تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):ایمان یک درجه بالاتر از اسلام است, و تقوا یک درجه بالاتر از ایمان است و به فـرزنـد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804355802




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

صالحی: راهی جز تفاهم باقی نمانده است


واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها:
صالحی: راهی جز تفاهم باقی نمانده است




رییس سازمان انرژی اتمی گفت: راهی به جز تعامل و رسیدن به نتیجه در گفت و گوهای ایران و 1+5 باقی نمانده است و این امر می تواند امروز یا فردای دورتر محقق شود.





ایرنا: علی اکبر صالحی عصر سه شنبه در مراسم تجلیل از خانواده های شهدا و ایثارگران سازمان انرژی اتمی در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره پیشنهادات آمریکا مبنی بر قطع لوله های اتصال سانتریفیوژها گفت: من بنا ندارم نسبت به این مواضع رسانه ای پاسخ دهم چون بسیاری از آنها موضع گیری های رسانه هاست.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران بر اساس اصل حکمت و عزت عمل می کند و ما باید منتظر بمانیم تا هیات مذاکره کننده به کشور بازگردند.

رییس سازمان انرژی اتمی افزود: در حال حاضر مذاکرات به خوبی پیش می رود؛ بالاخره آنها مطالبات خود را دارند، ایران هم مواضع خود را دارد. یا امروز و فردا به نتیجه می رسیم و یا در فردایی دورتر این امر محقق می شود. ما زیاد نگران این موضوع نیستیم.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران حکمت سیاسی و عقلانیت سیاسی دارد و تمام حکمت و عقلانیت خود را در چارچوب دفاع از منافع کشور و حاکمیت ملی صرف می کند.

صالحی گفت: اینکه در روزنامه ها از قول این و آن چه می گویند، برای ما ارزشمند نیست. ما مسائل را در مذاکره با طرف مقابل مورد گفت و گو قرار می دهیم و بنا نداریم به ویژه اکنون و در این برهه حساس به مواضع رسانه ای پاسخ دهیم چرا که برخی از این مواضع که اتخاذ می شود به خاطر این است که ما موضع گیری کنیم.

رییس سازمان انرژی اتمی خاطر نشان کرد: به نظر من هیچ ضرورت ندارد که اکنون ما به سخنان لغو برخی افراد و رسانه ها پاسخ دهیم. ما باید اجازه دهیم مذاکره کنندگانمان که بخوبی از مواضع مان دفاع می کنند، نتیجه را اعلام کنند.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا تصور می کنید تا سوم آذرماه با 1+5 به توافق خواهیم رسید گفت: من غیبگو نیستم اما دیدگاه شخصی من این است که برای آنها راهی جز رسیدن به توافق با ایران باقی نمانده است.

وی همچنین در پاسخ به سوال دیگری درباره توصیه شان به مردم در آستانه سفر رییس جمهوری به نیویورک گفت: از مردم درخواست می کنم همانند گذشته پشتیبان نظام و دولتشان باشند. تا زمانی که طرف مقابل بداند مردم پشتیبان نظام و دولتشان هستند به طور قطع نگاه متفاوتی نسبت به کشور خواهند داشت.

رییس سازمان انرژی اتمی در پاسخ به سوال دیگری درباره سفر خود به وین برای شرکت در اجلاس سالانه آژانس انرژی اتمی گفت: من به دلیل مشغله های کاری امکان حضور در این اجلاس را نداشتم اما نماینده ای از سازمان انرژی اتمی به وین رفته است.

وی همچنین به دیدار بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی با یوکیا آمانو رییس سازمان انرژی اتمی اشاره کرد و گفت: برای اجرای دو مورد باقی مانده از تعهدات ایران گام هایی در حال برداشته شدن است.

صالحی اضافه کرد: قرار نیست چارچوب همکاری های ما با آژانس تغییر کند. ما در همان چارچوب توافق شده که با آقای آمانو داشتیم به پیش می رویم. تنها همانطور که قبلا هم اعلام شد ما گله هایی از آژانس داریم چرا که به آن توافق نامه هایی که پیش از این با وی و یا با حضور نمایندگانشان درباره آنها توافق شده بود براساس آن عمل نشد.

صالحی گفت: ما گله خود را بیان کردیم. البته امروز شرایط کمی در حال بهتر شدن است.

رییس سازمان انرژی اتمی در پاسخ به سوال دیگری درباره بازدید از پارچین که در گزارش اخیر مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی آمده بود گفت: بازدید از پارچین تا امروز دو بار انجام شده است اما آنها مدتی است که دوباره می گویند ما می خواهیم از این منطقه بازدید کنیم. آنها پس از بازدید اول هم آن را کافی دانستند در حالی که بازدید دوم هم صورت گرفت.

وی افزود: ما هم گفته ایم با بازدید مشکلی نداریم اما مشکل اینجاست که ما نمی توانیم برخلاف حاکمیت ملی عمل کنیم. حاکمیت ملی اجازه نمی دهد سایرین بر اساس اراده و خواستشان هر زمان که خواستند خارج از چارچوب توافق نامه های بین المللی و کنوانسیون های جهانی اقدام کنند.

صالحی با بیان اینکه ما در حال حاضر توافقنامه ای پادمانی با آژانس داریم گفت: ما در چارچوب این توافقنامه عمل می کنیم حتی در برخی از امور فراتر از آن هم رفته ایم. این نباید به این مفهوم باشد که آنها هر زمان که اراده کردند می توانند بر اساس آن عمل کنند.

به گفته رییس سازمان انرژی اتمی جمهوری اسلامی ایران هر زمان پروتکل الحاقی را به اجرا درآورد نمایندگان آژانس می توانند در چارچوب آن بازرسی های بیشتر و گسترده تری داشته باشند.

وی در پاسخ به سوالی درباره احتمال توافق نهایی تصریح کرد: ما دوست داریم هر چه زودتر این امر میسر شود.

اگر آنها حسن نیت داشته باشند و بحث مبنایی و منطقی براساس استدلال های علمی و مستندات داشته باشند مشکلات به راحتی حل خواهد شد اما وقتی که سیاست به ابعاد حقوقی و فنی اضافه می شود کار را دشوار می کند.






تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن