تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرگز دل به باطل بودن حق و به حق بودن باطل يقين نمى كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804351562




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مسئولان مراقب باشند که دانشگاه‌ها باشگاه سیاسی احزاب نشود


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: زاهدی در نطق میان دستور:
مسئولان مراقب باشند که دانشگاه‌ها باشگاه سیاسی احزاب نشود
رئیس کمیسیون آموزش مجلس گفت: مسئولان دانشگاه‌ها باید مراقب باشند که دانشگاه‌ها باشگاه سیاسی احزاب نشود که بی‌شک به روند توسعه علمی کشور آسیب خواهد زد.


به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، محمدمهدی زاهدی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه اول مهرماه) در نطق میان دستور خود ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی جدید به جامعه فرهنگی کشور، دانش آموزان و دانشجویان اظهار داشت: تقارن هفته دفاع مقدس با آغاز سال تحصیلی در مدارس و دانشگاه‌ها را به فال نیک گرفته و امیدواریم کلاس و مدرسه عشق که در صحنه‌های مختلف دفاع مقدس را شاهد بودیم با مجاهدت معلمان و اساتید در صحنه‌های علم و فناوری، تعلیم و تربیت همچنان ادامه داشته که عزت و عظمت کشورمان در گرو آن است.   
 
رئیس کمیسیون آموزش مجلس با اشاره به آغاز سفر رئیس‌جمهور کشورمان به نیویورک ضمن آرزوی توفیق برای وی گفت: یقین دارم که روحانی نماد عزت و غرور ملی در آنجا خواهد بود و به لبخندهای فریبکارانه و مغرضانه استکبار «نه» بزرگ خواهد گفت.   
 
زاهدی با اشاره به شروع سال تحصیلی جدید گفت: آموزش و پرورش مشکل ساختاری داشته و علی رغم اینکه حدود ۲۲ هزار میلیارد تومان بودجه دارد، اما ۹۸ درصد بودجه آن صرف هزینه‌های جاری می‌شود.   
 
وی با بیان اینکه مگر می‌توان این دستگاه عظیم را با چنین وضعیتی اداره کرد، تاکید کرد: چاره‌ای نیست جز اینکه تغییر اساسی در ساختار وزارتخانه آموزش و پرورش صورت گیرد و امیدواریم در این زمینه دولت و وزارت آموزش و پرورش تلاش کرده و مجلس نیز آماده همکاری است.   
 
این نماینده مجلس با اشاره به سند بنیادین تحول آموزش و پرورش گفت: در این سند به حیات طیبه اشاره شده و بنابراین برای رسیدن به چشم اندازهای مورد نظر باید برنامه جامع تربیت و فعالیت‌های پرورشی را تدوین کرد و برای آن باید از ظرفیت حوزه، دانشگاه و بزرگان تعلیم و تربیت بهره‌مند شد.   
 
وی اضافه کرد: بدون شک توسعه و تعمیق فرهنگ اقامه نماز و توسعه فرهنگ قرآنی باید در مدارس در اولویت قرار گیرد.   
 
زاهدی با تاکید بر اینکه برخی از مولفه‌های سند تحول بنیادین آموزش و پرورش از اهمیت فوق العاده‌ای برخوردار است، گفت: لایحه رتبه‌بندی معلمین هرچه سریع‌تر در دولت باید تدوین شده و به مجلس ارائه شود و همچنین ارائه زیرنظام‌های سند تحول از واجبات بوده و بدون اجرا شدن زیرنظام‌ها امکان تحقق سند تحول میسر نیست.   
 
رئیس کمیسیون آموزش مجلس با اشاره به حجم وسیع مدارسی که باید تخریب و مجددا احداث شوند، گفت: مدارسی که نیاز به مقاوم‌سازی و بازسازی اساسی دارند، دولت باید طی لایحه‌ای حدود یک میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی را برای انجام این مهم به مجلس ارائه کند که خدای نکرده در حادثه غیر مترقبه شبیه زلزله‌هایی که در سالهای گذشته شد، شاهد تلفات دانش آموزان نباشیم.   
 
وی همچنین افزود: توجه به حقوق بازنشستگان فرهنگی در کنار رتبه بندی معلمین شاغل از اهمیت فوق العاده‌ای برخوردار است.   
 
این نماینده مجلس ضمن تشکر از ابلاغ سیاست‌های کلی علم و فناوری از سوی مقام معظم رهبری اظهار داشت: وظیفه دولت و مجلس است که با همکاری یکدیگر به این سیاست‌ها جنبه اجرایی دهند که متاسفانه در لایحه بودجه سال ۹۳ برای اولین بار به میزان اعتبار پژوهش کشور توجهی نشده و از آنچه که انتظار بود به مراتب کمتر شد و حتی با پیشنهاد کمیسیون آموزش مجلس برای اختصاص حداقل یک درصد تولید ناخالص ملی برای امر پژوهش مجلس و دولت موافقت نشد.  
 
 همچنین زاهدی تاکید کرد: مسئولان دانشگاه‌ها باید مراقب باشند که دانشگاه‌ها باشگاه سیاسی احزاب نشود که بی‌شک به روند توسعه علمی کشور آسیب خواهد زد.
 
وی افزود: این در حالیست که در پایان برنامه پنجم توسعه بایستی به سه درصد برسیم و در سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری ایشان مطالبه کردند که تا پایان سال ۱۴۰۴ بایستی به حداقل ۴ درصد برسد، لذا امیدواریم دولت و مجلس در بررسی بودجه سالیانه به این امر مهم توجه کند.   
 
زاهدی در ادامه با مورد توجه قراردادن برنامه‌های وزارتخانه علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت و درمان و آموزش پزشکی کشور تصریح کرد: این دو وزارتخانه پیاده نمودن سند دانشگاه اسلامی و نقشه جامع کشور،  اقتصاد مقاومتی و اقتصاد دانش بنیان را در سرلوحه برنامه‌های آتی خود قرار دهند، چرا که اقتصاد دانش بنیان محرکه اقتصاد مقاومتی است و برای خروج از اقتصاد تک محور توسعه‌های کمی و کیفی را مورد ارجحیت قرار داد.  
 
این نماینده مجلس در پایان به بیان مشکلات حوزه انتخابیه‌اش پرداخت و خواستار رسیدگی مسئولان شد.

انتهای پیام/








تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن