واضح آرشیو وب فارسی:فارس: بخشایش در نطق میان دستور:
عدم برخورد قاطع با فساد عامل رواج شایعات در جامعه/خواص در دشواریها ناشکیبایی بیشتری نشان میدهند
نماینده مردم اردستان در مجلس گفت: عدم برخورد قاطع با فساد، رانتخواری، رشوهخواری و کار چاقکنی همچنین وجود قوانین دوپهلو و مصلحتاندیشیها از عوامل رواج شایعات در جامعه است.
به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس احمد بخشایش نماینده مردم اردستان در مجلس شورای اسلامی امروز سهشنبه در نطق میاندستور خود در صحن علنی با انتقاد از رواج چاپلوسی در جامعه گفت: آزادی دارای دو نوع مثبت و منفی است. وی ادامه داد: به گفته هانا آرنت فیلسوف غربی هرجا مردم به دنبال معیشت باشند آزادی منفی و هرکجا به دنبال آزادی فکری باشند مانند انقلاب آمریکا آزادی مثبت رخ داده است. بخشایش حرکت به سمت نفس لوامه را مصداق آزادی مثبت و پیش رفتن به سمت نفس اماره را آزادی منفی خواند و با طرح این سوال که چرا جامعه ما دچار تملقگویی میشود گفت: ایراد از نخبگان ماست. وی با اشاره به اینکه غرب به خوبی توانسته است میان گزارههای اعتقادی خود و نتایج آن رابطه منطقی برقرار کند گفت: آنها انسانهایی متناسب با زیرساختها و مبانی خود تربیت میکنند. نماینده مردم اردستان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت پاسخگو بودن قوه قضائیه برای اصلاح مشکل یاد شده گفت: ما معتقدیم انسان مبداء و معاد دارد اما چرا نمیتوانیم ابن سیناها را پرورش دهیم و چرا غرب با اینکه تفکری سطحیتر از ما دارد در مفهومسازی موفقتر است؟ وی با استناد به آیهای از قرآن کریم که نسبت به ظن و شایعه هشدار میدهد افزود: عدم برخورد قاطع با فساد، رانتخواری، رشوهخواری و کار چاقکنی همچنین وجود قوانین دوپهلو و مصلحتاندیشیها از عوامل رواج شایعه است. بخشایش ضعف پاسخگویی قوه قضائیه و مدیران ضعیف کشور را دیگر عوامل ترویج شایعه و تملقگویی برشمرد و گفت: رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر خود با دانشگاهیان نخبگان را به مثابه قلههای جامعه توصیف کردند که هرچه از آنان بجوشد به دیگران نیز منتقل میشود. وی با طرح این سوال که چرا جامعه ما از دورویی رنج میبرد خاطرنشان کرد: امام علی (ع) در نامه خود با مالک اشتر میفرمایند پیشینیان خوب و بد داشتند یعنی ملاک ما عدالت است و نه دین مردمان قبل. نماینده مردم اردستان در مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: نباید جناحگرایی و قبیلهبازی در جامعه حاکم شود. نباید فردی با این عنوان که چون مسلط بر کار است هرگونه خواست فرمان دهد زیرا فرد مستبد دلش میمیرد. وی با یادآوری تقسیمی که امام راحل از مردم به خواص و عوام داشتند تصریح کرد: بیشترین عتاب امام (ره) به خواص است زیرا خواص لابیگری میکنند و همه چیز را بر وفق مراد خود میخواهند اما همینها در مواقع دشواری بیشترین ناشکیباییها را از خود نشان میدهند. انتهای پیام/
93/07/01 - 11:21
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: فارس]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 47]