تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر که خدا را، آنگونه که سزاوار اوست، بندگى کند، خداوند بیش از آرزوها و کفایتش ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820854052




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تامين زيرساخت هاي آب و فاضلاب قم تا 50 سال آينده


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۳۰ شهريور ۱۳۹۳ (۱۳:۱۳ب.ظ)
تامين زيرساخت هاي آب و فاضلاب قم تا 50 سال آينده مديرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم با بيان اينکه اجراي پروژه ها زيرساخت هاي بخش آب و فاضلاب را براي افق 50 سال آينده قم تامين مي کند، تاکيد کرد: ما در اجراي اين پروژه ها در معرض چالش هاي بين المللي بوده و هستيم و نياز به حمايت داريم.
به گزارش خبرگزاري موج، حجت الاسلام و المسلمين محمدرضا آشتياني نماينده قم در مجلس شوراي اسلامي طي دو روز از مدول دوم تصفيه خانه فاضلاب قم، شبکه فرعي فاضلاب در منطقه دو، تصفيه خانه در دست احداث فوري اضطراري آب شماره سه قم و دومين تصفيه خانه اصلي در دست ساخت آب قم بازديد کرد و از نزديک در جريان ميزان پيشرفت اين پروژه ها و مشکلات پيش روي آنها قرار گرفت.
مديرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم در جريان بازديد حجت الاسلام آشتياني از پروژه هاي مدول دوم تصفيه خانه فاضلاب و شبکه هاي فرعي فاضلاب در منطقه دو به ارائه گزارشي از نحوه اجراي اين پروژه پرداخت و اظهار داشت: مدول دوم تصفيه خانه فاضلاب قم با استفاده از تسهيلات 70 ميليون يورويي بانک توسعه اسلامي در حال ساخت است.
وي با اشاره به پيشرفت 85 درصدي اين پروژه در بخش ساختماني اظهار داشت: خط انتقال 6 کيلومتري و خط اصلي 12 کيلومتري اين پروژه صد در صد اجرا شده و بيش از 38 کيلومتر نيز خطوط فرعي در منطقه 2 قم به اجرا رسيده است.
توکلي بينا با اشاره به اينکه حدود 30 ميليون يورو تاکنون از تسهيلات بانک توسعه اسلامي براي اجراي اين پروژه جذب شده است، يادآور شد: اميدواريم با استفاده از تسهيلات بانک توسه اسلامي بتوانيم برخي از مشکلاتي که بر اثر دفع غير اصولي فاضلاب به وجود آمده است را رفع کنيم.
حجت الاسلام و المسلمين آشتياني نيز در اين بازديد ضمن ابراز خرسندي از ميزان پيشرفت پروژه اظهار داشت: در حالي که کشور با مشکل نقديندگي مواجه است پيشرفت اين پروژه جاي تقدير و تشکر دارد.
وي اين ميزان کار را در حالي که بي پولي گريبان بسياري از پروژه هاي کشور را گرفته اعجاز دانست و ابراز داشت: اميدواريم اين پروژه به همت و پيگيري مديران آبفاي قم هر چه زودتر به پايان برسد تا مردم از خدمات آن بهره مند شوند.
مديرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم همچنين در بازديد حجت الاسلام آشتياني از تصفيه خانه فوري و اضطراري آب شماره 3 قم نيز گفت: اين تصفيه خانه به منظور افزايش ظرفيت تصفيه خانه اصلي آب قم در حال احداث و داراي 85 درصد پيشرفت فيزيکي است.
توکلي بينا با بيان اينکه در حال حاضر ظرفيت تصفيه خانه آب قم حدود 4000 ليتر بر ثانيه است، يادآور شد: با احداث تصفيه خانه جديد اين ميزان به حدود 4600 ليتر بر ثانيه خواهد رسيد.
وي هزينه احداث اين تصفيه خانه و اصلاحات تصفيه خانه هاي موجود را بالغ بر 25 ميليارد ريال اعلام کرد.
حجت الاسلام آشتياني سپس از دومين تصفيه خانه اصلي آب قم که با بهره مندي از تسهيلات بانک توسعه اسلامي در دست احداث است بازديد کرد و در نشستي با مديرعامل شرکت هاي آب منطقه اي و آب و فاضلاب و مديران پروژه در جريان نحوه اجرا، ميزان پيشرفت و مشکلات اين پروژه قرار گرفت.
مديرعامل شرکت آب منطقه اي قم در اين نشست از پيشرفت بيش از 35 درصدي اين پروژه خبر داد و گفت: 90 درصد خريد هاي خارجي نيز انجام شده است که بخشي از آن در انبارهاي کارگاه قرار دارد و بخشي ديگر نيز تا يکي دو ماه آينده تامين مي شود.
احمد حاج حسيني مسگر اصلي ترين مشکلات اين پروژه را عدم تخصيص صد در صدي اعتبارات موافقت نامه هاي مصوب اعلام کرد و خواستار نگاهي ويژه به اين موافقت نامه ها شد و تصريح کرد: تخصيص اعتباراتي که در قالب اين موافقت ها آمده است ما را در جذب تسهيلات بانک توسعه اسلامي کمک شاياني مي کند.
مديرعامل شرکت آب و فاضلاب استان نيز در اين نشست تصفيه خانه هاي در دست احداث آب و فاضلاب را جزو بزرگترين پروژه هاي اجرايي استان دانست.
وي با بيان اينکه چرخ پروژه هاي عمراني آب و آبفاي استان به خوبي مي چرخد، تصريح کرد: ويژگي مشترک اين پروژه ها، اجراي آن در بستري بين المللي و پيمانکاراني با برندهاي بين المللي است که توان مهندسي و اجرايي استان را افزايش داده است.
توکلي بينا نيز همانند مديرعامل شرکت آب منطقه اي عدم تخصيص اعتبارات داخلي را از مشکلات اين پروژه ها برشمرد و يادآور شد: با وجود اينکه اعتبارات مورد نياز تصفيه خانه هاي آب و فاضلاب از منابع ملي تامين شده و در مقايسه با اعتبارات عمراني استان حجم قابل توجهي را به خود تخصيص داده، انتظار مي رود در خصوص موافقت نامه هاي ريالي اين پروژه ها دستگاه هاي بالا دستي همراهي بيشتري داشته باشند.
وي در عين حال خاطرنشان کرد: بخشي از هزينه هاي مرتبط با مشاور، بيمه، ماليات بر ارزش افزوده و... اين پروژه ها بايد با اعتبارات داخلي تامين شود که در اين زمينه نيازمند حمايت جدي مجلس، دولت و استانداري هستيم.
وي با بيان اينکه اجراي اين پروژه ها زيرساخت هاي بخش آب و فاضلاب را براي افق 50 سال آينده قم تامين مي کند، تاکيد کرد: ما در اجراي اين پروژه ها در معرض چالش هاي بين المللي بوده و هستيم و نياز به حمايت داريم.
حجت الاسلام آشتياني نيز در اين نشست کار در بخش آب را ارزشمند و مهم دانست و گفت: کساني که در اين بخش کار مي کنند و دغدغه ها و سختي ها را به جان مي خرند کار بزرگي انجام مي دهند.
وي با اشاره به حضور سالانه 15 تا 20 ميليون زائر در قم، بر لزوم تامين زيرساخت هاي مناسب در تمام بخش ها تاکيد و خاطرنشان کرد: زيرساخت هاي خوبي در بخش آب و فاضلاب در حال آماده شدن است که جاي تقدير و قدرداني از تمام مديران و دست اندرکاران را دارد.
نماينده قم در مجلس شوراي اسلامي در ادامه به بيان تاريخچه اي از آب قم پرداخت و با اشاره به چالش ها و موانع بر سر راه تامين آب قم گفت: تلاش هاي زيادي از ساليان گذشته براي تامين آب قم از سرشاخه هاي دز انجام گرفته که موانعي که بر سر راه اين کار بوده به اندازه يک کتاب است.
وي با اشاره به مشکلات کمبود آب در کشور ابراز داشت: تامين آب بسيار سخت و طاقت فرسا است اما کار با ارزش و سنت حسنه اي است که خداوند اجر آن را خواهد داد.
حجت الاسلام آشتياني در پايان با قدرداني از خدمات وزارت نيرو در سطح کشور به ويژه استان قم، اين وزارتخانه را دور از سياسي بازي دانست و گفت: وزير نيرو و معاونين وي از نيروهاي کارآمد و توانمند کشور هستند و برنامه هاي خوبي در بخش آب و برق کشور دارند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن