تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):پرهيزكارى منافق جز در زبانش ظاهر نمى شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805477458




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چرا «امروز» راهی اسکار شد؟/ منتقد سینما: با «امروز» جایزه اسکار را نمی‌بریم اما گزینه معقولی را انتخاب کردیم


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: چرا «امروز» راهی اسکار شد؟/ منتقد سینما: با «امروز» جایزه اسکار را نمی‌بریم اما گزینه معقولی را انتخاب کردیم
در فیلم «امروز» به اندازه کافی از گذاره‌های آشنای انسانی استفاده شده است تا جایی که تماشاگر خود می‌تواند کاراکتر اصلی فیلم را ارزیابی کند و خوب و بد او را تشخص دهد. همین موضوع باعث می‌شود تا مخاطب جهانی نیز به راحتی فیلم را درک کرده و با آن پیش برود.

شیما انتظاری مقدم: سال گذشته اسکار تحریم شد و «یه حبه قند» از رسیدن به آمریکا باز ماند. میرکریمی بر نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مهر تائید زد و «امروز» را ساخت؛ فیلمی که قرار است امسال راهی قدیمی‌ترین مراسم اهدای جوایز سینمایی شود و با همتایان خود به رقابت بنشیند؛ کلمبیا، هنگ کنگ، ژاپن، اتریش، نروژ، ونزوئلا، کرواسی، فنلاند، صربستان، استونی، آلمان، مجارستان، لوکزامبورگ، نپال، لهستان، رومانی، ترکیه، سوئد و... از جمله کشورهایی هستند که گزینه‌ها خود را برای اسکار معرفی کردند.

حضور «امروز» در جشنواره اسکار در شرایطی رقم می‌خورد که آخرین حضور ایران منجر به دریافت جایزه اسکار بهترین کارگردانی شد و  اصغر فرهادی آن را به ایران آورد.


«امروز»، معقول‌ترین گزینه سینمای ایران است

«امروز» یکی از گزینه‌های مطرح شده توسط هیئت انتخاب فیلم‌های ایرانی برای معرفی به فرهنگستان علوم و هنرهای سینمایی بود. از نظر هیئت انتخابی این فیلم برتری‌هایی نسبت به «آذر، شهدخت، پرویز و دیگران»، «استرداد»، «برف»،‌ «تنهای تنهای تنها»، «چ»،‌ «خسته نباشید»، «خط ویژه»، «زندگی مشترک آقای محمودی و بانو» و «سر به مهر» دارد و با مذاق اسکاری‌ها جور است.

حسین سلطان‌محمدی، منتقد سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرنگار نامه نیوز درباره این انتخاب گفت: مهم‌ترین ویژگی این فیلم اتکا به تصویر است. تا جایی که در بیشتر فیلم تصاویر نقش پررنگ‌تری از کلام دارند و واژگان، فیلم را به جلو هدایت نمی‌کنند.

وی افزود: در این فیلم به اندازه کافی از گذاره‌های آشنای انسانی استفاده شده است تا جایی که تماشاگر خود می‌تواند کاراکتر اصلی فیلم را ارزیابی کند و خوب و بد او را تشخص دهد. همین موضوع باعث می‌شود تا مخاطب جهانی نیز به راحتی فیلم را درک کرده و با آن پیش برود.

این منتقد سینما و تلویزیون ادامه داد: این فیلم بحث‌های ساده را القا می‌کند و کمک به هم نوع و نجات جان انسان را به نمایش می‌کشد. اموری که در همه کشورهای جهان قابل فهم است.

وی تاکید کرد: با «امروز» یک عرضه منطقی و معمولی در اسکار داریم و باید بگویم که «امروز» در میان 10 فیلم انتخاب شده، معقول‌ترین گزینه بود چرا که امروزی‌تر، ایرانی‌تر، انسانی‌تر و قابل‌ دفاع‌تر از سایرین است.

وی افزود: محتوای سایر فیلم‌ها به آگاهی و شناخت تاریخ ایران نیاز داشت و مخاطب باید به فهم تاریخی از ماجرا می‌رسید.

سلطانی در ادامه این بحث درخصوص امکان موفقیت این فیلم در اسکار گفت: این فیلم در اکران عمومی می‌تواند مخاطب را به خود جذب کند. اما در اکران برای اعضای آکادمی شاید به مشکل بخورد.


گرچه امیدی به جایزه اسکار نیست اما ...

منتقدان در گفتگویی با نامه نیوز (اینجا) اعلام کردند که گزینه‌های مطرح شده از سوی هیئت انتخاب فیلم‌های ایرانی برای معرفی به فرهنگستان علوم و هنرهای سینمایی قابلیت چندانی برای موفقیت در اسکار ندارند؛ «امروز» نیز از این امر مستثنی نیست. با این همه باید امیدوار باشیم تا این فیلم با پخش مناسب در آمریکا بتواند نظر اعضای آکادمی را به خود جلب کند و حتی اگر نتوانست جایزه‌ای برای کشور به ارمغان بیاورد، زمینه شناخت هر چه بیشتر از ایران را در کشورهای جهان فراهم کند.





۳۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۸:۱۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن