایشی، از بازیگران خردسال و محصلین دوره ابتدایی شکل می گیرد.
این کارگردان تئاتر خاطرنشان کرد: علاوه بر این، موسیقی کار نیز به صورت خلاقانه و به صورت پلی بک ساخته می شود.
روزمند با اشاره به پیام کلی نمایش افزود: پیام کلی نمایش به بچه ها این است که نترسیم و بی خود و بی جهت یک فرد و یا یک مسأله خاص را برای خودمان بزرگ نکنیم. در واقع این نمایش کودکان را به داشتن تفکر مثبت تشویق می کند.
وی با اشاره به اینکه مخاطبان به راحتی می توانند با این کار ارتباط برقرار کنند، گفت: نمایش « پری مهربونی »  ویژه رده ی سنی 12 سال و پایین تر بوده و برای گروه کودک و خردسال مفید است.
وی با تاکید بر این نکته که احساس می کنم دراماتورژی باید در آثار کودک جایگاه خود را بیابد ، در این باره می گوید: باید فرهنگ و جایگاه استفاده از دراماتورژی در تئاتر کودک و نوجوان تعریف و نهادینه شود.
وی  درباره ضعف نمایش نامه های کودک و نوجوان نیز گفت: مشکل نخست به درون مایه متون باز می گردد. مضامینی که در این آثار مطرح می شود متناسب با مخاطب کودک و نوجوان نیست و در این زمینه مخاطب سنجی برای شناخت دغدغه های این گروه سنی به درستی انجام نشده است. از این رو مفاهیمی چون دوستی، اتحاد و دورغ نگفتن به شکل سنتی در نمایش ها بیان می شود.
روزمند ادامه داد: مشکل دوم نمایش نامه های کودک و نوجوان به این موضوع مرتبط است که تا چه اندازه از این دورن مایه به شکل هنرمندانه استفاده می شود. چون با آثاری روبروییم که مخاطب در حالت آموزشی دریافت کننده پیام است.
این کارگردان با این توضیح که به لحاظ ساختاری یکی از مهم ترین ایرادهای نمایش نامه های کودک و نوجوان به قصه مربوط است، تصریح کرد: متاسفانه بیشتر اوقات با آثاری روبروییم که نیازهای اساسی کودکان در آن دیده نمی شود.
وی که فارغ التحصیل روانشناسی است، مهم ترین نکته ی یک نمایش کودک و نوجوان به لحاظ ساختاری قصه پردازی و به طبع آن شخصیت پردازی پرسوناژها دانست و افزود: بقیه موارد در نمایش شکل جانبی پیدا می کنند مانند مشارکت در تئاتر کودک و نوجوان که بسیار مهم است ولی این نوع نمایش در کشور ما شکل ساختگی دارد و اگر از نمایش های دیگر سبک ها حذف شود اتفاقی در روند آن پیش نمی آید. همین موضوع در شعر و موسیقی نیز وجود دارد که تا چه اندازه می تواند وجه کنش گرایانه داشته باشد و تبدیل به پرسوناژ قصه شود ولی در نمایش کودک و نوجوان شکل تزیینی دارد.
کارگردان « پری مهربونی » با پیش بینی زمان اجرای این نمایش اظهار داشت: امیدوارم با تامین تمام شرایط این اثر نمایشی در مهرماه به مناسبت دهه ولایت و روز جهانی کودک بر روی صحنه رود.
روزمند در خصوص بازیگران و عوامل این نمایش خاطر نشان کرد: مریم حیاتی، بیتا حیاتی، صبا شهامت،  سمیرا قائدی فرد، فاطمه منصوری، سعیده عباسی، احلام آزاد، سمانه دلگرم بازیگران این اثر نمایشی هستند و زهره حسینی دستیار کارگردان و طراحی صحنه، زهرا جوانمرد طراحی لباس و گریم، غفوررحیمی مدیر صحنه، اسماعیل زائری موسیقی و حمید تقی زاده به عنوان منشی صحنه با من همکاری دارند. 
کارگردان نمایش پری مهربونی همچنین از همکاری، همراهی و تلاش های کادر آموزشی ابتدایی دخترانه گلهای بهشت ، اولیای بازیگران نمایش تشکر و قدردانی نمود.
گفتنی است محمد رضا روزمند متولد 1349 تاکنون 4 اثر نمایشی در حوزه کودک در شهرستان لامرد به نام های « لانه خرگوش، جنجال در جنگل، قصه ی سیب باباشمل و دیگ جادو » به روی صحنه نمایش برده است و از پیشگامان این سبک تئاتر در شهرستان لامرد شناخته می شود.
خبرنگار: غفوررحیمی
 











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 62]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن