تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سفره هايتان را با سبزى، زينت دهيد ؛ زيرا سبزى با بسم اللّه الرحمن الرحيم، شيطان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798394016




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اسکاتلندی ها در انتظار تحقق وعده های رهبران سیاسی انگلیس


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: اسکاتلندی ها در انتظار تحقق وعده های رهبران سیاسی انگلیس
اسکاتلندی ها به دنبال پیروزی مخالفان استقلال در همه پرسی روز پنجشنبه گذشته، در انتظار وعده های رهبران سیاسی انگلیس درخصوص افزایش اختیارات به دولت محلی اسکاتلند هستند.
به گزارش نامه‌نیوز رهبران سه حزب اصلی انگلیس، روز سه شنبه گذشته و درآستانه همه پرسی استقلال اسکاتلند در بیانیه ای مشترکی وعده داده بودند که اگر رای دهندگان اسکاتلندی، به استقلال این منطقه از بریتانیا رای ندهند، رقم بودجه تخصیص داده شده به اسکاتلند را افزایش و به سیاستمداران این کشور اجازه دهند کنترل بیشتری بر هزینه های نظام بهداشت و درمان داشته باشند.

این بیانیه مشترک به امضای "دیوید کامرون" نخست وزیر انگلیس و رهبر حزب محافظه کار، "نیک کلگ" معاون کامرون و رهبر حزب لیبرال دمکرات و "اد میلیبند " رهبر حزب مخالف کارگر رسیده بود.

اما به نظر می رسد که رهبران احزاب سیاسی انگلیس پس از برگزاری این همه پرسی، درخصوص نحوه و زمان تحقق این وعده های داده شده ، دارای یک فکر واحد نیستند.

"گوردون براون" رهبر سابق حزب مخالف کارگر و نخست وزیر پیشین انگلیس روز شنبه از رهبران این کشور خواست به دنبال رای مردم اسکاتلند به جدا نشدن از انگلیس، به وعده های شان مبنی بر اعطای قدرت و اختیارات بیشتر به اسکاتلند عمل کنند.

براون گفت: چشم های جهان اکنون در حال نگاه کردن به ما و مقامات ارشد احزاب سیاسی انگلیس است.

براون بیان داشت ، جدول زمانی برای اعطای اختیارات بیشتر به اسکاتلند توسط رهبران سه حزب سیاسی به منظور جلب حمایت بیشتراسکاتلندی ها از کارزار تبلیغاتی مخالفان استقلال صورت گرفت.

ˈدیوید کامرونˈ نخست وزیر انگلیس نیز صبح روز جمعه گذشته سرمست از رای منفی اسکاتلندی ها به استقلال از انگلیس، اعلام کرد که اختیارات بیشتری به پارلمان محلی اسکاتلند داده خواهد شد .

وی افزود: پیش نویس لوایحی که به اسکاتلند اختیارات بیشتری می دهد، در ماه ژانویه منتشر می شود و اکنون زمان آن فرا رسیده است تا انگلیس متحد شده و رو به جلو حرکت کند.

اما الکس سالموند، وزیر اول حکومت محلی اسکاتلند و رهبر کارزار تبلیغاتی استقلال طلبان ، اصرار دارد بازخوانی این لایحه، پیش از انتخابات پارلمانی انگلیس در سال آینده میلادی صورت گیرد.

"نیک کلگ" معاون نخست وزیر انگلیس نیز روز جمعه گذشته اعلام کرد: رأی منفی اسکاتلندی ها به استقلال در همه پرسی این منطقه نشانه اصلاحات گسترده در سراسر بریتانیا است.

رهبر حزب لیبرال دمکرات افزود: ما در حال حاضر باید بسته اختیارات جدید را به اسکاتلند ارائه کنیم. این همه پرسی نه تنها نشانه فصل جدیدی برای اسکاتلند در چارچوب بریتانیا بود بلکه نشانه اصلاحات اساسی گسترده تری در سراسر این کشور است.

در همین حال "اد میلیبند " رهبر حزب مخالف کارگر روز شنبه در سخنانی نسبتا متفاوت با گوردون براون گفته است: برای بیشتر مردم اسکاتلند در حال حاضر بحث اعطای امتیازات ویژه به اسکاتلندی ها در اولویت نیست.

وی در سخنانی در منچستر با بیان اینکه این روند تفویض اختیارات نبایستی همراه با عجله باشد، گفت: در چند ماه اخیر تلاش ما درخصوص حفظ کشورمان، با همکاری هم بود و درهشت ماه آینده موضوع مهم چگونگی تغییر کشورمان با همکاری یکدیگر است.

به هر ترتیب در طی هیجده ماه آینده مذاکرات میان رهبران سیاسی انگلیس و نیز اسکاتلندی ها برای تغییر برخی قوانین در راستای تفویض اختیارات بیشتر به پارلمان و حکومت محلی اسکاتلند برگزار خواهد شد.

اما مذاکرات یاد شده که مبتنی بر خواست عمومی اسکاتلندی ها است و در نتایج همه پرسی نیز بازتاب داشته است، مشخص می کند که کشور بریتانیا تا چه حد به سمت فدرالیسم بیشتر حرکت خواهد کرد.

در جریان همه پرسی روز پنجشنبه گذشته ، اگرچه 55 درصد از رای دهندگان اسکاتلند به استقلال این کشور از بریتانیا، "نه" گفتند، در مقابل بیش از 44 درصد از رای دهندگان نیزخواهان جدایی این کشور از بریتانیا بودند و این تقسیم آرا ، نشانگر آن است که نمی توان خواسته کسانی که در این همه پرسی جواب آری دادند، نادیده گرفت.

براساس نتایج نهایی منتشر شده از سوی مسوولان "همه پرسی استقلال اسکاتلند " ، مخالفان استقلال 55.3 آرا و موافقان 44.7 درصد آرا را به دست آورده اند.

این نتایج بعد از شمارش آرای 32 حوزه انتخاباتی اسکاتلند اعلام شد و تعداد آرای مخالفان 2 میلیون و یک هزار و926 رای و شمار آرای موافقان استقلال یک میلیون و 617هزار و989 رای بود.




منبع: ایرنا


۲۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 43]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن