تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 2 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بر زبان مؤمن نورى (الهى) است و درخشان و برزبان منافق شيطانى است كه سخن مى گويد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801632729




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آغاز سال تحصیلی جدید و پروژه مهر با نواخته شدن سه زنگ مهر، ایثار و نماز در استان


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: در جلسه شورای آموزش و پرورش خراسان رضوی عنوان شد: آغاز سال تحصیلی جدید و پروژه مهر با نواخته شدن سه زنگ مهر، ایثار و نماز در استان خبرگزاری پانا: مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی از آغاز سال تحصیلی جدید و پروژه مهر با نواخته شدن سه زنگ مهر توسط استاندار، زنگ نماز توسط امام جمعه مشهد و زنگ ایثار توسط مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی خبر داد.
۱۳۹۳ شنبه ۲۹ شهريور ساعت 11:42



به گزارش سرویس آموزش و پرورش خبرگزاری پانا، سیدجواد حسینی در جلسه شورای آموزش و پرورش استان که در محل استانداری برگزار شد، گفت: طرح «مدرسه بدون کیف، با کِیف» از ابتدای سال تحصیلی جدید در برخی از مدارس استان اجرا خواهد شد که بر اساس اجرای آن 35 مدرسه در مشهد و 141 مدرسه در استان در روز‌های پنج شنبه تعطیل نخواهند بود.
وی ادامه داد: سال تحصیلی جدید و پروژه مهر با نواخته شدن سه زنگ مهر توسط استاندار، زنگ نماز توسط امام جمعه مشهد و زنگ ایثار توسط مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی ویژه یک میلیون و 120 هزار دانش‌آموز در 12 هزار و 500 مدرسه و 52 هزار کلاس درس استان آغاز خواهد شد. برنامه های سال تحصیلی
مدیرکل آموزش و پورش استان به برنامه‌های این اداره کل برای سال تحصیلی جدید اشاره کرد و گفت: در این اداره کل یک حرکت علمی بر مدار برنامه خواهیم داشت که بر اساس آن 430 شاخص مبنی بر سیاست‌های پنج‌گانه در قالب 330 برنامه توسط 40 کارگروه برای سال جدید تدوین شده و همچنین کتاب راهنمای عملیاتی مدارس ابتدایی و متوسطه نیز به مدیران مدارس استان ارسال شده است.
حسینی همچنین از اختصاص مبلغی بالغ بر هفت میلیارد تومان به بسته حمایتی مدارس غیردولتی اشاره کرد و افزود: توسعه مدارس غیردولتی کمک به تامین بخشی از اعتبارات آموزش و پرورش می‌کند.
وی اجرای طرح شهاب (شناسایی و هدایت استعداد‌های برتر)، طرح شاد (شبکه اجتماعی دانش‌آموزان نخبه) و طرح نخبه اولی‌ها را از طرح‌های شاخص سال تحصیلی برشمرد از تدوین کتابچه فعالیت‌های پرورشی، تدوین سند پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و آغاز فعالیت المپیاد‌های درون‌مدرسه‌ای ویژه‌ی سال تحصیلی جدید خبر داد.
مدیرکل آموزش و پورش استان عنوان کرد: همچنین دو طرح ویژه‌ شهیدپژوهی و راوی معلم نیز در راستای حفظ ارزش‌های دینی و توجه به آثار دفاع مقدس در مدارس استان اجرا خواهد شد.
حسینی با اشاره به کاهش 100 هزار ساعت حق‌التدریسی در آموزش و پرورش استان اظهار کرد: در سال 93 با بهره‌وری خوب و مدیریت مناسب نیروی انسانی در مجموع 5400 نفر معادل 69 هزار و 156 ساعت شامل 2200 بازنشسته، 2750 معلم و 450 سرباز معلم از اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی خارج شدند در حالی که که حتی یک نیرو وارد این اداره کل نشد و ما از این طریق می‌توانیم 202 هزار و 240 ساعت حق‌التدریسی داشته باشیم.
وی ادامه داد: در حالی که خراسان رضوی هجدهمین استان محروم کشور از حیث آموزش و پرورش است 12 درصد از دانش‌آموزان استثنایی کشور که هزینه‌ای پنج برابر دانش‌آموزان عادی دارند و 13 درصد از دانش‌آموزان نمونه دولتی و شبانه‌روزی را که 2.5 برابر دانش‌آموزان عادی هزینه‌بر هستند، پوشش می‌دهد و همچنین 6.5 درصد پست‌های اداری و کارشناسی کشور به این استان اختصاص یافته است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان افزود: 8.6 کل دانش‌آموزان کشور در خراسان رضوی هستند و 160 هزار دانش‌آموز اتباع خارجی نیز در این استان مشغول به تحصیل هستند.
حسینی استراتژی اصلی آموزش و پرورش را ارتقاء کیفیت برشمرد و گفت: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش 131 راهکار تنظیم شده است که از ابتدای مهر 40 راهکار آن در قالب 90 پروژه عملیاتی خواهد شد. جمعیت دانش آموزی و نیروی انسانی
  وی با بیان اینکه جمعیت دانش‌آموزی در سال‌های اخیر از 19 میلیون به 12 میلیون کاهش یافته است در حالی که جمعیت معلمان، هوشمندسازی مدارس و تجهیزات آموزشی افزایش یافته است، عنوان کرد: این موقعیت مناسبی است تا در جهت ارتقاء کیفیت آموزش و پرورش گام موثر برداریم.
مدیرکل آموزش و پرورش استان با اشاره به اینکه مدیریت بر منابع انسانی و منابع مالی آموزش و پرورش از سه طریق تخصیص بودجه دولتی، مشارکت سایر دستگاه‌ها و توسعه از درون امکان پذیر است گفت: از آنجایی که همواره بیان شده است که اداره آموزش و پرورش با تکیه بر اعتبارات دولتی ممکن نیست باید بر دو گزینه دیگر تمرکز کنیم و در این راستا تاکنون با 65 درصد از ادارات کل نماینده عالی دولت در استان تفاهم‌ناهه همکاری منعقد کرده‌ایم. حسینی نگاهی به سهم اعتبارات آموزش و پرورش از مجموع اعتبارات دولتی در سال گذشته تاکنون داشت و گفت: بیشترین سهم اعتبارات آموزش و پرورش از مجموع اعتبارات کشور در سال 85 با 15.2 درصد بوده است و کمترین آن در سال 92 و 9 درصد است و در سال 3 نیز 98.4 درصد به اعتبارات پرسنلی و تنها 1.6 درصد به کیفیت بخشی تخصیص داده شده است و از این جهت ناچاریم به سراغ مشارکت برویم و دکتر فانی نیز به عنوان مقام عالی وزارت از مشارکت‌های مردمی تحت عنوان یکی از سیاست‌های پنجگانه خود نام برده است.
وی با بیان اینکه آموزش و پرورش یک لشکر اقتصادی بزرگ اما زاغه‌نشین است، عنوان کرد: مدیران این مجموعه به جهت توجه بسیار به مسائل آموزشی از ظرفیت‌های درونی خوب آموزش و پرورش برای تامین منابع غافل شده‌اند.  











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 50]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن