تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):زيد بن خالد جُهَنى: پيامبر خدا صلى الله عليه و آله از هيچ نمازى به نماز ديگر مشغول...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804455915




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دولت الکترونيک دسترسي فراگير مردم را به دولت تسهيل مي کند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۳۱ شهريور ۱۳۹۳ (۱۲:۱۳ب.ظ)
دولت الکترونيک دسترسي فراگير مردم را به دولت تسهيل مي کند معاون دولت الکترونيک درسازمان فناوري اطلاعات گفت: تسهيل دسترسي فراگير مردم به دولت، با ايجاد دولت الکترونيک محقق مي شود.
به گزارش خبرگزاري موج، باقري اصل با بيان اين مطلب اظهار داشت: شفاف سازي اطلاعات، پاسخگو بودن و اثر بخشي اطلاعات و همچنين تسهيل دسترسي فراگير مردم به دولت، ازماموريت هاي تشکيل دولت الکترونيک است.
وي با اشاره به تفکيک سه حوزه مجزا براي نقشه جامع دولت الکترونيک گفت: حوزه اول توسعه دولت الکترونيک است که درمدت 6 ماه، ضوابط فني و اجرايي آن به تصويب شوراي عالي فناوري اطلاعات رسيد.
باقري اصل، حوزه دوم را توسعه کسب و کارهاي حوزه ICT معرفي کرد و ادامه داد: اين بخش به عنوان ضوابط توسعه کاربري فناوري اطلاعات تقريبا نهايي شده و ان شاء ا... به تصويب دولت خواهد رسيد.
معاون دولت الکترونيک اظهار داشت: آيين نامه توسعه اشتغال مبتني بر ICT به عنوان سومين حوزه در دولت الکترونيک مطرح است که اين آئين نامه با همکاري وزارت کار، معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري و وزارت صنعت، معدن و تجارت، تدوين شده و به زودي به تصويب دولت مي رسد.
باقري اصل اظهارکرد: اين سه حوزه در کنار شبکه ملي اطلاعات، امور حاکميتي حوزه ICT را تشکيل مي دهند.
وي در پاسخ به سوالي درباره اينکه، از چه زماني موضوع دولت الکترونيک در سازمان فناوري اطلاعات مطرح شد؛ گفت: از اواخر دولت دهم به واسطه عدم اقبال معاونت توسعه و سرمايه انساني رياست جمهوري، از سازمان فناوري اطلاعات خواسته شد تا با تدوين نقشه جامع توسعه دولت الکترونيک، در اين فعاليت مهم دولتي نقش ايفا کند که به واسطه اين تقاضا، تيم اجرايي کار در سازمان فناوري اطلاعات تجهيز شد تا نقشه جامع را به آيين نامه اجرايي تبديل کند.
باقري اصل، برارتقاء بهره وري دولت از طريق کارآمد سازي تاکيدکردوگفت: اثربخشي و شفافيت، پاسخگويي به کمک فناوري اطلاعات و ارتباطات در جهت مقابله با فساد و جعل، ازجمله اهداف دولت الکترونيک به شمارمي رود.
وي در پاسخ به سوالي درباره ماهيت شرکتهاي دانش بنيان گفت: از نظر حقوقي، شرکتي با ماهيت دانش بنيان وجودندارد؛ بلکه فعاليت ها و اعضاي شرکت و دارايي هاي نامشهود شرکت هستند که به عنوان دانش بنيان مطرح مي شوند که در اين ميان Ict سهم زيادي در اشتغال و کسب و کار دانش بنيان ايفا مي کند.
وي به رابطه بين دولت و مردم و همچنين کسب و کارها(G2C) اشاره کرد و گفت: دولت الکترونيک بر رابطه بين دستگاه هاي اجرايي با دستگاه هاي اجرايي (G2G)متمرکز است.
باقري اصل با اشاره به مرکز تبادل اطلاعات ملي (NIX) افزود: پايگاههاي اطلاعات کشور به اين مرکز متصل مي شوند و اطلاعات پايه، بر اساس بند ج ماده 46، استعلام مي شود؛ پس آنچه در دولت الکترونيک مطرح است : تبادل ديتا بين دستگاههاي مختلف است.
وي با اشاره به اينکه مردم در دولت الکترونيک امکان دسترسي به بخش هاي واحد خدمات را پيدا مي کنند گفت: نقش سازمان فناوري اطلاعات ايجاد زيرساخت حاکميت الکترونيک براي دولت است.
باقري اصل با تاکيد بر 14 خوشه خدماتي مرکز تبادل اطلاعات گفت: در بخش ملي، حوزه سلامت شامل کليه ذي نفعان ازجمله، بهداشت، درمان،رفاه، بيمه، نظام پزشکي... و حوزه اقتصادي کشور را، با محوريت وزارت اقتصاد و امور دارايي به عنوان مهم ترين خوشه هاي خدماتي دولت، انتخاب کرده ايم و خبرهاي خوبي از تبادل خدمات و اطلاعات تا يک ماه آينده اعلام خواهد شد.
وي به حوزه ايجاد مرکز تبادل اطلاعات ملي با محوريت اطلاعات هويتي اشاره کرد و گفت: جلسات مشترکي رابا سازمان ثبت احوال و ذي نفعان خدمات هويتي برگزار کرده ايم که نتيجه آن، ايجاد پايلوت مرکز ملي در سطح خدمات هويتي است که هم اکنون در حال خدمت رساني است.
معاون دولت الکترونيک اظهار کرد: تشکيل کارگروه پايگاه اطلاعات نشاني جغرافيايي کشور (GNAF) يکي ديگر از حوزه‌هاي فعاليت دولت الکترونيک است که شامل تطبيق مکان يک محل با کدپستي و آدرس يکتاي ملي است که به عنوان پايلوت در تهران انجام مي شودکه در آن شرکتهاي پست، سازمان فناروي اطلاعات، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و شهرداري تهران، کارگروهي را تشکيل داده اند و پايلوت تهران براي استاندارد سازي آدرس ها اجرا شده است که دراين ميان، دستورالعمل آدرس گذاري به زودي به تصويب شوراي عالي فناوري اطلاعات خواهد رسيد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 14]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن