تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):از حقيقت ايمان اين است كه حق را بر باطل مقدم دارى، هر چند حق به ضرر تو و باطل به ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802958519




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شمخانی: توافق دولت یمن و جنبش انصارالله حرکتی تعیین کننده در مسیر تفاهم ملی است


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: شمخانی: توافق دولت یمن و جنبش انصارالله حرکتی تعیین کننده در مسیر تفاهم ملی است
علی شمخانی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی با تبریک پیروزی مردم یمن در تحقق مطالبات قانونی خود ، توافقنامه امضا شده میان دولت و جنبش انصار الله را حرکتی تعیین کننده در مسیر تفاهم ملی در یمن دانست.

به گزارش نامه نیوز، شمخانی پیروز اصلی این روند را مردم فرهیخته و ظلم ستیز یمن دانست و با تحسین اراده مردمی برای اصلاح فساد و پیشرفت اقتصادی، حرکت اخیر را گام مهمی در ارتقاء یمن به سمت تعالی وپیشرفت ارزیابی کرد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی تصریح کرد: همکاری نیروهای نظامی و حاکمیت در انجام اصلاحات مورد نظر مردم، این امیدواری را ایجاد کرده است که این کشور در مسیر تحقق خواست عمومی به حرکت خود ادامه داده و شرایط لازم برای ارتقاء جایگاه راهبردی یمن و افزایش نقش تاثیرگذار آن در منطقه فراهم شود.

شمخانی ضمن تقدیر از نقش سازمان ملل در متقاعد کردن حاکمیت به پذیرش مطالبات مردمی، اجتناب جنبش انصار الله از سهم خواهی و فراهم آوردن شرایط مشارکت وخواست همه گروه ها در آینده سیاسی یمن را نشانه بلوغ سیاسی این گروه دانست.

دبیر شورای عالی امنیت ملی ابراز امیدواری کرد کشورهای منطقه نیز با درک صحیح از تحولات اخیر یمن با ایفای نقش مثبت، مردم این کشور را در تحقق اهداف انقلابی و اسلامی خود یاری کنند.

نماینده مقام معظم رهبری تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران با آگاهی کامل نسبت به نقش وجایگاه ارزشمند یمن در منطقه ، همانند گذشته در کنار ملت یمن خواهد بود و از هیچ تلاشی برای گسترش همکاری های همه جانبه با این کشور فرو گذار نخواهد کرد.

پیش از این، «حسین امیرعبداللهیان» معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه اعلام کرد: جمهوری اسلامی ایران از حصول توافق سیاسی بین رییس جمهوری یمن و معارضان حمایت می کند.

این مقام ارشد وزارت خارجه ایران روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در واکنش به توافق سیاسی میان رییس جمهوری یمن و معارضان اظهار داشت: همه طرف های سیاسی در یمن را به خویشتن داری، آرامش و پایبندی به توافق سیاسی و استمرار گفت و گوهای ملی برای تکمیل روند سیاسی این کشور توصیه می کنیم.

وی افزود: شرایط خطیر در منطقه ایجاب می کند همه نیروهای سیاسی و کشورهای منطقه، دیپلماسی و گفت و گو برای حل اختلافات سیاسی را سرلوحه سیاست های خود قرار دهند.

امیرعبداللهیان تصریح کرد: مردم و دولت یمن به تروریست های تکفیری اجازه نخواهند داد، مسیر مطالبات مسالمت مردم و مصالحه سیاسی را به سمت افراط و خشونت سوق دهند.

معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه گفت: یمن مستقل، متحد، با ثبات و امن، در سایه تامین حقوق و پایبندی همه طرف ها بر مصالحه سیاسی، مورد حمایت تهران است.

توافق نامه سیاسی میان «عبدرَبُه منصور هادی» رییس جمهوری یمن و نمایندگان گروه های سیاسی از جمله انصار الله با حضور «جمال بن عمر» فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن یکشنبه شب در ساختمان ریاست جمهوری یمن به امضا رسید.

به گفته «فارس السقاف» معاون رییس جمهوری یمن، براساس این توافقنامه و براساس وضعیت میدانی، حوثی ها نفوذ بیشتری (در دولت) کسب می کنند.

السقاف افزود: توقف درگیری ها در پایتخت، استعفای دولت و تشکیل دولت وحدت ملی حداکثر در یک یا دو هفته، از بندهای این توافق است.

پایگاه خبری الیوم پرس نیز اعلام کرد که انصارالله پیوست امنیتی این توافقنامه را نپذیرفته است.


منبع: ایرنا


۰۱ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن