تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 30 مرداد 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مرگ آرى امّا پستى و خوارى هرگز، به اندك ساختن آرى امّا دست سوى اين و آن دراز كردن هرگ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1811751091




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آموزش و پرورش به تنهایی نمی تواند مشکلات را حل کند/ با گرفتن شهریه مخالفیم


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: مدیرکل آموزش و پرورش فارس: آموزش و پرورش به تنهایی نمی تواند مشکلات را حل کند/ با گرفتن شهریه مخالفیم خبرگزاری پانا: مدیرکل آموزش و پرورش فارس با بیان اینکه آموزش و پرورش به تنهایی نمی تواند مشکلات را حل کند، گفت: با گرفتن شهریه مخالفیم اما کمک های مردمی را می پذیریم.
۱۳۹۳ دوشنبه ۳۱ شهريور ساعت 07:32



به گزارش خبرگزاری پانا، حمیدرضا آذری شامگاه گذشته در نشست هم اندیشی با اهالی رسانه فارس ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و فرا رسیدن سال تحصیلی جدید 93-94 اظهار داشت: زنگ شکوفه‌ها صبح فردا 31 شهریورماه با حضور بیش از 77 هزار دانش آموز اول ابتدایی در مدرسه علی بین ابی طالب(ع) صدرا با حضور مسئولان استان زده می‌شود.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس با بیان اینکه فعالیت و فشار کار آموزش و پرورش در تابستان چندین برابر سال تحصیلی است از آمادگی ان سازمان برای اجرای طرح و پروژه مهر هستیم،ادامه داد: همزمان با آغاز سال تحصیلی؛789 هزار و 529 دانش آموز در مدارس استان فارس مشغول به تحصیل می‌شوند.
وی بیان کرد: امسال مجموعا 789 هزار و 529 دانش آموز در مدارس استان مشغول به تحصیل می‌شوند که 423 هزار و 888 نفر از این تعداد دانش اموزان مقطع ابتدایی و 124 هزار و 530 دانش آموز مقطع متوسطه اول و مابقی مربوط به دانش موزان مدارس فنی و حرفه‌ای و غیرانتفاعی است.
آذری همچنین گفت: زنگ مهر امسال در دبیرستان شبانه روزی عشایر مالک اشتر به صدا در می‌آید.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس با تصریح بر اینکه امسال مقطع سوم راهنمایی با توجه به نظام آموزشی جحید نداریم، خاطرنشان کرد: چالش اصلی ما منابع انسانی است که باید ساماندهی صحیح به رفع نیازها بپردازیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در مناطق محروم استان فارس با کمبود معلم رو به رو هستیم، اساسی ترین نیاز هر جامعه را عدالت آموزشی دانست و تأکید کرد: دغدغه اصلی همه کسانی که متولی امر تربیت و تعلیم هستند، دغدغه آموزشی است که اقتضا می‌کند دولت در تمام مناطق کشور به ویژه مناطق محروم مسئله آموزش‌ها را تبیین کند.
وی به کارگیری تمامی امکانات برای رسیدن به آموزش مطلوب در مدارس را از وظایف اصلی آموزش و پرورش ذکر و تصریح کرد: تا پایان امسال پروژه‌هایی در رابطه با فرهنگ و اقتصاد مجموعه آموزش و پرورش استان اجرا می‌شود.
مدیرکل آموزش و رورش فارس با ابراز تأسف از اینکه به دلیل کمبود اعتبار، عدم تشویق خانواده‌ها و عدم مدل‌های انگیزشی از رشته‌های فنی و حرفه‌ای موجب مهجوریت این مدارس شده است، خاطرنشان کرد: مدارس فنی و حرفه‌ای و کاردانش باید تقویت شوند و باید از کسانی که وارد این مدارس می‌شوند، حمایت کرد.
وی همچنین با اشاره به ظرفیت بالا خبرگزاری پانا به عنوان خبرگزاری حوزه تخصصی آموزش و پرورش اعلام کرد: دانش آموزان علاقند به حرفه خبرنگاری نیز می توانند از ظرفت بی نظیر خبرگزاری پانا بهره ببرند.
آذری در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر چگونی توزیع اعتبارات در مناطق مختلف استان، بیان کرد: تا زمانی که آموزش و پرورش به صورت متمرکز اداره شود، مشکلات بیشتر می‌شود در حالی که باید اعتبارات و همه اختیارات در اختیار ما قرار دهند تا اعتبارات را متناسب با نیازها توزیع کنیم؛ متاسفانه هیچگاه به نیازهای منطقه‌ای در کشور توجه نشده است.
وی با بیان اینکه بزرگترین مشکل ما در آموزش و پرورش موضوع تمرکزگرایی در این نهاد است، تصریح کرد: وقتی تمرکزگرایی است نمی توان نیازسنجی کرد و وقتی نتوان نیازسنجی کرد نمی توان آنها را اولویت بندی کرد.
آذری راه اندازی هنرستان فرش در شهرستان فیروزآباد را با توجه به بافت این منطقه یک ضرورت دانست و ادامه داد: متاسفانه به دلیل همین تمرکزگرایی نمی توان در حال حاضر کاری انجام داد.
وی همچنین با اشاره به ضرورت توجه به عدالت اموزشی بیان کرد: عدالت آموزشی یعنی اینکه تمام نقاط استان از امکانات به صورت مساوی بهره مند شوند، بنابراین مکا باید بهترین و توسعه یافته ترین معلمانمان را به نقاط کم برخوردار اعزام کنیم.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس ادامه داد: من معمولا اهل شعار دادن نیستم سعی می کنم زمانی حرف بزنم که کاری انجام شده است، معمولا از حرفهای زیبا زدن پرهیز می کنم.
وی در ادامه در رابطه با توقف طرح هوشمندسازی در مدارس استان، عنوان کرد: معتقدیم در آموزش و پرورش باید زیر ساخت هر فعالیتی آماده باشد، در مدارس هوشمند سه عنصر اساسی معلم توسعه یافته، محتوای استاندارد و تکنولوژی آموزشی باید وجود داشته باشد.
آذری هزینه ایجاد زیرساخت‌ها و هوشمندسازی هر یك واحد آموزشی را حداقل یك میلیارد تومان اعلام و خاطرنشان كرد: هوشمندسازی مدرسه تنها داشتن تابلوی هوشمند نیست، این پروژه را متوقف كرده‌ایم تا با تدبیر آن را ادامه دهیم، ابتدا كار را در چند واحد آموزشی و در گروه‌های مختلف آموزشی، به شكل پایلوت انجام می‌دهیم و از رسانه‌ها و خبرنگاران دعوت می‌كنیم در دی و بهمن از این پروژه بازدید كنند.
وی گفت: در مرحله بعد و با اندیشه و دقت، كار را در سایر مدارس و با الگو برداری از مدارس پایلوت ادامه می‌دهیم. آذری با رد وجود مدارس كپری در استان فارس گفت: ممكن است بین بیش از هشت هزار واحد آموزشی در این استان، یك یا دو مدرسه داشته باشیم كه آنها یك یا دو دانش‌آموز دارند و امكاناتشان اندك است، اما اعتقاد دارم امروز باید مطالبه ما از آموزش و پرورش مدارس استاندارد باشد، اینكه بگوییم در عصر توسعه وسایل ارتباط جمعی و ارتباطات مدرسه كپری نداریم، افتخار نیست، باید به‌دنبال آن باشیم كه مدارس را استانداردسازی كنیم.


این مقام مسئول با انتقاد از وضعیت برخورد با سرمایه‌گذاران آموزشی، گفت: امروز در شیراز ساختن یك واحد آموزشی و یك رستوران یا پیتزافروشی مانند هم است، هر دو باید به یك اندازه عوارض بدهند، در نقاط مختلف شهر واحدهای مسكونی توسعه پیدا كرده و اراضی را تفكیك و واگذار كرده‌اند اما سهم واحدهای آموزشی صفر بوده است. وی با بیان اینکه امروز مشکل مدرسه استاندارد و فضای آموزشی شاد داریم، خاطرنشان کرد: تا زمانی که مشکل آموزش و پرورش مشکل آحاد جامعه نباشد و دانش اموزان سرمایه این مرزو بوم به حساب نیایند مشکلات حل نمی شود.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تخریب مجتمع آموزشی مهر تابان در شیراز خاطرنشان کرد: ضروری بود در آستانه بازگشایی مدارس این مشکل با هماهنگی دیگر دستگاه‌ها و با تدبیر این مشکل را حل کرد، دیوان عدالت اداری توقف حکم را تا سال 95 صادر کرده است.
آذری اساسی ترین مطالبه رهبر معظم انقلاب را پیگیری سند تحول بنیادین دانست و اضافه کرد: وزیر آموزش و پرورش در راستای اجرای مطالبه رهبر معظم انقلاب پنج گروه را برای راهکارهای اجرایی در تهران تشکیل داده‌اند که تا یک ماه آینده بخش‌هایی از آن اجرا می‌شود.
وی همچنین در ادامه با بیان اینکه هدف دانشگاه فرهنگیان، تربیت دانشجو و معلم برای آموزش و پرورش است، گفت: معتقدیم این دانشگاه ف باید بهترین، با انگیزه ترین و باسوادترین معلم را برای ایران اسلامی تربیت کند.
مدیرکل آموزش و پرورش با بیان این نکته که امسال نخستین سالی است که با همکاری شورای شهر نرخ سرویس مدارس مشخص شده است، عنوان کرد: مکان یابی مدارس ما به درستی انجام نشده که اگر زمین در نقطه مورد نظر ما داده می‌شد مکان یابی خوبی در سطح شهر برای مدارس به وجود می‌آمد.
وی ادامه داد: موضوع سرویس دانش اموزان از مسائلی است که به ما تحمیل شده است وگرنه ساماندهی سرویس مدارس به آموزش و پرورش ارتباطی ندارد.
آذری در بخش دیگری از سخنان خود با رد موضوع دریافت شهریه پنج میلیون تومانی در مدارس دولتی اظهار کرد: این موضوع صحت ندارد و در مجموع با گرفتن شهریه مخالفیم اما کمک های مردمی را می پذیریم.
این مقام مسئول با بیان اینكه شیب دریافت پول تحت عناوین مختلف از اولیا در مدارس دولتی نسبت به گذشته ملایم‌تر شده است، قول داد كه سال آینده این شیب بسیار ملایم‌تر شده و وضعیت به مراتب بهتر باشد.
وی در ادامه با اشاره به وضعیت دانش‌آموزان درودزنی گفت: وضعیت دانش‌آموزان درودزنی را به‌شكل ویژه پیگیری كرده و با توجه به توان و انگیزه آنان برای ارتقا كیفیت تحصیلی، زمینه را برایشان فراهم می‌كنم.
مدیرکل آموزش و پرورش ادامه داد: در ابتدای حضورم در این مسئولیت، به دیدار آنان رفتم و از همان زمان تدابیر لازم را برای ارائه خدمات آموزشی، در نظر گرفته‌ و یك كارشناس را به‌صورت خاص مسئول انجام پیگیری‌ها كرده‌ام.
آذری تاكید كرد: دانش‌آموزان درودزنی به شكل منظم طی ماه‌های گذشته تحت آموزش خصوصی دروس مختلف منجمله زبان،‌ ریاضی و علوم قرار گرفته و یكی از آنان موفق به قبولی در مدرسه نمونه دولتی شده است.
مدیركل آموزش و پرورش فارس با یادآوری اینكه تنها بین 15 تا 20 میلیون تومان بابت ایاب و ذهاب دانش‌آموزان درودزنی در ماه‌های اخیر و شركت آنان در كلاس‌های آموزش خصوصی، هزینه شده است،‌ خاطرنشان كرد: از هفته آینده، این دانش‌آموزان 2 به 2 به مشهد مقدس اعزام خواهند شد.
 











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 51]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن