تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند از توبه بنده اش بیش از عقیمی که صاحب فرزند شود و گم کرده ای که گمشده اش ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803314751




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هفته دفاع مقدس فرصتی برای گرامیداشت مقاومت و مظلومیت ملت ایران


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > شمال > آذربایجان شرقی بمناسبت فرارسیدن 31 شهریور/
هفته دفاع مقدس فرصتی برای گرامیداشت مقاومت و مظلومیت ملت ایران
تبریز – خبرگزاری مهر: وقتی با ورق زدن تقویم به 31 شهریور می رسیم، در ستون مناسبت های این روز نوشته شده: "آغاز هفته دفاع مقدس، آغاز جنگ تحمیلی"، روزی که در آن جنگی هشت ساله به ملت ایران تحمیل شد تا این روز در تقویم جمهوری اسلامی ایران با عنوان آغازین روز هفته دفاع مقدس و به گفته امام حمعه تبریز به عنوان بهانه ای برای گرامیداشت مقاومت و مظلومیت ملت ایران در نظر گرفته شود.



به گزارش خبرنگار مهر، 31 شهریور 1359 هجری شمسی روز آغاز جنگ نابرابر هشت ساله ای بود که با برنامه ریزی و همراهی تمام دشمنان ایران اسلامی و زخم خوردگان از پیروزی انقلاب اسلامی ملت ایران و با بازیگری عراق و صدام بر روی صحنه تاریخ رفت. اکنون نیز پس از گذشت بیش از سه دهه از آغاز این جنگ، 31 شهریور هر سال سرآغاز هفته ای می شود که در آن یاد، نام و خاطره همه کسانی زنده نگاه داشته می شود که با نثار جان و مال و خون خود نهال نوپای انقلاب اسلامی را آبیاری کردند تا امروز جمهوری اسلامی ایران به درختی تنومند در میان طوفان های سهمگین سیاسی و ناامنی ها و تنش آفرینی های قدیم و جدید دشمنان این کشور در منطقه خاورمیانه تبدیل شود. اما هفته دفاع مقدس 93 با تمام سال های پیش تفاوتی عمده دارد و آن تبلور ثبات ایران اسلامی در میان تمام تلاطم های سیاسی و نظامی منطقه و در حالی است که بسیاری از کشورهای منطقه و همسایگان دیوار به دیوار ایران در گرداب انواع چالش های سیاسی و نظامی در حال دست و پا زدن هستند و یکی از اصلی ترین دلایل این ثبات و آرامش بی همتای جمهوری اسلامی ایران بی شک خون شهدایی است که در دوران دفاع مقس به پای این آب و خاک نثار شده است. دفاع مقدس دوران مقاومت و مظلومیت ملت ایران و زمینه ساز موفقیت های بزرگ بعدی بود نماینده ولی فیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز با اشاره به فرا رسیدن هفته دفاع مقدس اظهار داشت: دوران دفاع مقدس بیانگر مقاومت و مظلومیت ملتی است که با تبعیت از رهبری در دفاع از کشور خود زیباترین جلوه های ایثار را خلق کردند. آیت الله محسن مجتهد شبستری که شنبه در میان آحاد مختلف مردم استان سخن می گفت، دوران دفاع مقدس را زمینه ساز موفقیت های بزرگی برای ملت ایران دانست و خاطر نشان کرد: امنیت، آرامش و پیشرفت های امروز کشور در عرصه های مختلف علمی، نظامی و فناوری به برکت جانفشانی و ایثار شهدا و ایثارگران است.

امام جمعه تبریز در ادامه نشست پاریس را حرکتی نمایشی برای مبارزه با داعش عنوان و تصریح کرد: این نشست چهره نفاق افکن آمریکا و هم پیمانان اروپایی و عربی شیطان بزرگ را نشان داد چرا که بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری، اظهارات مقامات آمریکایی درباره مبارزه با داعش پوچ و توخالی است. آیت الله مجتهد شبستری با اشاره به عوامل اصلی مقابله با تروریست های تکفیری در خاک همسایه غربی کشورمان نیز گفت: حرکت نیروهای مردمی و ارتش عراق کمر داعش را شکست و ضربات جدی به آن وارد کرد و در این میان حامیان این گروهک ها با اهداف شیطانی خود در تلاش هستند تا با اقداماتی مانند نشست پاریس برای رسیدن به منافع خود تغییر تاکتیک دهند. دفاع مقدس منشاء ایجاد بازدارندگی دائمی برای کشور با مدیریت جنگ تحمیلی از سوی مردم دبیر ستاد گرامیداشت هفته دفاع مقدس آذربایجان شرقی نیز دفاع مقدس ملت ایران را مردمی ترین جنگ در تاریخ بشریت خواند و اظهار داشت: در دوران دفاع مقدس مردم با رهبری امام راحل (ره) و مدیریت جنگ بازدارندگی دائمی را برای کشورمان به ارمغان آوردند. عزت اله جعفری عامل تقدس دفاع ملت ایران در هشت جنگ تحمیلی را چنین تشریح کرد: دفاع از اسلام مهمترین  مولفه در نامگذاری این دوران با عنوان دفاع مقدس است، موضوعی که مشکل اصلی استکبار با نظام و ملت جمهوری اسلامی ایران است چون مردم با تبعیت از ولایت و لبیک گویی به ندای "هل من ینصرنی" رهبر کبیر انقلاب اسلامی، وحدت و قدرت کشور را در این دوران رقم زدند. وی با اشاره به پشتیبانی بی نظیر مردم از رزمندگان و مسوولان در جنگ خاطر نشان شد: مردم علاوه بر حضور در جبهه ها حمایت روحی و روانی نیز از رزمندگان داشتند چنانکه حتی آجیل شب عید نیز برای آنها ارسال می کردند و همه این حمایت ها در نهایت منجر به مقاومتی هشت ساله در برابر تمام نابرابری ها شد.

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس آذربایجان شرقی افزود: جنگ تحمیلی تنها جنگی بود که وجبی از خاک کشورمان جدا نشد و ملت با ولایت مداری برجسته ترین مدیریت جنگی را با استقامت خود نشان داده و با ایستادگی خود در دفاع مقدس عزت امروز را به ارمغان آوردند که الگویی برای همه ملت های آزادی خواه دنیاست چرا که ایران در برابر جهان کفر به رهبری آمریکا ایستاد. وی پیشرفت های امروز کشور را مرهون رشادت و ایثار مردم در دوران دفاع مقدس عنوان و خاطر نشان کرد: توفیقات و پیشرفت های بدست آمده در عرصه های مختلف همچون صنایع دفاعی و ساخت انواع موشک ها، حاصل رشادت های دوران دفاع مقدس و مایه هراس استکبار است و بر همین اساس اکنون شاهد ظهور و شکل گیری برخی جریان ها و گروه ها همچون داعش هستیم که به عنوان بازو و بازیگران استکبار برای مقابله با اقتدار ایران اسلامی استفاده می شوند. جعفری شعار امسال هفته دفاع مقدس را "ایستادگی دیروز، عزت امروز، تعالی فردا" عنوان و در خصوص برنامه های مختلف هفته دفاع مقدس امسال در استان تصریح کرد: رژه نیروهای مسلح، افتتاح نمایشگاه پایداری، ویزیت رایگان، تجدید میثاق با شهدا، زنگ مقاومت در مدارس، برگزاری مسابقات ورزشی، اکران فیلم های جشنواره مقاومت، همایش نقش زنان در پرورش اسوه های مقاومت، کارگاه نقاشی، برپایی نمایشگاه های عکس و چندین برنامه دیگر از مهمترین برنامه های هفته دفاع مقدس 93 در آذربایجان شرقی خواهند بود. دفاع مقدس مایه عزت و اقتدار جمهوری اسلامی ایران است فرمانده سپاه جلفا نیز در آستانه فرا رسیدن هفته دفاع مقدس اقتدار و قدرت نظام جمهوری اسلامی را مدیون خون شهدا و فداکاری ها و رشادت رزمندگان و ایثارگران دوران دفاع مقدس عنوان کرد و افزود: دوران دفاع مقدس از درخشان ترین برهه های انقلاب اسلامی است که ملت غیور ایران در برابر قویترین دولت های جهان مقاومت و در راه پاسداری از اسلام و انقلاب، فرزندان خود را فدا کرد. احمد تقی پور در ادامه خاطر نشان شد: سلاح ملت ایران در دوران دفاع مقدس، ایمان، وحدت و لبیک به فرمان امام راحل (ره) بود که با استفاده از همین سلاح برای پاسداری از اسلام و قرآن جان خود را فدا کرده و زمینه اقتدار ملی کشور را فراهم کردند.

فرمانده سپاه جلفا در پایان با اشاره به  برنامه های گرامیداشت هفته دفاع مقدس در این شهرستان گفت: برنامه های گرامیداشت هفته دفاع مقدس در جلفا با رژه نیروهای مسلح و بسیجیان در نخستین روز این هفته با حضور مردم و مسئولان آغاز می شود ئ در طول این مدت با دیدار از خانواده های شهدا، برپایی نمایشگاه ها در همه دانشگاه ها و واحدهای دانش آموزی، تجلیل از رزمندگان دوران دفاع مقدس، غبارروبی مزار شهدا، برگزاری نشست های روشنگری، اجرای مسابقات فرهنگی و هنری و دیگر برنامه ها برای گرامیداشت یاد و خاطره آن دوران ادامه خواهد یافت.


۱۳۹۳/۶/۲۹ - ۱۲:۲۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 104]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن