تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):هر كس با آبى غسل كند كه پيش‏تر در آن غسل شده است و به جذام مبتلا شود، كسى را جز خو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820992811




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

معضل کمبود آب با تامين اعتبار حل نمي شود/ تخصيص اعتبار براي ارتقاء سطح آبياري در بودجه سال 94


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۹ شهريور ۱۳۹۳ (۱۱:۱۹ق.ظ)
معضل کمبود آب با تامين اعتبار حل نمي شود/ تخصيص اعتبار براي ارتقاء سطح آبياري در بودجه سال 94 معاون اول رئيس جمهور گفت: معضل کمبود آب در کشور با تامين بودجه حل نخواهد شد و مردم بايد براي خروج از شرايط کنوني، صرفه جويي را در دستور کار خود قرار دهند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري موج، اسحاق جهانگيري در حاشيه بازديد از سد لار با بيان اين مطلب اظهار داشت: برخي از مشکلات کشور با بودجه حل شدني نيست، اگر مشکل کمبود آب با بودجه حل مي‌شد به نوعي تامين مالي مي‌کرديم.
وي افزود: ايران در يک منطقه نيمه خشک است و در سال‌هاي اخير بارندگي به شدت کاهش پيدا کرده و علاوه بر مسائل آب شرب در وضعيت کشاورزي و محيط زيست نيز اثر گذاشته است.
جهانگيري با اشاره به مشکلات عديده روستاهاي کشور براي تامين آب شرب خاطرنشان کرد: نزديک به 6400 روستا با مشکل بي‌آبي روبه‌رو هستند که هم‌اکنون با تانکر به آنها آبرساني مي‌شود.
وي با تاکيد بر معضلات عديده استان تهران و کمبود آب در اين استان اذعان اشت: در غرب تهران با حدود مديريت دقيقي که صورت گرفته وضع منابع آبي سدهاي لار و لتيان به حالت نگران‌کننده‌اي رسيده است، درخواست ما از مردم تهران اين است که به طور جدي در مصرف آب صرفه‌جويي کند و جز براي موارد ضروري و مورد نياز خود از آب استفاده نکند.
جهانگيري افزود: در وهله اول سدهاي لار و لتيان در نقطه نگران‌کننده‌اي از نظر تامين آب هستند البته وزارت نيرو راهکارهايي را انديشيده که ذخاير حدودا 70 تا 80 ميليون متر مکعبي آب که در سد ماملو قرار دارد بتواند به مدار بهره‌برداري بيايد.
معاون اول رئيس‌جمهور تامين آب را دغدغه اصلي مسوولان دانست و بيان کرد: دولت براي منابع آب محدوديتي قائل نيست، مخصوصا براي آب شرب مردم البته به ميزاني که از نظر منابع آبي راهکار وجود داشته باشد.
معاون اول رئيس‌جمهور اظهار داشت: در خصوص تصفيه‌خانه تهران هر ساله اعتباري تخصيص پيدا مي‌کند و وزارت نيرو به جد به دنبال بهره‌برداري از اين پروژه هستيم که اميدواريم اين پروژه به زودي به بهره‌برداري برسد.
وي خواستار صرفه جويي کشاورزان در مصرف آب شد و گفت: بايد کشاورزان ما به افزايش بهره‌وري در مصرف آب توجه داشته باشند که در اين زمينه در بودجه سال 94 منابع مالي براي ارتقاء سطح آبياري و افزايش بهره‌وري در بخش آب کشاورزي اختصاص خواهيم داد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن