تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 23 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرگز دل به باطل بودن حق و به حق بودن باطل يقين نمى كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806427694




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

علل مهم تصادفات در ايران


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۳۰ شهريور ۱۳۹۳ (۱۱:۴۸ق.ظ)
علل مهم تصادفات در ايران در بررسي علل تصادفات و تلفات عده اي بر اين نظر هستند که بايد براي جلوگيري از بروز سوانح، ايمني جاده ها و خودروها را مورد توجه قرار داد و پليس هم بايد به کنترل رانندگان اهميت دهد.
به گزارش خبرگزاري موج، اين موارد شايد بديهي و ساده به نظر برسند اما در 20 سال گذشته بيش از نيم ميليون نفر از هموطنانمان به دليل رعايت نکردن اين موارد در تصادفات رانندگي جان خود را از دست داده‌اند در اينجا به چند مورد از مهمترين آن ها خواهيم پرداخت.
صحبت کردن با تلفن‌همراه، خوردن و آشاميدن
برخلاف تصور همگاني، دليل اصلي تصادفات رانندگي عبور از چراغ قرمز يا داشتن سرعت غير مجاز هنگام رانندگي نيست؛ رتبه اول تصادفات رانندگي متعلق به رانندگاني است که در هنگام رانندگي تمرکز کافي ندارند، اغلب اين رانندگان در هنگام تصادف در حال صحبت کردن با تلفن‌همراه ، فرستادن پيامک، خوردن يا آشاميدن هستند.
سرعت غيرمجاز
بسياري از رانندگان به تابلوي حداکثر سرعت مجاز بي‌توجه هستند و اغلب سرعت‌ شان 20 تا 30 کيلو متر در ساعت بيشتر از حد مجاز است، تصادفات ناشي از سرعت غير مجاز مي‌تواند پيامدهاي جبران‌ناپذيري مثل مرگ‌ و مير و معلوليت دايم به همراه داشته باشد، هر چقدر سرعت بيشتر باشد، کنترل راننده در متوقف ‌کردن خودرو کمتر است.
نداشتن دقت و تمرکز کافي
رانندگان بي‌دقت افرادي هستند که بسيار سريع و بدون استفاده از راهنما، خط رانندگي خود را تغيير مي‌دهند و در بيشتر مواقع نسبت به تابلوها و علايم رانندگي بي‌توجه هستند، اين دسته از رانندگان احتمال دارد در يک تصادف ساده جان خود را از دست بدهند، ساير رانندگان بايد در مواجه ‌شدن با اين دسته از رانندگان با احتياط بيشتري رانندگي کنند.
رعايت نکردن فاصله مجاز
رانندگاني که هنگام رانندگي فاصله مجاز با خودروي جلويي را حفظ نمي‌کنند قادر نخواهند بود در مواقع مورد نياز سريع عکس‌العمل نشان دهند و ترمز کنند، اين فاصله به اين خاطر است که اگر به هر دليلي خودروي جلويي ترمز کرد و ايستاد، بتوانيد از وقوع تصادف جلوگيري کنيد.
تغيير ناگهاني خط رانندگي
تغيير ناگهاني خط رانندگي بدون استفاده از چراغ راهنما يکي ديگر از دلايل تصادف رانندگي است، قبل از تغيير مسير حتماً از چراغ راهنما استفاده کنيد و با کمک آينه‌هاي بغل از امن بودن مسير مطمئن شويد.
بارش باران
هنگام بارش باران خيابان‌ها و جاده ها لغزنده مي‌شوند و اين امر به لغزيدن وسايل نقليه اعم از کاميون، خودروهاي سبک و موتورسيکلت و در نتيجه از دست‌ دادن کنترل راننده منجر مي‌شود ، همچنين ميزان ديد راننده با بارش باران کاهش مي‌يابد، بنابراين لازم است به منظور جلوگيري از تصادف با دقت بيشتر و سرعت کمتر رانندگي کنيد و هميشه از درست کار کردن برف ‌پاک کن خودروي خود اطمينان حاصل کنيد.
عبور از چراغ قرمز
چراغ قرمز به معناي توقف است و عبور از آن مي‌تواند منجر به تصادف شود، رانندگاني که از چراغ قرمز عبور مي‌کنند، بايد بدانند که احتمال وقوع تصادفي که منجر به مرگ مي‌شود زياد است.
نداشتن تجربه
براي رانندگي در جاده‌هاي بين شهري نياز است تا رانندگان بين يک تا 2 سال تجربه رانندگي در شهر داشته باشند.
رانندگي بعد از مصرف دارو
مصرف بعضي از داروها اعم از داروهاي مجاز ( نظير داروهاي خواب آور و ضد افسردگي ) و همچنين داروهاي غير مجاز ( نظير داروهاي محرک ، مخدر و الکل ) مي‌تواند هوشياري راننده را کاهش دهد، بنابراين در مواردي که دارو باعث خواب آلودگي و کاهش هوشياري مي‌شود از رانندگي خودداري کنيد.
سبقت غير مجاز
يکي ديگر از دلايل اصلي وقوع تصادفات سبقت غيرمجاز است، بيشتر تصادفات جاده‌اي زماني رخ مي‌دهد که راننده ديد کافي در پيچ جاده‌ها ندارد و اقدام به سبقت مي‌کند.
بارش برف و يخ ‌زدگي جاده
چنانچه مجبور به رانندگي در اين شرايط هستيد، با سرعت کم حرکت و حتماً از زنجير چرخ استفاده کنيد، در غير اين صورت کنترل ماشين از دست خارج مي شود و منجر به چرخش خودرو و حوادث ناگوار بعد از آن مي‌شود.
درگيري با رانندگان
در بعضي موارد درگيري بين رانندگان دو خودرو منجر به تصادف مي‌شود، راننده‌اي که خشمگين است و کنترل خود را از دست داده و با سرعت زياد در تعقيب خودروي ديگري است، نسبت به علايم رانندگي بي‌دقت است و فاصله مجاز با خودروهاي ديگر را حفظ نمي‌کند، بنابراين به شدت در معرض تصادفي غيرقابل جبران قرار مي‌گيرد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 33]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن